Var lige ude i fyns akvariecentrum her for et par dage siden, der så jeg en kæmpe kuglefisk, ved ikke hvad det rigtige navn for den er, men er der nogle der har erfaring med denne fisk, evt om den kunne gå med andre fisk og alt anden.

Så kan jeg regne ud det ikke er en selvskabsfisk.Bingocaller skrev:Den kan godt finde på at pløje alt
Hehe ja det er godt nok nogle kæmper han har fået hjem, er også helt vild med den dragefisk, kunne virkelig godt tænke mig sådan en laban, men bare trist hvis de ikke kan gå sammen med noget andet, og nedlægger det hele. Men hvis man kun skulle have en af dem, er 450L nok, eller lige i under kanten.Jones skrev:Du har selv skrevet det. En kæmpe kuglefisk. Jeg har godt set den de lige har fået hjem fra Afrika. Den er giga stor. Stakkels fisk, at skulle gå under så små forhold. Personligt synes jeg kun at man skal anskaffe den slags fisk hvis man har forholdene til dem. Og dermed sagt at der ikke skal være proppet med koraller og andet, den kan få ødelagt. I Caribien så jeg en vild kuglefisk og en dragefisk af samme størrelse som dem i butikken. De boede sammen i en gammel hummer rose. Lidt sjovt at se dem bo sammen i naturen når man så også ser dem sammen ved en forhandler.
Ja de er bare flotte de fisk der, men det må nok blive engang når man får noget større.siqu skrev:Jeg vil personligt mene at hvis den får hele 450L for SIG SELV så kan det måske godt gå an i et stykke tyd.. Tænk på at den art gå hen og kan bliver 60 cm lang!
Har selv set dem begge to og dragefisken er så flot. Men de forhold de går i er ikke optimalt men han regner da med at få dem solgt hurtigt så.
Ja de er bare mega fede de 3 fisk han har gående, kunne være fedt og have, men det må blive en gang, hvor man får noget på 1000L eller der omkring.
Ang bor så kigger jeg lige imorgen, tror måske jeg har et liggende.
750kr for en kuglefisk og 1000 kr for dragefisken. Selv frasporten fra afrika kostede 1500 kr for de 3 fisk som ses i det akvarie han har.
Er der en af jer som har et bord som passer til 25 mm pvc liggende. Er selv fra odense...
Morten1990 skrev:Det er squ en smuk fisk, kan han godt lige og gå sammen med andre uden de store skader?
Ja det er rigtig nok. Spørgsmålet er bare om man tør og tage chancen. Men ved det ikke rigtig.kenneth olsen skrev:Jeg tror det er en chance at tage med en dragefisk med andre små fisk - selv om man fodre. Som udgangspunkt så alle fisk der kan være i dens mund bliver slugt og den har en STOR mund.
Mange takMorten1990 skrev:Ja de er bare flotte de fisk der, men det må nok blive engang når man får noget større.siqu skrev:Jeg vil personligt mene at hvis den får hele 450L for SIG SELV så kan det måske godt gå an i et stykke tyd.. Tænk på at den art gå hen og kan bliver 60 cm lang!
Har selv set dem begge to og dragefisken er så flot. Men de forhold de går i er ikke optimalt men han regner da med at få dem solgt hurtigt så.
Ja de er bare mega fede de 3 fisk han har gående, kunne være fedt og have, men det må blive en gang, hvor man får noget på 1000L eller der omkring.
Ang bor så kigger jeg lige imorgen, tror måske jeg har et liggende.
750kr for en kuglefisk og 1000 kr for dragefisken. Selv frasporten fra afrika kostede 1500 kr for de 3 fisk som ses i det akvarie han har.
Er der en af jer som har et bord som passer til 25 mm pvc liggende. Er selv fra odense...![]()
Ang bor så kigger jeg lige imorgen, tror muligvis jeg har et liggende.