hvad er det for en koral? sværhedsgrad?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 7870 Roslev
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Skive
- Kontakt:
hvad er det for en koral? sværhedsgrad?
jeg har igår købt en koral i en butik og en anden bruger har kommenteret på den i en anden tråd om at den kan være svær at holde og den måske alligevel uanset hvad vil dø hurtigt.
Kan i lave en id af den og fortælle lidt om hvad den kræver.
Det er den nederste der har åbnet sig, men den anden ligesom har lukket sig efter den blev flyttet fra butikken. Håber da den åbner sig igen.
Kan i lave en id af den og fortælle lidt om hvad den kræver.
Det er den nederste der har åbnet sig, men den anden ligesom har lukket sig efter den blev flyttet fra butikken. Håber da den åbner sig igen.
- Vedhæftede filer
-
- koral.JPG (54.83 KiB) Vist 1680 gange
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
ok...ja hvis det er rigtigt (og det er det jo nok når du siger det) så er det da lidt dårligt at det ikke bliver oplyst af forhandleren. Jeg fortalte ham endda at jeg var helt ny og havde brug for nogle meget lette koraller osv. hmm
Men tror di/i virkelig at jeg kan få den byttet?
og hvad er de zooxanthaeller? er det det som n koral bruger til at fange næring med?
og hvad er de zooxanthaeller? er det det som n koral bruger til at fange næring med?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Siger ret meget om forhandlerens moral
"og hvad er de zooxanthaeller? er det det som n koral bruger til at fange næring med? "
Nej, de der zooxantheller, bruger korallen til at skaffe sig næring igennem. Det er små alger som lever i korallen, og som danner energi til korallen.
Nogle koraller mangel dem, og skal derfor fodres ofte. Den type du har fat i er en af dem, og en anden kendt er solkoraller
"og hvad er de zooxanthaeller? er det det som n koral bruger til at fange næring med? "
Nej, de der zooxantheller, bruger korallen til at skaffe sig næring igennem. Det er små alger som lever i korallen, og som danner energi til korallen.
Nogle koraller mangel dem, og skal derfor fodres ofte. Den type du har fat i er en af dem, og en anden kendt er solkoraller
Senest rettet af Carsten søn 10. dec 2006 14:02, rettet i alt 1 gang.
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Zooxanthaeller er nogle små alger, som langt de fleste koraldyr har i deres maver. Disse alger producerer sukkerstof af CO2 og lys (fotosyntese). En "almindelig" koral får leveret 90 % af deres næringsbehov ved hjælp af disse alger. Uden zooxanthaellerne skal de have al den fornødne energi gennem foder, og så meget foder kan vi sjældent tilbyde vores koraller uden at forurene vandet i for høj grad.hermes2005 skrev:ok...ja hvis det er rigtigt (og det er det jo nok når du siger det) så er det da lidt dårligt at det ikke bliver oplyst af forhandleren. Jeg fortalte ham endda at jeg var helt ny og havde brug for nogle meget lette koraller osv. hmm
Jeg tror/håber bestemt at forhandleren er villig til at lade handlen gå tilbage, hvis det er en, du lige har købt, og ikke har fået den nødvendige vejledning. Tror endda (hæng mig ikke op på det) at du har krav på at få den byttet.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
bonni Vibor Igen, er det regtig???
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt: