Igen en ny pumpe på vej!!

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
10
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Igen en ny pumpe på vej!!

Indlæg af Anden »

Jeg er også helt vild men konen kan ik høre forskel så den er giver vidre og en extra jebao er indkøbt.
Billede
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af Mic4700 »

Anden skrev:Jeg er også helt vild men konen kan ik høre forskel så den er giver vidre og en extra jebao er indkøbt.
Har også haft jebao cirkulationspumper , MEN nej, du kan overhovedet ikke sammenligne jebao og Vortech pumper, der er en verden til forskel.
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Jones »

Jeg har vortech mp10 QD og det er virkelig en lækker pumpe. Lydløs og ellers lige så fin som den gamle model.
o_O
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

Efter at havde hørt en del godt om QD, så bliver det min næste investering :)
Er der nogen der kan forklarer mig hvordan vetside fungerer, kan ikke rigtig finde billeder af den hvor den er skilt ad ? Kan læse mig til at der er kommet to lejer, hvor den ene er i top, er der nogen der kan svare på, om det anden leje er samme system som på den gamle MP40ES ?
TRG
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
10
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2015

Indlæg af TRG »

Det lyder jo rigtig lækkert, med de her pumper!
Tror også - når sparegrisen er fuld igen - jeg skifter min ene Gyre ud med 2 af disse bad boys.
Ville I tage 1 MP40, 2 MP40, 2 MP10 eller en af hver til et akvarie på 90x60x45 (243liter)?? :-)
DBH
Tim
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

En er nok. Jeg har kun 1 stk MP40Es i mit, og QD giver jo mere vand.
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Jones »

Har bøde prøvet vortech og gyre. Må indrømme at begge er gode pumper, men vortech vinder på design. To stk vortech kan, hvis de har trådløs forbindelse, køre gyremode. Ved dog ikke hvor godt det er. Lige nu oplever jeg detritus på bunden af mit akvarie, mellem stenene. Det var ikke tilfældet med gyre
o_O
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

Jones skrev:Har bøde prøvet vortech og gyre. Må indrømme at begge er gode pumper, men vortech vinder på design. To stk vortech kan, hvis de har trådløs forbindelse, køre gyremode. Ved dog ikke hvor godt det er. Lige nu oplever jeg detritus på bunden af mit akvarie, mellem stenene. Det var ikke tilfældet med gyre
Når du nu snakke vortech er det så den nye QD du mener ? Eller den gamle ES ?
Jeg har ikke plads til en gyre, og må sige jeg hælder mest til den nye QD, da jeg jo har en ES så flow ikke bliver for anderledes. Må også indrømme at jeg efterhånden har hørt en del dårligt ang gyre, med hensyn til flow der ikke er tilstede mm (Dette er både viden fra private og forhandlere) Men skal ikke kunne sige om det er sådan ? Men valget går helt klart på en QD her. Man skal jo også tænke på hvor pumperne er produceret, ang holdbarhed :)
Er der slet ingen der har link til vetside der vises skilt ad ? Eller anden Info ang de to nye lejer ?
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Jones »

Jep, det er QD jeg mener.
o_O
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

Jones skrev:Jep, det er QD jeg mener.
Er det en QD 40 du har ? Vil du sælge den :)
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Jones »

Som skrevet længere oppe er det en mp10QD :) bedste køb jeg længe har gjort.
o_O
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

Jones skrev:Som skrevet længere oppe er det en mp10QD :) bedste køb jeg længe har gjort.
Sorry. Så du mener den er ok ? Eller tænker du at gå tilbage til gyre ?
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Jones »

Jeg har kun 54 liter display, men ville egentlig have haft en gyre 130. MEN... Nu hvor jeg har prøvet QD er jeg ikke i tvivl. Den smule detritus der samler sig suger jeg bare op. I et større akvarie ville jeg køre med 2 trådløse, så de kunne køre sådan et "få lort ud af systemet" mode, der først blæser detritus op i vandsøjlen og derefter lader det blive suget ned af overløbet. Men økonomisk set er gyre nok det bedste valg da den gør det samme, blot med én pumpe.
o_O
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

Jones skrev:Jeg har kun 54 liter display, men ville egentlig have haft en gyre 130. MEN... Nu hvor jeg har prøvet QD er jeg ikke i tvivl. Den smule detritus der samler sig suger jeg bare op. I et større akvarie ville jeg køre med 2 trådløse, så de kunne køre sådan et "få lort ud af systemet" mode, der først blæser detritus op i vandsøjlen og derefter lader det blive suget ned af overløbet. Men økonomisk set er gyre nok det bedste valg da den gør det samme, blot med én pumpe.
Jeg har bare ikke plads til andet end en gyre 130, og den bliver jo nok for lille. Jeg hælder også mest til vortech. Men super du havde lidt erfaring ang begge pumper, så man kunne få lidt sparring :)
Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 7400 Herning
Geografisk sted: Birk(Herning)

Indlæg af dyne »

130eren burde vel være nok jesper
Men nu hvor du køre med mp40 og det spiller ville jeg nok heller ikke skifte
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
10

Indlæg af Anden »

Mic4700 skrev:
Anden skrev:Jeg er også helt vild men konen kan ik høre forskel så den er giver vidre og en extra jebao er indkøbt.
Har også haft jebao cirkulationspumper , MEN nej, du kan overhovedet ikke sammenligne jebao og Vortech pumper, der er en verden til forskel.

