Lille opdate, muligvis med resultat... Det vil tiden vise.
Som i sikkert husker viser mine målinger på N og P hhv 0 og 0,2 - målt med Rowa og salifert.
Jeg har et stykke tid haft en "svag" tynd brun film på sideruderne - og har indtil i går haft opfattelsen af at det var en slags bakteriebelægning. Ikke noget jeg havde taget nærmere notits af.
Ovnst skønnede jeg blev understøttet af målingerne, mht bakterier og ikke næring.
Vi ved oså at kalkalger ikke vokser hvor der er andre
alger!
Var mine belægninger(som ved nærmere eftersyn var på stenene også) et meget fint lag
alger,og ikke bakterier ?
Med nye Sangokai produkter på hylderne valgte jeg at stole på mine øjne istedet for mine målinger. Dette qua at jeg for hurtigt fik fjernet næring fra vandet.
Jeg lavede en blanding af 3/4 Seaklear og 1/4 Vodka, af hvilke jeg siden igår har doseret 6 ml dagligt. Med vilje startede jeg forholdsvis svagt ud - for at kunne gribe ind.
Idag er 80% af denne belægning væk!
Nu fortsætter jeg doseringen formentlig ugen ud, og holder nøje øje medkoraller etc.
Pt står korallerne perfekt, og de har fået AAHC amino fra KZ, således at de får noget mens behandling står på.
Stenene og sideruderne ser "lidt" bedre ud mht kalkalger, da flere har været dækket af ovnst lag !!!
Lige nu er jeg forholdsvis tilfreds - og er spændt på om denne "brune film" er væk for good,og om det betyder at mine kalkalger vil lave vækstkanter.
Tiden vil vise det - om ikke andet - såhar jeg/baljen haft godt af et spark bagi

Tak Frank
Er der andre herinde der har haft denne belægning, som mest ligner en tynd omgang diatomer ?
Mvh
Peder