Hold nu k... Den er fed

Forum for generel snak omkring saltvand.
Jesper ØH
Reactions:

Hold nu k... Den er fed

Indlæg af Jesper ØH »

Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Hold nu k... Den er fed

Indlæg af Bingocaller »

Den er fandme vild!
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Moente »

Sunset Montipora er en af de koraller, der står højest på min ønskeliste; den er SÅ fed!
Mvh Tobias
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Marco R »

Mega flot koral :W Hvor kan den skaffes, og er den dyr og svær at holde? :happy:
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Se den nu under almindeligt lys. Så blejner den en hel del.
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

Den vil nok koste en arm og ben i indkøb :W Tror ikke der er nogen der har den, og hvis der er tager jeg også gerne et stykke af den Blejnede koral :T Tro mig dette er ikke bare en Sunset :)
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

Her er så også et billede af den fedeste acropora. Køber også gerne denne koral hvis den findes i DK http://www.reeffarmers.com/limitedjoesr ... ropora.htm
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jesper ØH skrev:Her er så også et billede af den fedeste acropora. Køber også gerne denne koral hvis den findes i DK http://www.reeffarmers.com/limitedjoesr ... ropora.htm
Men vi mangler at se den under mere normalt lys.
Det nederste billed viser den dog nogle mere normale farver.
Og det er da ikke noget specielt
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

Skal lige slåesfast at der er snak om to forskellige koraller :sneaky2:
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Indlæg af crazy seahorse »

Marco R skrev:Mega flot koral :W Hvor kan den skaffes, og er den dyr og svær at holde? :happy:
Jeg har faktisk Montipora Sunset. Det hed den da jeg købte den (altså omvendt)
Købte den hos Moby og fik at vide at det var første gang den var i DK, samt at den var sjælden.
Den jeg har er ikke lige så - nem? - som pokerstar og superman.
Jeg eksperimenterer lidt med placering, da den ikke bryder sig om at stå under samme betingelser som de to andre.
Hos mig, under direkte lys, blegnede den noget, men har dog stadig de grønne polypper. Nu er den rykket lidt ned i revet, men skal rykkes til mere "blæst".
Den kostede ca. 450,00 for en med to stk., den ene på størrelse med en to-krone - den anden lidt mindre.
Men der må være andre der har den, for det var ikke den eneste der var. Der var vel en tre - fire stk. udover den jeg købte.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2500 Valby

Indlæg af Moente »

Jeg ved at den findes et sted i Jylland også; så et fragment til salg hos en privat for lidt tid siden.
Mvh Tobias
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

Den på videoen er ikke den originale Sunset det er jeg sikker på )
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Bingocaller »

Lever der ikke også et blåt acro frag på den i videoen?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

Han siger noget om at han vil flytte millepora så den ikke slår den ihjel, tror jeg :)
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Bingocaller »

Endnu engang mangler vi den der danske forhandler der udelukkende sælger de fede frags!

Er træt af at skulle betale 300 kr for at få det hjem fra udlandet!

Moby har lidt frags - og flotte engang imellem - har selv nogen super fede acaner fra ham.

Men tænkt lige dette koncept:

Super fede frags i ok størrelser (ikke et hoved på et plug - men acan med 4-5 store hoveder som det ses i tyskland!) og Ricordia og flotte zoa.

250 stk eller 5 for 1000
- 100 kr for transport i varmekasse og varmepose - godt pakket med Lortepost dk

Jeg ville sgu bruge mange penge der når der kom løn ind hver måned!

I min verden er det sjovere at købe frags og se det vokse end at købe bare 1 stor koral. Så er det sjovere med mange små forskellige. Og som tiden ville gå ville tingene vokse - man kunne så bytte med hinanden så alle fik nogen fede kulturer etc.

Hvad ville det kræve? En stor skummer - et shallow reef på 1 meter og noget godt lys. Det kan enhver fohandler sgu starte op istedet for at købe alle mulige sindsyge fisk hjem som er dødssejlere eller bløde koraller som de ikke kan komme af med!

