@ Charlie.
For noget tid siden havde jeg samme spekulationer, netop om jeg lå i den høje eller lave ende af PO4 skalaen, og om jeg kunne stole på mine tests inden for en rimelig skala. Mine øjne sagde at jeg lå i den høje ende, pga. mere afdæmpede farver, samt bruning på mine acroer, mine Zoaer opførte sig også underligt, og der var mere algevækst på frontglasset end normalt. Jeg testede dengang med Red Sea, samt D&D. De begge viste mellem 0,08 og 0,15, hvilket umiddelbart bekræftede hvad jeg kunne se. Jeg intensiverede min filtrering med ROWA, samt fordoblede mine vandskifte, men ligemeget hjalp det, testeresultaterne og det visuelle forblev uændret.
Efter at have drøftet dette med en medakvarist som havde kørt sin balje helt i bund med næring, men hvor de visuelle tegn i akvariet viste det modsatte, besluttede jeg mig for at finde nogle andre testkit. Hos et firma der handler med Laboratorie udstyr fandt jeg et Visocolor fra Mechery Nagel, som jeg så indkøbte. Da dette kit ikke viste tegn på PO4 overhovedet, var jeg lidt rundt på gulvet, derfor købte jeg Gilbers, samt en Hanna. og da de to heller ikke viste tegn på PO4, blev jeg overbevist om at jeg faktisk lå i den meget lave ende, hvilket min
test fra Triton senere beviste, og jeg nok havde hevet for meget PO4 ud af systemet.
Jeg besluttede derfor at indstille kørsel med ROWA, hvilket nu snart er langt over 3/4 år siden, og har længe ligget på ca 0,02 -+, dvs. i den lave ende men dog lidt PO4. Resultatet var efterfølgende at jeg løbende fik flere farver på acroerne igen, Zoaer der folder sig ud, osv, generelt det flotte og sunde syn jeg har været vant til, og således har det været lige siden.