Er jo helt grøn, og betræder denne saltvandsjungle med små spæde skridt. Jeg er i en fase hvor der begås en masse fejl

Således har jeg købt på må og få bare hældt ukritisk i akvariet, heriblandt nogen zoanthus fra en tysk netbutik.
Jeg bemærkede hurtigt at nogen ikke ville folde sig ud, mens andre gerne ville, andre holdt op med at folde sig ud efter et par dage hmmmmmm
Samtidig opdagede jeg til min "store glæde" (oprigtigt ment) at der kravlede små væsener rundt på mine ruder når jeg tændte lyset.........Familien blev kaldt sammen og vi beundrede endnu et spændende dyr i akvariet.
Men jeg skrev alligevel herinde for at høre om det kunne være noget farligt.............og det kunne godt være noget farligt var svaret

Samtidig beluttede jeg at fjerne de lukkede zoanthusser og isolere dem indtil jeg fandt ud af hvad jeg nu skulle stille op. Jeg hældte dem i en glasskål og til min forfærdelse kunne jeg konstatere at de var fyldt med mide lignende smådyr

Fik det slået op på nettet under "hitchhikers", her var der masser af folk der havde/har samme problem, og forskellige "pinekure" blev foreslået. Blandt andet ferskvandsdyp, samt at midler i handlen ikke virker !?!?!
Jeg besluttede således at starte ferskvandsdyppepinekuren, og gav Zoaerne 10 min i en skål med ferskvand. Efter 10 min blev de rystet kraftigt i vandet, og de døde dyr røg rundt i skålen

Metoden jeg benytter er faktisk at tage et billede med digitalkameraet og derefter forstørre billederne på computeren. Jeg kunne til min skræk se flere dyr, og små "kæder" af æg de havde lagt omkring polypperne

Ved således ikke om det kun er visse arter der angribes, eller om dyrene bare ikke var nået til næste zoa endnu!
http://www.lionfishlair.com/hitchhiker/aeolid.shtml" onclick="window.open(this.href);return false; Da de færreste er professorer i marinebiologi er internettet et godt sted at få hjælp.
Vil lige sige at dyrene er næsten umulige at se med det blotte øje !!!!!!!! Virker som om det er tegn på dyrenes tilstedeværelse man skal være opmærksom på, et godt tegn er at zoaerne pludselig ikke åbner sig mere. Billederne herunder skal egentlig forstørres så hvis man vil kigge nærmere skal de downloades og forstørres i et fotoprogram.
VIL MEGET GERNE HØRE OM EFFEKTIVE KURE ERFARINGER MV. på forhånd 1000 tak.
Jeg vedhæfter lige billeder af angrebet