uv lys godt eller dårligt hvad mener du?
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2300 København S
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Amager
Det blev opfattet negativt men bare iorden Lord Mike. Sådan er det tit med tekst det er lettere at misforstå hinanden, også fordi man ikke kan se et evt. blink i øjet eller smil på læben 

Akvarie nørd i 20 år.... og jeg elsker det stadig
- j.SEVERIN
- Palet kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Humlebæk
Her er linken til artiklen.nyberg skrev:@Severin: Ikke for, at jeg vil anfægte det citat, du frembringer (hvem er kilden i øvrigt?), for det er jo fornuftigt nok. Men var det ikke nærmere et par linier højere oppe, der skulle være fremhævet i denne henseende?
@Struck: En hvisbrystet kirurgfisk (Acanthurus leucosternon) er meget sart. Det er desværre nok kun et fåtal af dem, der klarer sig igennem de første par måneder i et akvarie. Et nyere akvarie gør det ikke nemmere og det er ofte netop hvide pletter (Cryptocarion irritans), at de bukker under for. Den hvidbrystede kirurgfisk kan meget vel have trukket din plaetkirugfisk med i faldet. Paletkirurgfisk er som regel meget modtagelige over for hvide pletter, men synes til gengæld at være lidt bedre til at overleve dem. Nå, men de døde fisk står jo desværre ikke til at rede. Men de levende skal have lov at blive raske, hvis de er syge. Jeg er optimist på dine vegne mht. disse, såfremt du giver dem ro, stabilitet, foder (ikke overfodre!) og har masser af tålmodighed, inden du introducerer nye fisk igen.
http://saltaquarium.about.com/cs/nitrat ... 072999.htm
Jeg er enig i at fisk kan tåle en vis mængde nitrat men det jeg mente var at et for højt nitratindhold svækker sarte fisks modstandskraft når de skal overvinde et paarasitangreb.
Mvh. Severin
750L,45L refugium,2x250W HQI, 1X45W Diazoblue,Modf.Aquamedic skimmer,Osmoseanlæg,Kunstharpixfilter,Red Dragon 12500L,PLC styring af vandskifte Balling Sporstoffer Ozon og ventilation.
750L,45L refugium,2x250W HQI, 1X45W Diazoblue,Modf.Aquamedic skimmer,Osmoseanlæg,Kunstharpixfilter,Red Dragon 12500L,PLC styring af vandskifte Balling Sporstoffer Ozon og ventilation.