Hjælp til valg af akvarie...

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Pontoppidan83
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
16
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2012

Hjælp til valg af akvarie...

Indlæg af Pontoppidan83 »

Hej SF,

Jeg har dårligt fået vand i mit RSM 130, før jeg er begyndt at kigge efter en opgradering :W

Jeg har dog masser af tid og tålmodighed til at kigge. Jeg søger et akvarie der ligger meller 250 og 400 Liter. Meget gerne et akvariesæt med akvarie, underskab, sump og lampe.

Indtil videre er jeg faldet over saltvandsversionen Mark II fra akvastabil, og jeg har læst andres erfaringer med det. Nogle taler for, andre taler rigtig meget imod.

Hvad synes I?

Har i andre bud? Er det for eksempel federe at købe et akvarie og så samle de andre ting ud fra det?

Mine krav er:

Max længde 130 cm, max dybde 60cm og max højde 60cm.

Mit budget for akvarie+møbel,sump og lampe ligger på max 10000. Skummer pumpe og andre dele kan jeg købe ved siden af, men det gør selvfølgelig ikke gøre noget om udstyr også er med i prisen. Jeg er mest interesseret i at købe noget helt nyt.

:f3: :f2: :f3:
Mvh Rasmus

Egen tråd (360L med 2x pacific sun black python 160w LED)
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=55879
Brugeravatar
kenneth olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: KBH V

Re: Hjælp til valg af akvarie...

Indlæg af kenneth olsen »

Jeg synes du skal svinge forbi DecOcean og høre Carsten, hvad der er muligt inde for det budget... Især når du gerne vil have nyt.. DecOcean er ihvertfald konkurrencedygtig på priserne. Men prøv selvfølgelig også at spørge de andre forhandlere på samme tid.
KORALREV PÅ ISTEDGADE
viewtopic.php?f=94&t=53436
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 4293 Dianalund

Indlæg af Schwensen »

Jeg skal indenfor de næste par måneder sælge mit 250 liters akvarium, da jeg har opgraderet. Det nye skal bare lige køre ind. Det er 100 x 50 x 50cm med overløb i højre side. Der vil medfølge lampe, sump, skab og rørføring :)

Hvis du absolut skal købe nyt, så kan du altså få et rigtig lækkert setup for 10.000 kr! Og også langt under det beløb. Tag ind og snak med Carsten i DecOcean, og så finder I sikkert ud af noget lækkert.
Brugeravatar
Pontoppidan83
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
16

eg har også kun læst/hørt godt om Carsten og decocean. Jeg skal helt sikkert forbi der til en lille snak :y
Mvh Rasmus

Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Indlæg af AndersBoerglum »

Du kan dælme få meget for pengene ved at købe et brugt setup. Men nyt er jo lækkert ;)
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
micogmaj
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
17
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Valby

Indlæg af micogmaj »

Ja for 10 kg kan du få meget..... Men nyt løber 10 kg hurtig..... Jeg havde også et buget på 10 kg og det endte med 25 kg istedenfor....
En gang saltvand, altid saltvand ......
Brugeravatar
Steffenhn
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
15
Postnummer: 5230 Odense M
Geografisk sted: Fyn, Odense

Indlæg af Steffenhn »

Jeg vil bare lige tilføje lidt til Mark II - De har et hos den lokale fiskepusher og det ser altså rigtig lækkert ud. Jeg har stået mange gange og savlet over det, men prisen er også ret høj for sådan en gang kram :)
Første forsøg: 140L Cube: link
Andet forsøg: 288L Shallow reef: link
Nuværende akvarie: 206L Shallow reef: link
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2760 Måløv
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af Nicki Henriksen »

Ellers så tjek mit gamle 360, det ligner et nyt :)
Brugeravatar
Pontoppidan83
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
16

Nicki hvad er prisen for det? og hvad hører der med i prisen?
Mvh Rasmus

Hofmann
Foxface
Foxface
Reactions:
17
Postnummer: 2860 Søborg

Indlæg af Hofmann »

