Av for en tunze magnet! Fingeren sagde knas...

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions: 0
13
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Av for en tunze magnet! Fingeren sagde knas...

Indlæg af MoG »

Ja, jeg brugte noget tid Idag på at rense div ting og sager til det nye akvarie ... Deriblandet magneterne til mine tunze 6125.. Som de fleste jo nok ved, er det jo forholdsvis kraftige. Faktisk meget kraftige!! Får ved en fejl kørt dem for tæt forbi hinanden, og SMAK! Så knaldede de på fuld skrald sammen om det yderste led af pegefingeren! Havde heldigvis en skruetrækker jeg lige kunne jage imellem og få fingeren ud! Så lad os bare sige at der var dømt flad finger der ser mærkelig ud med blodpletter og komplet følelsesløs på nuværende tidspunkt! Den var seriøst flad et godt stykke tid efter det skete! :)

Hvad kan man så lære af det? Bruge hovedet når man roder med så kraftige magneter! :biggrin:
Morten
Brugeravatar
aamann
Foxface
Foxface
15
Postnummer: 3600 Frederikssund
Saltvand siden?: 2010

Re: Av for en tunze magnet! Fingeren sagde knas...

Indlæg af aamann »

Av kender følesen fra diverse hammere, men kunne lige godt forestille mig at det ikke er sjovt at skulle skille magneterne fra hinanden.
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
13

Indlæg af MoG »

Hehe ja.. Ét er at slå sig over fingrene med en hammer eksempelvis. En anden ting er når man som her, foruden det hårde slag, får klemt fingeren fast og man febrilsk prøver at skille lo... Fra hinanden! Og man står i smerte og ser fingeren ændre form! :biggrin: Tør da dårligt at tænke på hvis det var et par nysgerrige børnefingre!! (heldigvis ved vores unger godt at man ikke rører fars akvarieting!) :wink:
Morten
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions: 17
13
Postnummer: 2640 Hedehusene

Indlæg af PoulD »

Det kunne da have været værre Morten. Måske smerten vil føles lidt mindre hvis du glæder dog over at du ikke, som en vis akvarist i nordsjælland. er nøgen når du ordner baljen :K
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
13

Indlæg af MoG »

Haha Poul! :biggrin: Ja så havde det sgu da for alvor været en traumatisk oplevelse! (nok også for naboerne, da jeg stod udenfor da det skete! :hehe: )
Morten
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions: 355
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Indlæg af crazy seahorse »

MoG skrev:Haha Poul! :biggrin: Ja så havde det sgu da for alvor været en traumatisk oplevelse! (nok også for naboerne, da jeg stod udenfor da det skete! :hehe: )
Det kan blive særlig problematisk, hvis man må have hjælp og må ind til nabokonen for at dem fra hinanden :rofll:

Har for øvrigt selv stået i samme situation, med en finger i klemme - så ja, det gør nas.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
soulflame
Kejser fisk
Kejser fisk
12
Postnummer: 5492 Vissenbjerg
Saltvand siden?: 2013

Indlæg af soulflame »

Det samme gjorde jeg i weekenden men det var huden midt på tommelfingeren det gik ud over men f det gør nas
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions: 17
13
Postnummer: 2640 Hedehusene

Indlæg af PoulD »

crazy seahorse skrev:
MoG skrev:Haha Poul! :biggrin: Ja så havde det sgu da for alvor været en traumatisk oplevelse! (nok også for naboerne, da jeg stod udenfor da det skete! :hehe: )
Det kan blive særlig problematisk, hvis man må have hjælp og må ind til nabokonen for at dem fra hinanden :rofll:

Har for øvrigt selv stået i samme situation, med en finger i klemme - så ja, det gør nas.

Erik
Jeg fatter ikke hvordan det er gået til, men over de senere år er min tidligere six-pack muteret til en velfærdsmave. Her i foråret stod jeg så på en lille båd lige syd for Tiran og var lidt for hurtig med at lukke lynlåsen på min våddragt. Pludselig føltes det ret så ubekvemt, og da jeg kiggede ned kunne jeg se maveskindet stikke ud igennem sprækkerne i lynlåsen. Der var jeg sgu godt nok glad for katastrofen ikke var indtruffet 10 cm længere syd på :hehe: Jeg forsøgte flere gange, men kylling som jeg er, var det totalt umuligt for mig, selv at åbne lynlåsen igen. Hver gang jeg forsøgte var jeg lige ved at besvime, så jeg var nødt til at bede an anden om at lyne ned. Jeg tror jeg fik samtlige symptomer på en CNS forgiftning, uden overhovedet at have været i vandet, og i mange dage efter så det ud som om jeg havde lynlås i maven.
Senest rettet af PoulD man 1. jul 2013 08:24, rettet i alt 1 gang.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Bobbe88
Dragefisk
Dragefisk
13
Postnummer: 3520 Farum

Indlæg af Bobbe88 »

Tak for et dejligt grin til at starte ugen med gutter :K :K
Min byggetråd - 430 liters højt akvarie:
viewtopic.php?f=93&t=85178
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Bingocaller »

Jeg har engang været ved at få nosserne i klemme i sådan en magnet.

Havde hevet pumpen op og tænkte nu skulle jeg sgu huske at de ikke kom for tæt på hinanden - så den ene magnet røg i lommen på min træningsbukser (som jeg jo havde på)

Jeg glemte dog hurtigt at den lå der så i næste sekund kom jeg til at køre den anden del af magnetten forbi omkring området og SMAK sagde det!

Endte dog med en klemmelus på inderlåret istedet (heldigvis) - men der gik sgu hul i bukserne
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Leth
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions: 1
13
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Østjylland

Indlæg af Leth »

Puhaaa det ville ikke være sjovt med sådan et klap omkring løgene..
Får helt ondt ved tanken.
Nuværende: Waterbox 35.1 opstartet 12/4-2025

Nuværende: Aqua medic XD 575 med sydamerikanske Cichlider

Tidligere: 160x70x70 Opstartet 25/10-2014

Tidligere: 250L Cube. Bubble King 200mini, Razor 120W 16K.
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions: 18
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Indlæg af pederrevnørd »

PoulD skrev:
crazy seahorse skrev:

Erik
Jeg fatter ikke hvordan det er gået til, men over de senere år er min tidligere six-pack muteret til en velfærdsmave. Her i foråret stod jeg så på en lille båd lige syd for Tiran og var lidt for hurtig med at lukke lynlåsen på min våddragt. Pludselig føltes det ret så ubekvemt, og da jeg kiggede ned kunne jeg se maveskindet stikke ud igennem sprækkerne i lynlåsen. Der var jeg sgu godt nok glad for katastrofen ikke var indtruffet 10 cm længere syd på :hehe: Jeg forsøgte flere gange, men kylling som jeg er, var det totalt umuligt for mig, selv at åbne lynlåsen igen. Hver gang jeg forsøgte var jeg lige ved at besvime, så jeg var nødt til at bede an anden om at lyne ned. Jeg tror jeg fik samtlige symptomer på en CNS forgiftning, uden overhovedet at have været i vandet, og i mange dage efter så det ud som om jeg havde lynlås i maven.
kan varmt anbefale at se filmen Vild med Mary, hvor Ben Stiller kommer i en sjov situatiion :scream: :scream: :scream:
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Mikki
Rev haj
Rev haj
12
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af Mikki »

Hvis din følelse i fingeren ikke kommer tilbage snart ville jeg måske overveje et besøg ved lægen, ;) og så tag en hel fridag og følge op på peders film valg Vild med mary ;)
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier ;)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"