Jeg søger lidt hjælp vedr. et projekt jeg skal igang med:
Hele ideen er at jeg skal have lukket akvariet pga fisk som Opistognathus rosenblatti / Ptereleotris arter mm. er de rene springere som jeg selv senest har oplevet med min rosenblatti.
Men kan huske at jeg på et tidspunkt var på besøg hos Jens Jørgen (Fredericia) hvor han på sit gamle setup havde nogle acryl-plader rundt om sit akvarie for at skærme af for bla. springende fisk. Disse plader var som jeg huskede det sat på akvariet på en sådan måde at de kunne vippes ned og derved gav adgang til akvariet hvis der skulle arbejdes i dette.
Muligt jeg husker forkert men syntes også jeg har set billeder af dette, kan dog ikke finde dette billed på hans side (http://www.reefs.dk" onclick="window.open(this.href);return false;).
Men har tænkt på en metode hvorved dette kan laves, dog har jeg ikke fået den rigtige ide som kan bruges til noget herhjemme. Derfor håber jeg at jer gode div folk som jeg ved er derude kan komme med ideer som jeg kan bruge. Det er vigtigt at pladerne nemt evt kan tages af eller for den sags skyld skydes til siden elller ligges ned når man skal have adgang til akvariet. Jeg vil på ingen måde have lukket hele akvariet af med et dæksglas.
Kom meget gerne med jeres ideer