Ja da der er stor forskel men der hvor jeg handler kan jeg få 3 jebao eller en vortech og vortech kan slet ik måle sig med flow fra 3 jebao det er helt sikkert.
Billede
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

dyne skrev:130eren burde vel være nok jesper
Men nu hvor du køre med mp40 og det spiller ville jeg nok heller ikke skifte
Ja det er også det jeg tænker ang pumpe, der er jo nok ikke den store forskel på den nye QD, og den gamle ES pumpe i flow.
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8600 Silkeborg
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af christiantt »

Jeg regner med at skulle have 2 nye QD kontrollere til mine pumper om et par måneder. Så kommer der også feedback der :)
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11

Indlæg af Mic4700 »

Anden skrev:
Mic4700 skrev:

Ja da der er stor forskel men der hvor jeg handler kan jeg få 3 jebao eller en vortech og vortech kan slet ik måle sig med flow fra 3 jebao det er helt sikkert.
Ha Ha Hr. And. du skriver en masse pladder, hele tiden.
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11

Indlæg af Mic4700 »

TRG skrev:Det lyder jo rigtig lækkert, med de her pumper!
Tror også - når sparegrisen er fuld igen - jeg skifter min ene Gyre ud med 2 af disse bad boys.
Ville I tage 1 MP40, 2 MP40, 2 MP10 eller en af hver til et akvarie på 90x60x45 (243liter)?? :-)
Tim , jeg kører med blot 1 stk. Mp40 wQd. i mit Reefer 250 med næsten lignende mål , og det er mere end rigeligt. :wink:
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Jones »

Jesper, jeg synes at Tom har helt ret. Du har god erfaring med den gamle MP40. Du vil ikke blive skuffet over den nye QD model. Og du skal ikke ændre på noget i dit system for, at den vil fungere optimalt. Den er det sikre valg.
o_O
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

Jones skrev:Jesper, jeg synes at Tom har helt ret. Du har god erfaring med den gamle MP40. Du vil ikke blive skuffet over den nye QD model. Og du skal ikke ændre på noget i dit system for, at den vil fungere optimalt. Den er det sikre valg.
:GO
Bo Steen
Foxface
Foxface
Reactions:
13
Postnummer: 8370 Hadsten
Geografisk sted: Hadsten

Indlæg af Bo Steen »

Jesper ØH skrev:En er nok. Jeg har kun 1 stk MP40Es i mit, og QD giver jo mere vand.
Hej Jesper,

Har du "kun " én MP40Es i din balje.....kan du godt klare dig med det ?

Vh Bo
Hilsen Bo)
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

Bo Steen skrev:
Jesper ØH skrev:En er nok. Jeg har kun 1 stk MP40Es i mit, og QD giver jo mere vand.
Hej Jesper,

Vh Bo
Jeg har 1 stk MP40es, og en tunze 6045 bag sten.
Bo Steen
Foxface
Foxface
Reactions:
13
Postnummer: 8370 Hadsten
Geografisk sted: Hadsten

Indlæg af Bo Steen »

Jesper ØH skrev:
Bo Steen skrev:
Hej Jesper,

Vh Bo
Jeg har 1 stk MP40es, og en tunze 6045 bag sten.[/

:GO
Hilsen Bo)
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
10

Indlæg af Anden »

Mic4700 skrev:
Anden skrev:
Mic4700 skrev:

Lol det kommer fra dig din store hat.
Billede
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11

Indlæg af Mic4700 »

Anden skrev:
Mic4700 skrev:
Anden skrev:
Mic4700 skrev:

Lol det kommer fra dig din store hat.
Anden.
Denne tråd omhandler Vortech nye QD. pumper , RESPEKTER venligst dette , Hvis du vil snakke om dine Jebao pumper så opret venligst en tråd for det.
Og hvis du vil mig noget andet , så tager vi den over Pb.
Mvh. Michael :K
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
10

Indlæg af Anden »

du vil jo kommentere på alle mine indlæg med dine smarte kommentarer men hvad regner du så med? Det ville nok være nemmere at forstår hvis jeg vidste hvad det var der havde pisset dig af selv om jeg har mine gæt.

Der er tale om en bølge pumpe og hvis man ik kan sammenligne den med den med en af de andre meget solgte bølgepumper hvad kan man så sammenligne den med?
Billede
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

Anden skrev:
Mic4700 skrev:

Men som regel vil folk fortrække at have så lidt teknik i akvariet som muligt, så hvis man kan erstatte 3 pumper med 1, så vil de fleste nok vælge at betale det extra.
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"