Jeg er helt ny på forum (eller det vil sige at jeg har nydt godt af informationerne, men ikke lavet en bruger hidtil), og også relativt ny indenfor saltvand

Nu har jeg dog brug for lidt assistance med mit akvarie for at finde ud af hvad jeg gør med mine alger.
Situationen er således:
Jeg købte et 275L akvarie med sump og udstyr brugt i december 2012. Det satte jeg op med og lod køre ind... i starten kom der et kæmpe alge bloom som forventet, først af brune alger som så sidenhen blev grønne og trådagtige. Fik fra start en del levende sten (40+ kg) og levende sand, og der kom hurtigt masser af liv i baljen, i form at snegle og små søstjerner der hurtigt begyndte at formere sig. Algerne blev der dog så jeg skiftede også hurtigt til osmose vand da hanevandet her i aalborg centrum ikke just er frit for nitrat. Dette bragte hurtigt og effektivt min nitrat ned under 1.
Efter nogle måneder begyndte jeg også at tilføje lidt fisk (2 stk ocellaris klovnefisk) og senere nogle rejer (3 stk dannebrogsrejer). Både fisk og rejer virkede til at trives fint, og rejerne render tilmed med rogn flere gange om måneden så jeg regnede egentligt alt for at være i orden. Det eneste problem var at algerne ikke forsvandt. De sad på sten og på bagvæggen og viste ingen tegn på at ville forsvinde. På stenene var det primært grønne alger, mens bagvæggen nogenstedet viste tegn på en brun slimet masse der fik mange bobler i sig når lyset stod på.
Da jeg på et tidspunkt mister tålmodigheden med algerne tænker jeg at jeg må anskaffe en hugo til at spise dem når det nu ikke virker til de forsvinder af sig selv. Så der kommer en hugo i akvariet.... næste morgen er den dog væk, og jeg finder den samme eftermiddag død bag en sten. Liget var helt intakt så rejer og fisk har ikke gjort noget ved det. Min første tanke er at det må have været en skrantende fisk (selvom den var livlig nok da den kom i til at starte med) skaffer en ny. Helt samme historie gentager sig, bortset fra at der i denne omgang går 2-3 dage inden den forsvinder.
Nu er jeg bekymret men aner ikke til der skulle eksistere alger der kunne gøre det, så tænker at jeg nok bare har været uheldig og jeg vælger at vente med en algeædende fisk. Der går mere tid hvor jeg fjerne alger engang imellem manuelt. Alle fisk viser tegn på trivsel og alle værdier er gode. Algerne er det eneste problem der varer ved.
Så får jeg en større ladning ind i akvariet: en montipora koral, nogle zoanthus, 2 små palet kirurger og 2 eremit krebs (jeg ved godt det er meget på en gang, men stolede for meget på mine værdier og havde ikke taget algerne alvorligt nok). Alle virker levende og energiske da de kommer i, men næste dag er 1 kirurg og en eremit krebs væk. Kort tid efter forsvinder den anden eremitkrebs.
Så bliver jeg nervøs og begynder at søge mere og mere rundt på nettet, og efter meget søgning ser det ud til at mine symptomer passer ret godt på dinoflagellanter. Det grønne trådalger kan jeg ikke forstå, da jeg nærmest ikke har noget de kan leve af i vandet.
Den sidste kirurg og korallerne virker til at trives.... korallerne folder ivrigt polypperne ud og vokser tydeligt.
Teknisk info:
Jeg startede ud med skummeren der kom med akvariet, men blev hurtigt klar over den ikke var tilstrækkeligt, så anskaffede mig en Skimz E-Series SM161 Protein Skimmer, da SM121 var udsolgt, så kørte i starten med for svag skumning og kører nu med en voldsomt kraftig skummer til akvariets størrelse. Er det muligt at mine problemer med grønne alger skyldtes at skummeren ikke var stor nok i starten? Så stenene opsugede næring og nu frigiver det til algerne lokalt?
Efter eremitkrebs døde har jeg købt rowaphos for at fjerne fosfat, men da mit testsæt endeligt ankom viste det sig at fosfat ikke var problemet (tæt på 0).
Jeg kører 2 HQI lys på 150W hver over baljen samt 2 blå lysstofrør (39W pr stk). Før var lystiden kun 7 timer, men det har jeg nu nedsat til kun 4 timer i denne uge.
Senest målte værdier:
pH: 8-8.3
Ammoniak: 0
Nitrit: 0
Nitrat: 0.5
Fosfat: <0.01 (målt med hanna fosfor test og derefter omregnet)
kH: omkring 10
Calcium: 450
Mg: 1400
Skal siges at mit kH og calcium ikke har ligget super stabilt da jeg stadig mangler at få sat balling op så det kører. (arbejder på et hjemmelavet doseringssystem

Løsning

Jeg har læst omkring at Dinoer ikke er nemme at slippe af med, og der er da også flere guides til det, bl.a. disse to jeg har fundet:
AdvancedAquarist og
Reefaquarium
Jeg overvejet at lave en totalt blackout i 3 dage efter at fjerne alle alger jeg kan få øje på og derefter dosere med brintoverilte som også foreslås. Samt hæve hårdheden på vandet er der også flere der snakker om.
Men hvad er jeres diagnose når man kigger på billederne og hører historien.... tyder det så ikke på dinoer? Og hvad med de grønne alger, hvad kan der gøres ved dem? Håber der er nogle som har noget input til situationen, for jeg er lidt i tvivl om den rigtige kurs

Mvh Mikkel
Billede af hele akvariet. Der er flest alger til venstre i akvariet, og den HQI pære er åbenbart stærkere end den anden (målt med lysmåler...aner ikke hvorfor det er sådan.) Nogle af algerne jeg tænker kan være dinoer rundt om en pumpe: De grønne alger: Noget rødt alge stads som jeg ikke rigtigt ved hvad er (kan det være cyano?) sorry for det dårlige billede. Korallerne som ikke virker berørt overhovedet (selv dem koral som mine zoanthus åbenbart ankom på lever og ser ud til at vokse):