Hvilken musling
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 9
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2015
Hvilken musling
Hej
Jeg vil rigtig gerne have en musling. Mit 260 l er knap 3 mdr gammelt.
Hvilken skal jeg vælge som en god begyndermusling? Jeg har kig på Tridacna maxima - er det den rigtige?
Er der noget jeg skal være opmærksom på?
På forhånd tak
Jeg vil rigtig gerne have en musling. Mit 260 l er knap 3 mdr gammelt.
Hvilken skal jeg vælge som en god begyndermusling? Jeg har kig på Tridacna maxima - er det den rigtige?
Er der noget jeg skal være opmærksom på?
På forhånd tak
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 9
- KasperT
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8660 Skanderborg
- Saltvand siden?: 2012
Re: Hvilken musling
Personligt ville jeg helst nå der hen hvor der er lidt NO3 i vandet og meget lidt PO4.
Så synes jeg der er en god balance, synes nemt der kommer ubalance med 0 ppm NO3 og målbar PO4.
Men har selv en T. Derasa, og den har overlevet lidt af hvert
Så synes jeg der er en god balance, synes nemt der kommer ubalance med 0 ppm NO3 og målbar PO4.

-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4700 Næstved
Har også selv ret gode erfaringer med T.derasa , så længe de får godt med lys , så går det fint , de tåler en hel del ja.KasperT skrev:Personligt ville jeg helst nå der hen hvor der er lidt NO3 i vandet og meget lidt PO4.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 9
Ok det lyder som om det er en derasa jeg skal have fat i.
Hvis jeg tager en af de minde skal den så fodres? Eller hvad str skal jeg have fat i? De bliver jo pænt pebrede jo større de bliver
Hvis jeg tager en af de minde skal den så fodres? Eller hvad str skal jeg have fat i? De bliver jo pænt pebrede jo større de bliver
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Mine erfaringer med Maxima er at dem på 5-6 cm er næsten umulige at holde - de skal være lidt større - ville mene det samme gælder Deresa
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 1983
Mic4700 skrev:Tridacna Derasa , er en god starter musling , Jeg ville ikke tilføje en Maxima før du har helt stabile værdier og akvariet er godt modnet efter 12 mdr.
For pokker Mic..... Så skulle jeg jo ikke have købt din den lille Maxima

Går det forøvrigt godt m din nye balje? Glæder mig til at se den

Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4700 Næstved
He he , charlie , ville ikke begynde og belære dig om T. maxima ,da du jo ikke er en nybegynder , men en erfaren herre indenfor saltvand , så regnede med du vidste besked , Men nu var det jo heller ikke en helt lille musling på 5 cm. du købte , og jeg havde jo haft den 1,5år , så godt indkørt var den jo.charlie saltvand skrev:Mic4700 skrev:Tridacna Derasa , er en god starter musling , Jeg ville ikke tilføje en Maxima før du har helt stabile værdier og akvariet er godt modnet efter 12 mdr.
For pokker Mic..... Så skulle jeg jo ikke have købt din den lille Maximamin balje var ca 3 md. Da jeg hentede den. Godt du ikke sagde det samme til mig dengang
Den har det heldigvis stadig godt
Er de virkelig så svære? Mange af de udenlandske forhandlere klassificere dem som "Easy" .... Måske det mest er for at øge omsætningen?
Går det forøvrigt godt m din nye balje? Glæder mig til at se den

Ellers kører det bare super godt med min nye Reefer 250 balje , korallerne står allerede meget flottere end i min store balje , også sps , vild polypudfoldelse for tiden , så det super lækkert.