Ja det kan du egentlig have ret i, at tingene ligger i "lag"
Men jeg har det nu sådan at hvis det her salt er så s.... Fantastisk så må alle andre salt producenter jo snart dreje nøglen om.
Salt er en så sindssyg vigtig ting i vores akvariet at jeg ikke vil prøve det igen med "billig" salte.
Det ville være det samme og skal ned til slagteren fredag aften og hente store røde bøffer og så spare 100 kr og tage nogle billigere som så også er seje...:s
minedykker skrev:Min egen oplevelse.
Når jeg laver min vand skift passer det med jeg bruger en pose salt 6,7 kg som passer til ca. 190 liter vand, der har jeg ikke nogen sinde oplevet at saltene ikke overholder hvad den lover. men jeg har oplevet at blander jeg halv pose så kan tingen godt svinge. og hvor vil jeg så hen med det jo kort og godt så mener jeg personligt at tinge i posen ligger sig lidt i lag så hælder man bare i så får du ikke alle del med i lige stor mængder og derved får du også forskellige målinger. så mit rå er røst posen godt hvis ikke du skal blande en hel pose så fås bedste resultat.
og hvis vi tager med i den måde vi måler på og med de test sæt vi har så går det jo nok. hvis ens koraller ikke trives så tror jeg sku ikke det skyldes 1470-1510 MG så tror jeg fejlen ligger et helt andet sted. men det er min helt egen personlig mening og jeg bruger den salt her og den fungere ganske fint ( eventuelt kik min tråd ) og se at mangel på farver og mis trivsels, var ikke salten men en for ren balje. men det er holdninger vi snakker og en ting vi aldrig bliver enig om her på forummet så er det hvad der er rigtig og forkert, hvilket er skønt for så for vi en snak der kommer vidt omkring men at kalde et produkt noget lort fordi det er billiget det er sku lidt langt ud i min verden.