uv lys godt eller dårligt hvad mener du?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

Det var ikke ment som et negativt indslag. Så undskyld hvis det er blivet opfattet sådan.
Struck
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
20
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Struck »

Det blev opfattet negativt men bare iorden Lord Mike. Sådan er det tit med tekst det er lettere at misforstå hinanden, også fordi man ikke kan se et evt. blink i øjet eller smil på læben :D
Akvarie nørd i 20 år.... og jeg elsker det stadig
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

Må vist hellere udtrukke mig lidt bedre en anden gang .

Gemmer mig lige :wc:
Struck
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
20
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Struck »

hehe
Akvarie nørd i 20 år.... og jeg elsker det stadig
Brugeravatar
j.SEVERIN
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Humlebæk

Indlæg af j.SEVERIN »

nyberg skrev:@Severin: Ikke for, at jeg vil anfægte det citat, du frembringer (hvem er kilden i øvrigt?), for det er jo fornuftigt nok. Men var det ikke nærmere et par linier højere oppe, der skulle være fremhævet i denne henseende?

@Struck: En hvisbrystet kirurgfisk (Acanthurus leucosternon) er meget sart. Det er desværre nok kun et fåtal af dem, der klarer sig igennem de første par måneder i et akvarie. Et nyere akvarie gør det ikke nemmere og det er ofte netop hvide pletter (Cryptocarion irritans), at de bukker under for. Den hvidbrystede kirurgfisk kan meget vel have trukket din plaetkirugfisk med i faldet. Paletkirurgfisk er som regel meget modtagelige over for hvide pletter, men synes til gengæld at være lidt bedre til at overleve dem. Nå, men de døde fisk står jo desværre ikke til at rede. Men de levende skal have lov at blive raske, hvis de er syge. Jeg er optimist på dine vegne mht. disse, såfremt du giver dem ro, stabilitet, foder (ikke overfodre!) og har masser af tålmodighed, inden du introducerer nye fisk igen.
Her er linken til artiklen.
http://saltaquarium.about.com/cs/nitrat ... 072999.htm
Jeg er enig i at fisk kan tåle en vis mængde nitrat men det jeg mente var at et for højt nitratindhold svækker sarte fisks modstandskraft når de skal overvinde et paarasitangreb.
Mvh. Severin
750L,45L refugium,2x250W HQI, 1X45W Diazoblue,Modf.Aquamedic skimmer,Osmoseanlæg,Kunstharpixfilter,Red Dragon 12500L,PLC styring af vandskifte Balling Sporstoffer Ozon og ventilation.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"