Blue treasure salt MG niveau?

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
chris paarup
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
15
Postnummer: 5560 Aarup
Saltvand siden?: 2009

Re: Blue treasure salt MG niveau?

Indlæg af chris paarup »

Yes jeg er 1000% sikker på mine vandskift er præcis de samme, jeg har vandmålere på så jeg se ned til 1 dl vand der bliver tappet af og hældt på...;)
Jeg oplevede bare at min ph værdi faldt fra 7,8
Til 4....!!
Og det var med dette salt...;)
Efter jeg er gået over til red sea Pro har der ikke været problemer siden...
Bingocaller skrev:Jeg kørte heavy stocked SPS og dette var et glimrende salt !

"Det er alt for uforusigeligt, og man kan ikke 100 % regne med at det har de samme værdier i den næste pakke salt du tager hul på." Det kan godt være - men er du 100% sikker på at de liter du tapper af ved vandskift også er præcis de samme du fylder i igen? For ellers ligger der jo også en fejlmargen der?
chris paarup
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
15

Indlæg af chris paarup »

Thumps up Jesper.... Kunne ikke have sagt det meget bedre selv...:):):)
Jesper ØH skrev:Nu når alle skriver ang dette salt, så vil jeg lige tilføje som der også siges at der er meget delte meninger om det. Jeg bruger det ikke selv, og kommer heller aldrig til det :K Jeg syntes det er rigeligt at nogle har dårlig erfaring med det, og 20kg for 150kr siger vel næsten alt om saltet :wc:
chris paarup
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
15

Indlæg af chris paarup »

Ja det kan du egentlig have ret i, at tingene ligger i "lag"
Men jeg har det nu sådan at hvis det her salt er så s.... Fantastisk så må alle andre salt producenter jo snart dreje nøglen om.
Salt er en så sindssyg vigtig ting i vores akvariet at jeg ikke vil prøve det igen med "billig" salte.
Det ville være det samme og skal ned til slagteren fredag aften og hente store røde bøffer og så spare 100 kr og tage nogle billigere som så også er seje...:s

minedykker skrev:Min egen oplevelse.

Når jeg laver min vand skift passer det med jeg bruger en pose salt 6,7 kg som passer til ca. 190 liter vand, der har jeg ikke nogen sinde oplevet at saltene ikke overholder hvad den lover. men jeg har oplevet at blander jeg halv pose så kan tingen godt svinge. og hvor vil jeg så hen med det jo kort og godt så mener jeg personligt at tinge i posen ligger sig lidt i lag så hælder man bare i så får du ikke alle del med i lige stor mængder og derved får du også forskellige målinger. så mit rå er røst posen godt hvis ikke du skal blande en hel pose så fås bedste resultat.
og hvis vi tager med i den måde vi måler på og med de test sæt vi har så går det jo nok. hvis ens koraller ikke trives så tror jeg sku ikke det skyldes 1470-1510 MG så tror jeg fejlen ligger et helt andet sted. men det er min helt egen personlig mening og jeg bruger den salt her og den fungere ganske fint ( eventuelt kik min tråd ) og se at mangel på farver og mis trivsels, var ikke salten men en for ren balje. men det er holdninger vi snakker og en ting vi aldrig bliver enig om her på forummet så er det hvad der er rigtig og forkert, hvilket er skønt for så for vi en snak der kommer vidt omkring men at kalde et produkt noget lort fordi det er billiget det er sku lidt langt ud i min verden.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Bingocaller »

chris paarup skrev:Yes jeg er 1000% sikker på mine vandskift er præcis de samme, jeg har vandmålere på så jeg se ned til 1 dl vand der bliver tappet af og hældt på...;)
Jeg oplevede bare at min ph værdi faldt fra 7,8
Til 4....!!
Og det var med dette salt...;)
Efter jeg er gået over til red sea Pro har der ikke været problemer siden...
Bingocaller skrev:Jeg kørte heavy stocked SPS og dette var et glimrende salt !

"Det er alt for uforusigeligt, og man kan ikke 100 % regne med at det har de samme værdier i den næste pakke salt du tager hul på." Det kan godt være - men er du 100% sikker på at de liter du tapper af ved vandskift også er præcis de samme du fylder i igen? For ellers ligger der jo også en fejlmargen der?
Cool! Jeg blandede sgu bare i en 10 liters spand og bum

Men kan ikke lige se hvordan saltet har indflydelse på din PH? Og specielt ned til 4! Det lyder vildt! Noget andet der kunne have indflydelse? Nu have du en ph i den lidt lave ende i forvejen
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
chris paarup
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
15

Indlæg af chris paarup »

Ja ved godt min ph har liget lidt i den lave ende, men der er ikke sket noget i tanken som kan have så stor indflydelse på ph'en, ud over mine vand skift...
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af Mic4700 »

Hver mand sin mening , og Fred være med det :beer: God søndag.
chris paarup
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
15

Indlæg af chris paarup »

Lige over..;)
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"