blå palet spørgsmål
- noooze
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8000 Århus C
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: 8000 århus c - på indre fredriksbjerg
blå palet spørgsmål
som nogen måske har læst så fik jeg en pincet fisk for ikke så lang tid siden, der den ene dag svømmede frisk rundt, for så dagen efter at komme frem med skader og så dø
igår svømmede min nyindkøbte blå palet frisk rundt og hygge sig, men idag har den slet ikke vist sig - hvor min anden nye kirug har været fremme
jeg frygter selvfølgelig at der er sket den noget, siden den slet ikke har vist sig idag
så spørgsmålet er om det er normalt at den kunne finde på at gemme sig en hel dag når den kun har været i baljen i nu 3 dage
ellers er spørgsmålet om jeg har noget i baljen der er skyld i al den ballade
igår svømmede min nyindkøbte blå palet frisk rundt og hygge sig, men idag har den slet ikke vist sig - hvor min anden nye kirug har været fremme
jeg frygter selvfølgelig at der er sket den noget, siden den slet ikke har vist sig idag
så spørgsmålet er om det er normalt at den kunne finde på at gemme sig en hel dag når den kun har været i baljen i nu 3 dage
ellers er spørgsmålet om jeg har noget i baljen der er skyld i al den ballade
Venter bare på go fra den bedre (?) halvdel, så der kan flytte ca. 500 liter vand ind
- mastou
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8270 Højbjerg
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus
Hvorfra har du dine sten måske du har fået en speciel hitchhiker med:
http://reefcentral.com/forums/showthrea ... did=873176
Tror dog du ville opdage hvis det var en sprutte
/Magnus
http://reefcentral.com/forums/showthrea ... did=873176
Tror dog du ville opdage hvis det var en sprutte

/Magnus
- noooze
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
hehe - ja det ville jeg jo nok have opdaget 
det eneste jeg har set i baljen var mindre krabber og orme - intet der var stort nok til at forsage de skader der var på pincet fisken - det undre mig bare at paleten er væk nu - og jeg frygter at 1) den er død og 2) at jeg skal have 140 kg sten op af blajen igen

det eneste jeg har set i baljen var mindre krabber og orme - intet der var stort nok til at forsage de skader der var på pincet fisken - det undre mig bare at paleten er væk nu - og jeg frygter at 1) den er død og 2) at jeg skal have 140 kg sten op af blajen igen
Venter bare på go fra den bedre (?) halvdel, så der kan flytte ca. 500 liter vand ind
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Geografisk sted: Fyn
Hvad med slangesøstjerner? Har du nogen af dem??
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
- noooze
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
vil sige at paleten er en medium størrelse.
nej har intet andet end et par fisk, 3 rejer, en mindre anemone ( der dog trækker sig helt væk når det er mørkt ) og en smule koraller - dog også nogle krabber, men tror nu ikke de er så store at de ville kunne gøre indhug på en medium palet og pincet fisk
æv hvor jeg ikke gider at skulle have alle sten oppe igen
nej har intet andet end et par fisk, 3 rejer, en mindre anemone ( der dog trækker sig helt væk når det er mørkt ) og en smule koraller - dog også nogle krabber, men tror nu ikke de er så store at de ville kunne gøre indhug på en medium palet og pincet fisk
æv hvor jeg ikke gider at skulle have alle sten oppe igen
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Geografisk sted: Fyn
Jeg ville ikke tage alle stenene op.. I mit 250 l. havde jeg også nogle dødsfald som jeg blot kunne se ligge inde imellem stenene.. Hvis din skummer ellers er stor nok og gerne større end systemet, så burde der ikke ske noget... Krabber og andet småkravl vil også hjælpe i den situation... Men jeg krydser fingre for at den blot har været sky i dag.
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
- Ronny
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 6430 Nordborg
- Geografisk sted: Nordborg, Danmark
- Kontakt:
Jeg mistede min den ene.... den lå tør på gulvet.
mvh
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
- noooze
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
jeg fandt den med et hul igennem hvor gællerne var og ingen øjne
det sjove er at når der har været dødsfald så har det været i det hjørne inden bag en stor bunke sten
min dannebrogsreje sidder også tit der inde, så enten er hjørnet : the corner of doom ellers er rejen en dræber reje ?
bare vildt underligt at den havde det SÅ godt igår og så død idag
det sjove er at når der har været dødsfald så har det været i det hjørne inden bag en stor bunke sten
min dannebrogsreje sidder også tit der inde, så enten er hjørnet : the corner of doom ellers er rejen en dræber reje ?
bare vildt underligt at den havde det SÅ godt igår og så død idag
- BS
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: 23193 Skegrie
- Kontakt:
Trist at høre. Lidt underligt at det skete så pludselig men mon ikke den har fået hjælp til at dø af en af de andre beboere?
Mvh Brian
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320
Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320
Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
- noooze
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
jo jeg tror også den har fået hjælp - lige som min pincet der kom frem efter en nat og havde flere sår det blødte fra
men hvad det ved jeg simpel hen ikke - min anemone er meget lille og har ikke set andet der kunne hjælpe dem med at dø
så - enten en killer reje - eller the corner of doom som må være forbandet
men hvad det ved jeg simpel hen ikke - min anemone er meget lille og har ikke set andet der kunne hjælpe dem med at dø
så - enten en killer reje - eller the corner of doom som må være forbandet

- noooze
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
hmmm så har jeg haft fælder i baljen et par nætter
faktisk 2 fiske fælder - en med en reje og en med artemia - men har ikke endgang fanget en krabbe eller orm
men noget må der være der har hjulpet mine fisk med at dø... hvor fortsætter jeg her fra ?
faktisk 2 fiske fælder - en med en reje og en med artemia - men har ikke endgang fanget en krabbe eller orm
men noget må der være der har hjulpet mine fisk med at dø... hvor fortsætter jeg her fra ?