Har haft gang i en (mini) cyklus, da jeg har købt brugt tank, med LR osv....se evt denne tråd

Det er gået fint indtil nu ( startet d2/6), der er MASSER af hitchhiker liv, div. orme, masser af snegle, en (alt for stor) blåbenet erimit. En del elefantøre, kenya træer, en lille anemone jeg ikke kender osv.....
Jeg kæmpede lidt med HØJ temp hvorfor jeg slukkede en af de pumper der smider vand fra sumpen (rsm) ud i display tank. Det hjalp på temp! den faldt ca 1½ grad!!! Meget for en lille pumpe syntes jeg. Havde læst om dette problem andet sted og også i andre foraer.

I fredags lavede jeg hovedrengøring, rensede ruder, rensede bundlag ( meget tyndt lag koral grus), skiftede ca 20 L vand. ALT spillede max og det så super godt ud.
Efter dette (lørdag) er der kommet et udbrud af CYANO i et hjørne at tanken! PIS

Har helt nye T5 rør i og har lys på 8 timer.
Min no3 er ca 10 og faldende

Min fosfat er ca 0,4
De andre værdier er lige i øjet.
HVAD fanden gør jeg nu???
Jeg ved fra min tid med saltvand for ca 25 år siden at det møg CYANO kan/vil brede sig MEGET hurtigt...

Skal jeg:
Blive siddende på mine hænder?? = tålmodighed, og regner med at det er en del af min mini start cyklus????? og at det forsvinder igen
Suger CYANO op?? MED bundlag og smider det ud?
Køber noget chemi - halløj ( kan ikke huske hvad det hedder , men har læst herinde at det er effektivt) og hælder i baljen???
Skynder mig at samle min DIY reaktor med Bio-pellets og får den op at kører????
HVAD GØR JEG????
HJÆLP...
Ps. der er ikke fisk/ koraller osv. i baljen endnu, da jeg havde kalkuleret med en mini cyklus og ikke har fået lavet min sump endnu. Dette starter jeg op efter sommerferien

Kom frisk med et hurtigt og gerne kvalificeret bud på 1. hjælp.......
Tak for et dejligt forum.
Charlie