UpsBirkefeldt skrev: Har du misset mit tidligere indlæg i farten?![]()
Mvh Kenneth
Er det denne her?: http://www.tunze.com/details.html?&L=1& ... ]=9410.000Saltvandrasser.dk skrev:Hvis jeg var dig ville jeg vælge en Tunze 9410, den yder virkeligt godt i forhold til en mere dyrere skummer! og larmer ikke det vilde, syntes jeg ikkeså bruger den bare 11W, det er jo også noget at tage med, jeg køre selv med denne skummer på mit totalt 260L vand, og er meget glad for den, super skummer
![]()
Igen kan jeg kun anbefale dig at købe Jespers ATB. Skulle der gå en eheim pumpe koster den intet at udskifte ift. en BK eks gør.Petercw skrev:Okay, det lyder voldsomt. 4.000 er nu også mere end jeg har lyst til at bruge.
Jeg vil ikke bruge mere end 3.000.- og helst mindre hvis det kan gøre det.
Jeg vil prøve at søge lidt mere på Reef Octopus og SWC. Vil lige starte med at undersøge om de overhovedet sælges her i DK
Hvor plejer i ellers at få de ATB skummere fra? Er det fra danske forhandlere?
Jeg har nemlig været ude i dag og forhøre mig hos forhandlere, men der hvor jeg har været kender de slet ikke til ATB skummere.
Det kander vi vel alle sammen lidt til!AndersGS skrev:Er det ikke leifkrarup der har en signatur der siger noget á la: Hvis bare jeg havde købt kvalitetsudstyr fra starten ville jeg have sparet 15.000,-
DOC er et produktgruppenavn, men er en forkortelse for Dissolved Organic CarbonsNicki Henriksen skrev:
Tror DOC bare er et navn til en serie hos Tunze
Er ikke sikker på du kan sammenligne Deltec's aquabee med H&S eller andre.De bevægelige dele står deltec jo for, og aquabee er normalt ret lydløse.kmo skrev:Min erfaring er begrænset (jeg købte en brugt H&S)... så for what it's worth...
Umiddelbart så virker det til at pumpen er den store støjgenerator... I min sidder en Aquabee 200/1 (gammel model) og den er der næsten konsensus om at den larmer mere end hvad man gider høre i en stue. Den skummer fint, men brummer. Og jeg tror at Aquabee-pumpen sidder i mange skummere (deriblandt Deltec).
Min fornemmelse er også at man kun kan forebygge problemer op til omkring 75% ved at undersøge og overveje - derfra tror jeg det er et spørgsmål om at få det man nu har til at spille bedst muligt... Jeg overvejer fx kraftigt at købe en ny skummerpumpe (og har fået anbefalet red devil SP3 - bruger 1/3 strøm og kan flytte en del mindre og larmer dermed meget mindre, men erfaringerne lyder til at til skummeren så er den god) - og den har jeg fået et link til i Østrig til 60€...
Så... skummerhuset er vel et spørgsmål om hvad man synes er godt (cone, alm. rør osv. osv.) - men se lidt på pumpen der føder, for den kan larme. Virker til at der er generel enighed om at skummere godt kan skumme, stort set allesammen