Siden en dag eller to efter jeg fik mine klovne, har hunnen haft nogle små lyserøde/lilla plamager (det kunne godt ligne kalkalge vækst). Umiddelbart ser det ud til at være små rifter. Hun svømmer fint rundt og er mindst lige så aktiv som hannen, og spiser også rigtig godt. Jeg er jo ret grøn, og har derfor ikke nogen videre erfaring med klovnfisk, men jeg vil vove den påstand at hun opfører sig som en rask fisk. Derfor har jeg heller ikke spurgt om råd før nu. Det først mærke hun fik gjorde også at hun mistede farven på en del af rygfinnen. Denne plet er dog gradvist forsvundet og farven er kommet igen på finnen. Dog er der kommet en ny plet, der også er ved at forsvinde igen og en ny igen-igen.
Jeg har prøvet at knipse et billede, men det er ikke lykkes mig endnu, at få et hvor det bare er nogenlunde tydeligt. Her er dog et af den første plet.
Så vidt jeg kan måle er vandværdierne gode (NO2 og NO3 = 0). Dog er både Ca og Mg lige i toppen af hvad jeg kan måle med mine salifertsæt.
Jeg har søgt på nettet efter forklaringer, men har simpelthen ikke kunne finde noget.
Er der nogen der har haft lignende på deres fisk, eller har en idé til diagnose?