Sorry det var et sidestep - men tænkt lige over det.....
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Bingocaller »

Og inden alle nej sigerne kommer og "ej det kan ikke lade sig gøre for det kan ikke løbe rundt bla bla"

En Acan ecnhi på størrelse med en lille hånd koster hos en forhandler 600-700 kr - der er nok min 20 hoveder.

5 dividered med 20 er 4 x 200 (min) = 800 - så er der allerede (min) 100 kr ekstra i kassen der.

Og hvor meget er det lige en forhandler har at lave tirsdag formiddag? Ikke en skid - hvorfor sætter man sig så ikke ned og fragger?

Og hvis fraggene ikke bliver solgt med det samme vokser sig de jo bare endnu større og kunden får mere for pengene og bliver gladere?

Det er sgu da ikke rocket s......
Brugeravatar
Gizze
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
14
Postnummer: 9750 Østervrå

Indlæg af Gizze »

Bingocaller skrev:Og inden alle nej sigerne kommer og "ej det kan ikke lade sig gøre for det kan ikke løbe rundt bla bla"

En Acan ecnhi på størrelse med en lille hånd koster hos en forhandler 600-700 kr - der er nok min 20 hoveder.

5 dividered med 20 er 4 x 200 (min) = 800 - så er der allerede (min) 100 kr ekstra i kassen der.

Og hvor meget er det lige en forhandler har at lave tirsdag formiddag? Ikke en skid - hvorfor sætter man sig så ikke ned og fragger?

Og hvis fraggene ikke bliver solgt med det samme vokser sig de jo bare endnu større og kunden får mere for pengene og bliver gladere?

Det er sgu da ikke rocket s......
Jeg er fuldstændig enig!
Få nu lavet fragmenter af alt det skidt, der står rundt om ved de forskellige forhandlere og som ikke bliver solgt alligevel.
En eller brun skod koral, sm koster 600-800 kr og aldrig bliver solgt, kan jo lige så godt fragges i 10 dele og sælges for 100 kr stk.
På den måde kan det godt være nogen vil tage det med hjem, når prisen ikke er højere.
Stokbro
Copepod
Copepod
Reactions:
13
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2011

Indlæg af Stokbro »

Hvis det nu er så nemt bare lige at starte et akvarie op med frags, sælge og sende dem, godt pakket ind, med posten (og den kommer frem i god stand, så kunden kommer tilbage) hvorfor så ikke gøre det selv? :)
Hvis det var en god forretning, ville der jo nok være nogen der havde gjort det..

bare en tanke..
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Bingocaller »

Har sgu ikke hverken tid eller plads - men det er da et oplagt mulighed!

Nu tænkte jeg mere på allerede etablere forhandlere der har mulighed for at købe hos grossisten - tid til at gøre det samt etablerede internetsider og vigtigst af alt udstyret der allerede holder deres store koraller i live
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 9800 Hjørring
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Indlæg af AndersBoerglum »

Prøv at regne ud hvad det koster at holde en 4-600 liters koralø i strøm, titsætning, osmosevand, døde koraller, moms og lidt overskud til sig selv. samt at lægge øre til utilfredse kunder som altid brokker sig over udvalget, og som er for nærige når de ser prisen! Livet som saltvandsbutik er Sgu ikke nogen guldgrube, men prøv endelig ;-)
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

andersboerglum skrev:Prøv at regne ud hvad det koster at holde en 4-600 liters koralø i strøm, titsætning, osmosevand, døde koraller, moms og lidt overskud til sig selv. samt at lægge øre til utilfredse kunder som altid brokker sig over udvalget, og som er for nærige når de ser prisen! Livet som saltvandsbutik er Sgu ikke nogen guldgrube, men prøv endelig ;-)
+1 :GO
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Bingocaller »

Der er aldrigt nogen der har sagt det var en guldgrube - det handler bare om at skille sig ud og give det kunderne efterspørger? Hvor mange tråde har der ikke været på det sidste erinde hvor folk køber sammen fra Tyskland ? Uha forhandlerne har det så hårdt når der handles i udlandet.... Måske hvis forhandler havde de kunderne efterspurgte ville det være en anden sag?

