Tropelands sps salt?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Tropelands sps salt?

Indlæg af Nicklossi »

Hej SF :-)

Jeg skal have købt ny salt, og jeg faldt over tropelands gode tilbud.

Er der nogen der kender denne salt, som de har tilbud på?

Hvordan er den f.eks sammenlignet med red seas pro salt, som er ret dyrt?

På forhånd tak :-)
Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Re: Tropelands sps salt?

Indlæg af hellfish »

Er det ikke bare blue treasure?
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Indlæg af pederrevnørd »

Det tror jeg oz det er, og så er det helt fint - kører selv med det :-)

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Indlæg af Nicklossi »

Er faktisk lidt i tvivl. Men hvis det er BT, så kan jeg roligt købe det? :-)

Kører med den normale BT, og et eller andet sted, så synes jeg sgu ikke det er godt nok, ved ikke lige hvorfor :-)
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af pederrevnørd »

Nicklossi skrev:Er faktisk lidt i tvivl. Men hvis det er BT, så kan jeg roligt købe det? :-)

Kører med den normale BT, og et eller andet sted, så synes jeg sgu ikke det er godt nok, ved ikke lige hvorfor :-)
Hvis du ikke kan lide det, så vælg noget andet - det er et frit land :GO

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

Da der er delte meninger om dette salts kvalitet, ville jeg nok lige læse dette link før du køber. Og evt søge her på SF på blue treasure og BT salt. Jeg ville nu ikke spare på salt, men det er jo op til folk selv. Hvis du ikke er tilfreds med den almindelig BT, hvorfor så tro SPS udgaven er bedre ? Hvis du tænker over det så kan du næsten ikke købe natriumhydrogencarbonat og calciumclorid for de penge : )
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=64184" onclick="window.open(this.href);return false;
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af Mic4700 »

Jeg ville heller ikke bruge mine penge på det Bt sps salt det er simpelthen for ustabilt til mit behov , lå konstant over 1500 i Mg igennem det år jeg brugte det , efter jeg har skifted til andet mærke salt har jeg fået øget polypudfoldelse på samtlige koraller og mere potente farver , en klar forskel. Konklusion du får hvad du betaler for.
Brugeravatar
Benny
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
15
Postnummer: 2700 Brønshøj
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Benny »

Mic4700 skrev:Jeg ville heller ikke bruge mine penge på det Bt sps salt det er simpelthen for ustabilt til mit behov , lå konstant over 1500 i Mg igennem det år jeg brugte det , efter jeg har skifted til andet mærke salt har jeg fået øget polypudfoldelse på samtlige koraller og mere potente farver , en klar forskel. Konklusion du får hvad du betaler for.

Jeg mener ikke der er noget ustabilt i BT salt, har brugt det længere en 1 år, og mine værdier ligger fint, så måske er det bare dig der er ustabil :hehe: :T :lipssealed:
Hilsen
Benny
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: 4700 Næstved

Indlæg af Mic4700 »

Benny skrev:
Mic4700 skrev:Jeg ville heller ikke bruge mine penge på det Bt sps salt det er simpelthen for ustabilt til mit behov , lå konstant over 1500 i Mg igennem det år jeg brugte det , efter jeg har skifted til andet mærke salt har jeg fået øget polypudfoldelse på samtlige koraller og mere potente farver , en klar forskel. Konklusion du får hvad du betaler for.

Jeg mener ikke der er noget ustabilt i BT salt, har brugt det længere en 1 år, og mine værdier ligger fint, så måske er det bare dig der er ustabil :hehe: :T :lipssealed:

Jamen Benny , der er jo inted nyt i det jeg skriver selv importøren af dette salt har målt svingende værdier på det , og hvis du skal svine mig til så lad os ta den over Pb. vh. Michael
Brugeravatar
Benny
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
15
Postnummer: 2700 Brønshøj
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Benny »

Mic4700 skrev:
Benny skrev:

Jamen Benny , der er jo inted nyt i det jeg skriver selv importøren af dette salt har målt svingende værdier på det , og hvis du skal svine mig til så lad os ta den over Pb. vh. Michael
Jeg syntes ikke, der er noget at tage over PB, for det var ikke et forsøg på at svine dig til, for hvis det var det, ville jeg ikke have sat smileys efter min kommentar.
Hilsen
Benny
ejsing86
Foxface
Foxface
Reactions:
13
Postnummer: 7800 Skive

Indlæg af ejsing86 »

Jeg har lige været forbi Tropeland.. Forhandleren (Janus) siger, at det ER Blue Treasure SPS salt.. Jeg vælger at stole på ham :)

Jeg kan dog godt have mine tvivl, da der ikke står blue treasure nogen steder?? Nogen som ved om det ER BT sps salt der er tale om?? Jeg er ikke interesseret i af fylde mit akvarium med salt jeg ikke kender..

(Havde en forventing om en indlægsseddel eller lignende, da jeg åbnede, men det eneste jeg finder er den hvide pose fyldt med salt)

Se billeder:
IMG_20141009_153652.jpg
IMG_20141009_153644.jpg
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Kassen ligner ikke BT salt
Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Indlæg af hellfish »

Det ligner tilgengæld nøjagtigt det ultra-led solgte dog uden klistermærket med sps salt mærket...
Brugeravatar
Flemming
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
20
Postnummer: 4320 Lejre
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: Lejre/ Sjælland

Indlæg af Flemming »

Jesper ØH skrev:Da der er delte meninger om dette salts kvalitet, ville jeg nok lige læse dette link før du køber. Og evt søge her på SF på blue treasure og BT salt. Jeg ville nu ikke spare på salt, men det er jo op til folk selv. Hvis du ikke er tilfreds med den almindelig BT, hvorfor så tro SPS udgaven er bedre ? Hvis du tænker over det så kan du næsten ikke købe natriumhydrogencarbonat og calciumclorid for de penge : )
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=64184" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg er helt på linje med dig Jesper. :y
Man får hvad man betaler for (også når det gælder salt). Jeg vil til enhver tid vælge et salt af en bedre ensartet kvalitet og ikke spare på en så vital ting som saltet til vores baljer. Man kan hurtigt komme af med langt mere, når man skal rette op på svingende værdier efterfølgende.
Hilsen
Flemming
ejsing86
Foxface
Foxface
Reactions:
13

Indlæg af ejsing86 »

Kan forstå, at der en en del som er yderst tilfreds med BT salt.. Jeg er bare personligt i tvivl om det nu også er BT salt, som jeg har lagt billeder ind af.. Nogen som har købt dette hos Tropeland, som kan be - eller afkræfte, om det er BT salt?? (Forhandleren fortæller at det er BT salt)
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af pederrevnørd »

ejsing86 skrev:Kan forstå, at der en en del som er yderst tilfreds med BT salt.. Jeg er bare personligt i tvivl om det nu også er BT salt, som jeg har lagt billeder ind af.. Nogen som har købt dette hos Tropeland, som kan be - eller afkræfte, om det er BT salt?? (Forhandleren fortæller at det er BT salt)
Det er BT salt, blot i OEM indpakning.
Samme salt som blev solgt væsentligt dyrere tidligere da en anden forandler solgte det.

Jeg bruger det - og er yderst tilfreds med det.
ejsing86
Foxface
Foxface
Reactions:
13

Indlæg af ejsing86 »

Super.. og tak for svar folkens :-)