Mark II er super lækkert, rigtig flot akvarie og møbel.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

kan absolut anbefale Decocean's akvarier.
Da jeg for et par måneder siden skulle have nyt akvarie, forhørte jeg mig 4 forskelige priser.
Decocean var så absolut billigst. Fra billigste til dyreste tilbud, var der en forskel på næsten 400%!!!!
Mit akvarie blev leveret uden bord og lampekasse.
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard

Indlæg af MoG »

Jeg har et Akvastabil MkII 275L... Er rigtig godt tilfreds! Pænt møbel og akvarie. Synes dog at 12-13000kr i nypris er lidt i overkanten .. Jeg startede også ud med at ville bruge omkring 10000kr.. Men så skal man jo liiige.... Opgradere skummer, have led lys osv osv.. Jeg har brugt i omegnen af 25.000kr.. Og det er uden koraller!! :wink:

Men når jeg på et tidspunkt skal have større / nyt akvarie, så bliver der helt sikkert bestilt hos Carsten , Decocean .. :y
Morten
Brugeravatar
Pontoppidan83
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
16

Jeg skal helt sikkert også ned og handle ved Carsten i Decocean når jeg skal have udstyr til min nye balje :y

Kunne ikke stå for Nicki's 360L rumdeler med 2x160w Pacific Sun LED.. :W DAMN jeg glæder mig!!!
Mvh Rasmus

Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 4293 Dianalund

Indlæg af Schwensen »

Pontoppidan83 skrev:Jeg skal helt sikkert også ned og handle ved Carsten i Decocean når jeg skal have udstyr til min nye balje :y

Kunne ikke stå for Nicki's 360L rumdeler med 2x160w Pacific Sun LED.. :W DAMN jeg glæder mig!!!
Det er også et lækkert setup du har købt dig :) Husk at lave en tråd med en masse billeder! Og lad os så se dig løfte den tunge arv :T
Brugeravatar
Pontoppidan83
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
16

Det bliver en tung tung arv at løfte, men når jeg får den fornødne erfaring håber jeg at kunne leve bare en lille smule op til det Nicki havde kørende. Men mon ikke jeg, med den fantastiske hjælp man får herinde kan få lidt godt ud af det :grouphug:

Og jeg lover at tage en masse billeder, så i kan følge med og komme med gode råd :beer:

Som en start kan jeg da løfte sløret en lille smule for min plan omkring opstartsfasen, måske kan i komme med et par fif.. Da jeg ikke har uanede mængder penge, så bliver det en rolig opstart. Lige pt har jeg et RSM 130L kørende som har kørt i snart to uger og algefasen er så småt indtruffet. Det ville være lidt ærgerligt at hælde 100L vand ud, så planen er at flytte det med over i den nye balje. Eller er det bedre at starte helt forfra?

Der er pt. kun økonomi til at købe akvarie og lys, så planen udstyrsmæssigt er at starte op med min Tunze 9002 skummer og et par af pumperne fra min RSM som cirkulation. Dette burde være muligt så længe der ikke er nogen form for levende belastning i baljen, og det giver både lidt tid til at skrabe penge sammen, og få gjort vandet helt klar til noget levende. Første prioritet bliver at få købt en ny skummer, rigtig gerne en lydløs en af slagsen, her spørger jeg jer nok til råds igen senere :wink: Dernæst står cirkulationen for tur, og her regner jeg med at der bla skal en Tunze multicontroller tilkobles. Når jeg når dertil så er jeg igang! Når jeg siger "jeg" så mener jeg faktisk "vi", believe it or not, så er min kæreste fuldstænding ud af ingenting begyndt at få interesse for denne hobby også, og det gør det jo en del nemmere at være mig :K Nå videre med projektet... Efter skummer og cirkulation, bliver det næste nok en osmolator, hvis ikke den kommer tidligere da det jo ikke er vanvittigt dyrt. Hvad der sker herefter er endnu uvist, men jeg læste lidt om Sarah's wet-dry filtre og det er ikke utænkeligt at jeg også vil prøve noget i den stil også, det lyder i hvert fald spændende. Hvad der bliver valgt af fisk og koraller tager vi lidt hen af vejen, men lur mig om der ikke ryger den klassiske klovn i :W
Mvh Rasmus

Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"