Jeg har kigget lidt rundt på nettet efter noget at fodre mine zoas med, da jeg endnu ikke har set dem vokse. De ser glade nok ud, men der sker bare ikke noget i væksten.
Og så står der jo overalt, at fiskenes afføring er det bedste zoafoder. Ikke at man skal fodre dem med det, men nok mere, at de er der.
Og jeg har jo ikke nogen fisk i min lille balje, så det kunne jo være en grund.
Det eneste "rigtige" dyr, jeg har i akvariet er en boksekrabbe. Og så er det jo nok ikkeselve afføringen, der er det gode, men et af de stoffer, der kommer i vandet. Jeg har Chaetomorpha i sumpen og en ATS(men der sker ikke meget på den), så det kunne jo være, at de stoffer blev fjernet der også.
Og så skal jeg have en skummer også, men jeg mangler bare lige den rigtige luftpumpe.
Og så kom jeg på en helt tosset ide. Jeg har et mbunaakvarie, og de fisk jeg har skider helt vildt. Ville det gøre noget som helst godt at suge lidt af det skidt, der ligge i krogene op, og hælde det i sumpen? Det er ikke noget, jeg er meget for, så hvis i vil fortælle mig, hvad det er af stoffer, de gerne vil have, og hvad man kan gøre for at få mere af det, ville jeg være glad