Det bliver en tung tung arv at løfte, men når jeg får den fornødne erfaring håber jeg at kunne leve bare en lille smule op til det Nicki havde kørende. Men mon ikke jeg, med den fantastiske hjælp man får herinde kan få lidt godt ud af det
Og jeg lover at tage en masse billeder, så i kan følge med og komme med gode råd
Som en start kan jeg da løfte sløret en lille smule for min plan omkring opstartsfasen, måske kan i komme med et par fif.. Da jeg ikke har uanede mængder penge, så bliver det en rolig
opstart. Lige pt har jeg et RSM 130L kørende som har kørt i snart to uger og algefasen er så småt indtruffet. Det ville være lidt ærgerligt at hælde 100L vand ud, så planen er at flytte det med over i den nye balje. Eller er det bedre at starte helt forfra?
Der er pt. kun økonomi til at købe
akvarie og
lys, så planen udstyrsmæssigt er at starte op med min Tunze 9002
skummer og et par af pumperne fra min RSM som
cirkulation. Dette burde være muligt så længe der ikke er nogen form for levende belastning i baljen, og det giver både lidt tid til at skrabe penge sammen, og få gjort vandet helt klar til noget levende. Første prioritet bliver at få købt en ny
skummer, rigtig gerne en lydløs en af slagsen, her spørger jeg jer nok til råds igen senere

Dernæst står cirkulationen for tur, og her regner jeg med at der bla skal en Tunze multicontroller tilkobles. Når jeg når dertil så er jeg igang! Når jeg siger "jeg" så mener jeg faktisk "vi", believe it or not, så er min kæreste fuldstænding ud af ingenting begyndt at få interesse for denne hobby også, og det gør det jo en del nemmere at være mig

Nå videre med projektet... Efter
skummer og
cirkulation, bliver det næste nok en osmolator, hvis ikke den kommer tidligere da det jo ikke er vanvittigt dyrt. Hvad der sker herefter er endnu uvist, men jeg læste lidt om Sarah's wet-dry filtre og det er ikke utænkeligt at jeg også vil prøve noget i den stil også, det lyder i hvert fald spændende. Hvad der bliver valgt af
fisk og
koraller tager vi lidt hen af vejen, men lur mig om der ikke ryger den klassiske klovn i