i sætter jer ned og venter

lyder lidt som om akvariet aldrig rigtig er kommet igennem indkøringsfasen ordenligt, denne fase tager typisk 1-3 måneder, dvs. det var nok lidt for tidligt med
fisk efter 2-3 uger, men vi bliver jo hele tiden klogere
Normalt vil indkøringen bestå af en brunalgefase efterfulgt af en grønalgefase og så begynder man så og måle hvad næringsindholdet altså nitrat og fosfat er. Hvis dette ser godt ud så kan man begynde at tilføje levende, jeg vil anbefale nogle
snegle der kan spise algerne og så stille og roligt øge mængden af
fisk.
I jeres tilfælde er indkøringen nok bare blevet forlænget en del da i har tilført affaldsstoffer i form af ikke spist foder og fiske lort, jeg tænker at i derfor ikke er igennem den endnu og derfor bare bør lade det gro lidt til med
alger og få ro
Derudover skal det siges at 48L ikke er ret meget og det kræver typisk meget opmærksomhed for at køre bare nogenlunde i min optik. for eksempel er ugentlige vandskifte næsten obligatorisk i så små akvarier og den mulige fiskebestand yderst begrænset, havde jeg et 48L turde jeg ikke have mere end to
klovnfisk og eventuelt en lille gul okinowa? gobi.
Forstår man at begrænse sig hvad angår
fisk, så kan det dog blive et lille hyggeligt rev med fine skiver zoa og andre
koraller man kan få megen glæde ud af, men størrelsen sætter begrænsninger og måske ikke det nemmeste for en nybegynder