"Lyntur" nedover Jylland

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions: 0
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 1999

"Lyntur" nedover Jylland

Indlæg af Knut-Arne Berg »

Nogen på Jylland siden som hvet om det haver nogen hensikt å bruge diesel og tid på å besøge nogen saltvandsbutikker langs vejen fra Hirtshals til Vejle førstkommendes Onsdag?
Ser ut for att jig må tage den tunge lange turen nedover til Dk efter ett par strømforsyninger til mine Led lamper som haver vordet mig så meget bøvl den tid jig haver hatt de.
(haver snart ikke lys igjen i modulene mine,grunnet defekte strømforsyninger og lampe,og må tage turen nedover for å spare lidt sende tid,da mine Acropoa begynder å blive mørke redd her.
Sjekket lit opp med diverse forhandlere,og den eneste som haver strømforsyninger INDE! pr. d. dato befinder sig i Vejle.
Jig venter på en bekreftelse nu fra forhandler om jig kan få hentet de + noget andet i kveld,og bliver det "grønt lys",så er jig i Hirtshals Tirsdag 11.15,og båden går hjem igjen Onsdag 12.15 fra Hirtshals,så det holder muligens "lidt hardt" med noget butik besøg,og bør ikke ligge langt fra Hirtshals med tanke på afgangstid på fergen.. :rolleyes:
Men havde håbet å fått kikket lidt på udvalg,da spesielt på Acropora,vis tiden strekker til.
Jig er klar over att nogen butiker i Jylland venter sendinger ind nu i det nærmeste,men som jig ser det så bliver det lidt for sent de kommer ind for mig.
Jig MÅ til Norge igjen den Onsdag(hmm er ikke hjemme før natt til Torsdag tenjer jig efter.. :rolleyes:) ,da jig må på ett viktigt møte her Torsdag klokken 13.00, så det bliver "fast program" som alltid på mig :wink: .

Gidder ikke kaste bort dyrebar tid i butiker viss de ikke haver noget Acropora inde å se på,så er det sagt,(smiil). :T
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
17

Re: "Lyntur" nedover Jylland

Fikk nu "grønt lys" fra forhandler i Vejle,og biletter er bestilt,så Hej-hej,her kommer jig :T
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
14
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Indlæg af AndersBoerglum »

Kender du Akvarius som ligger 15 min kørsel fra Hirtshals?
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
17

andersboerglum skrev:Kender du Akvarius som ligger 15 min kørsel fra Hirtshals?
Haver ikke hvert der personligt,men mener å huske min kone var indom der i fjor efter noget salt som hun tog hjem til mig.
Haver de Acropora inde nu?,og åpningstider,evt. vejbeskrivelse dit :biggrin:

Mener jig må stille på båt terminalen en time før afgang i henhold til Color lines regelverk,og båden går klokken 12.15 fra Hirtshals denne Onsdagen.. :wink:
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
14
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Indlæg af AndersBoerglum »

Du har Pb.
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
AndersNT
Rev haj
Rev haj
17
Postnummer: 8000 Århus C

Indlæg af AndersNT »

Der findes også Tropefisk i Skanderborg, 5 min fra motorvejen. De har udvidet meget kraftigt på saltvandsområdet det sidste år.

Om de har noget spændende hjemme ved jeg dog ikke, men det vil ikke tage dig meget mere end et kvarter at køre inden om. Jeg kan evt. køre forbi og kigge for dig i dag hvis du gerne vil have en melding?
Jesper ØH

Indlæg af Jesper ØH »

Hej. Jeg har lidt forskelligt, hvis du kommer forbi Vejle. :y
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
17

Hvilket fantastiskt godt forum og gode hjelpere det findes her inne,og takker jere alle for den service jere yder en saltvandsnørd her oppe fra de norske fjeld,hvor tilgang på ting og tang ikke er på samme nivå som hos jere :grouphug:
Jig haver ettehvert gennom siste årene fått mig nogen fine danske saltvandsvenner,som jig prøver å besøge og holde kontakt med så ofte som muligt,og når man tenker på att jig bruger 13-19 timer med bil,FØR jig kommer til dk+ køring gennom jeres "miniput land" :T ,og dette er tredje turen ned siden April jig tager, så skønner jere att jig trives i Danmark. :happy:
De siste ganger har jig kun annkommet København,så det var på høy tid turen nu går til fastlandet,og kikker på nogen "Jyder" også :T :K .

Takker Anders for tilbudet,og om det ikke bliver til for meget besvær for dig,så kan du godt give mig en tilbakemelding på om ett besøg ind i den butiken er liv laget denne korte turen.
Og til Jesper. jo jig skal ind til Alex efter PS strømforsyninger+ tømme salt lageret hans(nesten!) :T ,og da er jig jo i nærheten af dig efter som jig skønner?
Efter som Alex mener så er jig nede hos han rundt 14.00 Tirsdag(båten annkommer Hirtshals klokken11.15).
"Planen" var å køre oppover mot Hirtshals området igjen på Tirsdag eftermiddag/kveld,så det ikke blir så langt å køre neste dag,da båten går Onsdag klokken 12.15 fra Hirtshals til Norge,og de vil helst att en møter opp på ferge kaien en time før afgang(Colour line).
Haver jo fått med mig att flere butiker i nordjylland venter ind sendinger straks,men "Pokkers!", jig bliver en dag for tidligt ude til å rekke de sendingene :shout: ,og jig bare MÅ rekke ett viktigt møte her hjemme igjen Torsdag klokken 13.00,så kan ikke tage en dag "ekstra" i dk,denne gang dessverre. :rolleyes:
Nu må jig sansynligvis "forberede mig" på å sove i bilen nær Hirtshals for å rekke båten om formiddagen Onsdag,og er nok ikke hjemme igjen her jig bor før 9 timer efter annkomst Kristiansand,så fisk.ol, bliver liggendes lenge i posene eventuelt.. :be:

Jig er jo en Acropora mand som pederrevnørd er :sneaky2: , så udenom en medium Chelmos Rostratus jig vil købe,er det nok bare Acropora jig ville kikke på om jig skal tage turen indom en butikk for å kikke men ikke røre..

Rejser her ifra klokken 20.00 i kveld for å komme med på båten som går i morgen tidligt klokken 08.00,og fra da af haver jig ingen internett dekkning.
Men kan nåes på mobil nummer 47407823 om nødvndigt,og så er det vel Norskt rettningsnummer forran dette nummer siden jig haver norsk mobil?

Jig sjekker forumet her før jig rejser i kveld selvsagt! :GO
Brugeravatar
Anette
Dragefisk
Dragefisk
17
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af Anette »

Vi var i Skanderborg i fredags, og der var da lidt fisk (nogle fine tykke sohals bl.a.). Deres koral ø var fyldt med en god blanding af LPS, SPS og blødkoraller, men der var en del af det der var brunt - der var ikke nogle helt specielle ting, men et udemærket udvalg af koraller..

Har lige smidt dig en PB.
Mvh Anette og Kristoffer
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
17

Da var jig kommet godt hjem igjen fra turen nedover Jylland :happy:
Kørte rett ned til Alex efter strømforsyninger og købte med mig en del salt også for å forsvare høye reiseudgifter.
Overleverte en del fragmenter til Alex,og fik melding om att alt havde overlevet så mange timers køring med bil,og det var fint å høre. :)
Planen min var å købe med mig nogen fine dejlige Acropora kolonier eller fragmenter hjem,men jig var utvilsomt på feil sted til feil tid denne gang,så det ble ingen nye flotte"babyer" på mig denne gang,dessverre :G
Efter besøg hos Alex,kørte jig som ett svin til Bonnie i Viborg(1 time og 15 min.køring fra Alex),da jig så på forumet her før jig rejste att de fikk ind en sending den dag jig VAR nede i dk,så sattset alt på å finde mig noget der.
Kom ind der godt efter ordinær stengetid,men da de holdt på å pakke ud dagens sending,fik jig komme ind og kikke.
Det var snejler,rejer,fisk,men ingen stenkoraller,så det ble totalt skive bom dessverre denne gang på mig :rolleyes:
Jig fik en hyggelig invitasjon fra Anette her inde om tilbud på besøg og overnatting smulighet(takker Anette for dette eneståendes tilbud :GO ),men da jig havde kørt langt,lite søvn,og kun tenkte på Acropora,så måtte jig se og rekke denne Bonnie for å se om det var nogen Acros med i sendingen.
Da det ikke var noget sligt å hente der, købte jig med mig en håndfull snejler og en søhare,for i det mindste få ett lite "plaster på såret" efter køring helt til Viborg.
Da var jig på god rettning mot Hirtshals igjen,og det havde blivet lit styr å køre nedover igjen for å takke ja til tilbudet fra Anette,med tanke på så tidlig dagen efter å køre oppover igjen til Hirtshals og møte på kajen der før klokken 11.00 for indsjekk på båten, så beklager att jig ikke kunde orket å komme på besøg denne gang Anette,men kansje neste gang? :Peace: :happy: .
Båten gikk ikke før neste dag,så parkeret ved en benzinstation like før rundkøring ned til kajen der,og prøvde å ligge mig til å sove oppå 17 kasser salt!! i bilen,og det var ikke noget komfortabelt,det vil jig sige,så mye søvn ble det ikke,men måtte jo slå ihel den lange natten da..og kaldt ble det også :sneaky2: :rolleyes: :T .
(efter turen med båt hjemover fra dk til no,haver jig 9 timers køring hjemmover på Norske vejer,så lit søvn måtte jig prøve å få.)
Var til slut hjemme lit over 24.00 natt til Torsdag,og brugte en liten time på å få afklimatiseret snejler og søhare,og efter inspektion dagen efter,ser det ud til att både snejler,søhare.. og mig selv,overlevde denne gang også :GO :P

Det var evaluering fra min dansketur denne gang,og får lige planlegge mer neste gang,og have lit bedre tid,så jig kan få besøge noen saltvandsnørder,da mine turer haver en styg tendens til å blive ett "rotterace" :oops: :Peace: :P
Tak for mig.
Brugeravatar
Anette
Dragefisk
Dragefisk
17
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af Anette »

Haha, sådan! Noget af en tur det blev til kan jeg høre ;)
En skam du ikke fik nogle sten koraller med hjem derfra. Og det var da så lidt, skulle du komme på kanterne igen står tilbuddet stadig ved magt ;-) Håber du havde en god tur rundt i det jyske, og at du nåede alt det du skulle.
Mvh Anette og Kristoffer
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"