erfaring med kuglefisk

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 5690 Tommerup
Saltvand siden?: 2013

erfaring med kuglefisk

Indlæg af Morten1990 »

Hej sf.

Var lige ude i fyns akvariecentrum her for et par dage siden, der så jeg en kæmpe kuglefisk, ved ikke hvad det rigtige navn for den er, men er der nogle der har erfaring med denne fisk, evt om den kunne gå med andre fisk og alt anden.

:)
Vh Morten
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: erfaring med kuglefisk

Indlæg af Bingocaller »

Den kan godt finde på at pløje alt
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Morten1990 »

Bingocaller skrev:Den kan godt finde på at pløje alt
Så kan jeg regne ud det ikke er en selvskabsfisk.:P
Vh Morten
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Jones »

Du har selv skrevet det. En kæmpe kuglefisk. Jeg har godt set den de lige har fået hjem fra Afrika. Den er giga stor. Stakkels fisk, at skulle gå under så små forhold. Personligt synes jeg kun at man skal anskaffe den slags fisk hvis man har forholdene til dem. Og dermed sagt at der ikke skal være proppet med koraller og andet, den kan få ødelagt. I Caribien så jeg en vild kuglefisk og en dragefisk af samme størrelse som dem i butikken. De boede sammen i en gammel hummer rose. Lidt sjovt at se dem bo sammen i naturen når man så også ser dem sammen ved en forhandler.
o_O
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Morten1990 »

Jones skrev:Du har selv skrevet det. En kæmpe kuglefisk. Jeg har godt set den de lige har fået hjem fra Afrika. Den er giga stor. Stakkels fisk, at skulle gå under så små forhold. Personligt synes jeg kun at man skal anskaffe den slags fisk hvis man har forholdene til dem. Og dermed sagt at der ikke skal være proppet med koraller og andet, den kan få ødelagt. I Caribien så jeg en vild kuglefisk og en dragefisk af samme størrelse som dem i butikken. De boede sammen i en gammel hummer rose. Lidt sjovt at se dem bo sammen i naturen når man så også ser dem sammen ved en forhandler.
Hehe ja det er godt nok nogle kæmper han har fået hjem, er også helt vild med den dragefisk, kunne virkelig godt tænke mig sådan en laban, men bare trist hvis de ikke kan gå sammen med noget andet, og nedlægger det hele. Men hvis man kun skulle have en af dem, er 450L nok, eller lige i under kanten.
Vh Morten
siqu
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
12
Postnummer: 5250 Odense SV
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: Odense SV

Indlæg af siqu »

Jeg vil personligt mene at hvis den får hele 450L for SIG SELV så kan det måske godt gå an i et stykke tyd.. Tænk på at den art gå hen og kan bliver 60 cm lang!

Har selv set dem begge to og dragefisken er så flot. Men de forhold de går i er ikke optimalt men han regner da med at få dem solgt hurtigt så.

750kr for en kuglefisk og 1000 kr for dragefisken. Selv frasporten fra afrika kostede 1500 kr for de 3 fisk som ses i det akvarie han har.

Er der en af jer som har et bord som passer til 25 mm pvc liggende. Er selv fra odense...
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Morten1990 »

siqu skrev:Jeg vil personligt mene at hvis den får hele 450L for SIG SELV så kan det måske godt gå an i et stykke tyd.. Tænk på at den art gå hen og kan bliver 60 cm lang!

Har selv set dem begge to og dragefisken er så flot. Men de forhold de går i er ikke optimalt men han regner da med at få dem solgt hurtigt så.

Ja de er bare mega fede de 3 fisk han har gående, kunne være fedt og have, men det må blive en gang, hvor man får noget på 1000L eller der omkring.
Ang bor så kigger jeg lige imorgen, tror måske jeg har et liggende.:)

750kr for en kuglefisk og 1000 kr for dragefisken. Selv frasporten fra afrika kostede 1500 kr for de 3 fisk som ses i det akvarie han har.

Er der en af jer som har et bord som passer til 25 mm pvc liggende. Er selv fra odense...
Ja de er bare flotte de fisk der, men det må nok blive engang når man får noget større.;)
Ang bor så kigger jeg lige imorgen, tror muligvis jeg har et liggende.:)
Vh Morten
Brugeravatar
jesper/aarhus
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
20
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Struer (7600)

Indlæg af jesper/aarhus »

Dragefisk er absolut en fisk der får opmærksomhed, når der kommer gæster....... Og det er forståeligt... Bassen er ca 20 cm
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg
100 *100 * 50 cm cube
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Morten1990 »

Det er squ en smuk fisk, kan han godt lige og gå sammen med andre uden de store skader?
Vh Morten
Brugeravatar
jesper/aarhus
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
20
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Struer (7600)

Indlæg af jesper/aarhus »

Morten1990 skrev:Det er squ en smuk fisk, kan han godt lige og gå sammen med andre uden de store skader?

Ja og nej.

Så længe man fodre godt, så intet problem.

Der har været et par weekender, hvor der ikke har været nogle til at fodre, og det har derfor kostet;

En dværgkejser 7 cm
2 aftrækkere 7-10 cm
En seks stribet gylte
En klovnfisk.

:shifty:

Men som sagt, de er alle forsvundet i takt med, at der ikke er blevet fodret i et par dage..... I det daglige, viser den ikke den store interesse for akvariets øvrige beboere....
100 *100 * 50 cm cube
jahn
Foxface
Foxface
Reactions:
13
Postnummer: 4640 Fakse
Geografisk sted: Faxe

Indlæg af jahn »

Min dragefisk er kun ca 6 cm den får to sorte mollyer om ugen den spiser osse flagefoder :)
Den rør ikke andet
Min gamle balje
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=58437" onclick="window.open(this.href);return false;
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Morten1990 »

Okay, så lyder det da som en fisk man kan have sammen med alt andet. Bare man fodre.:)
Kunne være man skulle gøre sig et forsøg med en drage.
Er en kuglefisk så ikke mere rolig af natur end dragen.:)
Vh Morten
Brugeravatar
kenneth olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: KBH V

Indlæg af kenneth olsen »

Jeg tror det er en chance at tage med en dragefisk med andre små fisk - selv om man fodre. Som udgangspunkt så alle fisk der kan være i dens mund bliver slugt og den har en STOR mund.
KORALREV PÅ ISTEDGADE
viewtopic.php?f=94&t=53436
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Morten1990 »

kenneth olsen skrev:Jeg tror det er en chance at tage med en dragefisk med andre små fisk - selv om man fodre. Som udgangspunkt så alle fisk der kan være i dens mund bliver slugt og den har en STOR mund.
Ja det er rigtig nok. Spørgsmålet er bare om man tør og tage chancen. Men ved det ikke rigtig.:)
Vh Morten
siqu
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
12
Postnummer: 5250 Odense SV
Geografisk sted: Odense SV

Indlæg af siqu »

Morten1990 skrev:
siqu skrev:Jeg vil personligt mene at hvis den får hele 450L for SIG SELV så kan det måske godt gå an i et stykke tyd.. Tænk på at den art gå hen og kan bliver 60 cm lang!

Ja de er bare mega fede de 3 fisk han har gående, kunne være fedt og have, men det må blive en gang, hvor man får noget på 1000L eller der omkring.
Ang bor så kigger jeg lige imorgen, tror måske jeg har et liggende.:)

Ja de er bare flotte de fisk der, men det må nok blive engang når man får noget større.;)
Ang bor så kigger jeg lige imorgen, tror muligvis jeg har et liggende.:)
Mange tak :)
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"