Det tog den ca. 2 måneder at komme igennem alle rør-ormene, og imellemtiden prøvede jeg at få den til at spise, men jeg kunne bare ikke få den til det, selv om jeg prøvede alle mulige metoder som andre med-akvarister havde råddet mig til. Dog var der tid at køre på da den jo var blivet godt og grundig fed af alt det den havde spist af rør-orme mm. men tiden gik og fisken bliv bare tyndere og tyndere og til sidst havde jeg faktisk afskrevet fisken og ventede bare på at den bliv så svag at den nemt kunne fiskes op med et net og derefter aflives.
Så her for 1 uge siden hvor den faktisk var så svag at jeg havde besluttet mig til at fange den og forevige den til det uendelige hav, begyndte den pludselig at spise den artemia som jeg bla. havde prøvet at få den til at spise i over 5 måneder. Det så faktisk ud som om at det var dens sidste kræfter den brugte på at fange den artemia der kom svævende forbi den, og efter at have haft den ene lille artemia i munden op til flere gange spiste den endelig et par stykker. Det kunne tydelig ses at den ikke var vandt til at fange sin mad frit i vandet da den prøvede at fange maden men langt de fleste gange forgæves bla. forbi de andre fisk nemt kunne tage foderet for snuden af den.
Nu er der så gået lidt over 1 uge efter den spiste sin første artemia og den er faktisk blivet ret god til at fange sin mad i vandet, så det er ikke lang tids træning fisk skal have for at de bliver eksperter i fangst af mad.
Så det er med glæde at kunne fremvise min pincet-fisk igen her hvor den er kommet sig en lille smule igen, og jeg er sikker på den nok skal blive fed igen inden ret længe