Jeg står i den situation, at jeg skal have flyttet mit akvarie, og har umiddelbart ikke mulighed for at få passet mine koraller i den tid det vil tage at køre akvariet ind, så det rent faktisk bliver klart til mine koraller.
Mit spørgsmål er så: Hvordan griber man det an, så det bliver så skånsomt for korallerne som overhovedet muligt?
Jeg har før haft en episode, hvor min stensætning styrtede sammen, hvor jeg blev nødt til at hive 90% af mine sten op af vandet og bygge på ny - det skete der som sådan ikke noget ved.
Det vil vel ikke være en fordel at gemme mit vand fra akvariet? I så fald, vil det så ikke være en god ide at suge vandet op, før jeg tager stenene, så jeg får så lidt slam med, som muligt?
Hvis det gamle vand skal med, vil det så være en ide, at suge vandet op gennem noget fint filtervat?
Til info, så er akvariet 430 liter, samt 160 liter sump, og der er blandet blød, lps og en smule sps i. Kan det lade sig gøre, så vil jeg gerne have mine tre klovne og seksstribede gylte med, ellers skal de bare væk - enten som salg eller til forhandler.