Dog er der nogle enkelte sjældenheder som bliver håndbåret direkte fra fangssted til stenrige mennesker, og eller distributører med virkelig stor omsætning.
Husk at når vi ser disse lækre og meget sjældne koraller, så er der endnu flere i US og Japan der sukker efter dem, end der er i lille Danmark.
Flere i US fragger fx Steve Tyrees sps, og det er da kvalivarer - synes jeg. Personlig er jeg vild med flere af hans "sunset" Montier - men der er lange ventelister på hans frags.....
Når det så er sagt, så er korallen på fangstedet helt anderledes smukt farvet, end den er efter lang transport - jeg har selv haft fornøjelsel et par gange at "håndplukke" sindsyge sps, hvor de ved ankomsten til cph, er noget falmede. Dette gælder således for næsten alle akvarister, med mindre man bor ved et koralrev.
Så hvis i leder efter disse koraller, så tænk jer om - de findes oftere i butikkerne end de fleste er klar over.
Good news er dog, at sps med sunde polypper og noget farve, forandrer sig vildt positivt, ved ordentlig pleje.
Jeg er i øvrigt helt enig med dig Jesper, de 2 koraller du linker til er for lækre

Mvh
Peder