http://reefbuilders.com/2015/02/06/quie ... next-week/" onclick="window.open(this.href);return false;
He he PederP. Nu er jeg glad for flowet så i mit nye system er det lavet to rum i overløbet som er tørrePederP skrev:De måtte også godt have lavet tør-delen vandtæt så den kunne sidde på overløbet.
Det er hul i bundpeder skrev:Ja og hvis du lavet hul i bunden kan du bruge det som ledningskanal;-)
Det er en fantastisk ide.Malanica skrev:He he PederP. Nu er jeg glad for flowet så i mit nye system er det lavet to rum i overløbet som er tørrePederP skrev:De måtte også godt have lavet tør-delen vandtæt så den kunne sidde på overløbet.
Tunze 6095 er rated til 2500 gal/timeMarkBruhn skrev:Hvor kraftig er sådan en pumpe ift tunze 6095?
Du kan slet ikke sammenligne det flow der kommer fra en Vortech med det der kommer fra en Tunze. Vortech er totalt overlegen.MortenL skrev:Tunze 6095 er rated til 2500 gal/timeMarkBruhn skrev:Hvor kraftig er sådan en pumpe ift tunze 6095?
MP40QD er rated til 4500 gal/time
Så den er næsten dobbelt så kraftig.
Nu er det her jo langt fra et nyt produkt, Vortech er vel 8-9 år gamle og de er helt eminente til at lave et super flow i hele baljen, ligesom Maxspects gyre gør det. Vortechs pumper har desværre bare været lig med støj/summen/susen og det har gjort at mange, inkl undertegnede ikke har villet bruge dem.Psyk-mads skrev:Jeg kan ikke helt lure om ideen er magen til Gyren. Er tanken med Vortechen, ligesom Gyren, at man kan "nøjes" med en cirkulationspumpe? Eller kræver den et par stykker.