Det kan da umuligt være dyrere at have en fragtank kørende med tilsætninger end de store øer man ser rundt omkring

Og når man alligevel har det helt store setup kørende for at holde liv i alt det andet - hvad koster det så at have en ekstra tank kørende på 100 liter shallow? En billig tank fra tjekkiet - noget pvc samt lys og eggcrateS. Mange forhandlere har endda de nyeste led lamper hængende som show for kunderne - den mitras kunne vel ligeså godt hænge over en fragttank?

Just saying :)
Brugeravatar
Gizze
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
14
Postnummer: 9750 Østervrå

Indlæg af Gizze »

Stokbro skrev:Hvis det nu er så nemt bare lige at starte et akvarie op med frags, sælge og sende dem, godt pakket ind, med posten (og den kommer frem i god stand, så kunden kommer tilbage) hvorfor så ikke gøre det selv? :)
Hvis det var en god forretning, ville der jo nok være nogen der havde gjort det..

bare en tanke..
Min tanke gik mest på nuværende forhandlere.

Nogen forhandlere har haft det samme L*** til at stå i deres koral ø i 100 år.
Få da skidtet fragget og solgt i stedet for.
Hvis en brun koral har stået i en koral ø i så lang tid.
Så er det nok fordi den ikke er interessant for kunderne.
Farven kan forhandleren ikke lave om på. Men prisen kan skæres ned fra 600 til 100 kr (Bare et eksempel)
Ved at fragge den.

På den måde vil flere (mig selv incl) tænke.
Skidt.. Vi giver korallen en chance. Det er trods alt kun 100 kr.

En af vores lokale saltvandspushere heroppe gjorde det ved en KÆMPE Acropoa (Så vidt jeg husker)
Den havde stået bag i et akvarie og vokset sig sindssyg stor og ingen købt den grundet pris og størrelse.
Så klippede han den og solgte frags for 100 - 150 og 200 kr og vupti så var den væk (Med noget større fortjeneste end den ville ha givet som en hel.
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

Nå nok om forhandlerne de har det sku hårdt nok :) Nogle koraller kan ikke købes ved forhandlere i DK, og nogle fragmenter/koraller er fra kun 1 moder koral. Lige en ting man kan få meget koral for 250kr men disse specielle koraller koster en arm, selv i små frags.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Bingocaller »

Enig - Sorry for at Jacke din tråd :)
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Ingen normale mennesker gider at bruge energi, tid og penge på at tilfredsstille andre, uden der er en gevinst. Jeg er sgu også helt sikker på at en seriøs forretning vil bestille de koraller hjem som man ønsker. - Det gør vores lokale forhandler i hvert fald, og er også sikker på at F.eks DecOcean vil gøre det samme. Men kan godt forstå at de ikke vil tage nogen fancy koraller hjem når de fleste folk stejler når de ser prisen. Men ligger man pengene på bordet, så tager de det helt sikkert også hjem.
Mvh:
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

Lad os hellere se om der er nogle der kender andre typer usædvanlige koraller, eller bedre billeder af nogle der har disse koraller :)
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Jeps kom med billeder :K
Mvh:
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

andersboerglum skrev:Ingen normale mennesker gider at bruge energi, tid og penge på at tilfredsstille andre, uden der er en gevinst. Jeg er sgu også helt sikker på at en seriøs forretning vil bestille de koraller hjem som man ønsker. - Det gør vores lokale forhandler i hvert fald, og er også sikker på at F.eks DecOcean vil gøre det samme. Men kan godt forstå at de ikke vil tage nogen fancy koraller hjem når de fleste folk stejler når de ser prisen. Men ligger man pengene på bordet, så tager de det helt sikkert også hjem.
Enig folk vil ikke give pengene, nogle vil ikke :) Tror desværre Ikke forhandlerne kan få de rigtig sjældne koraller hjem, da marked er forbeholdt dem over there :) Skal lige siges at jeg ikke er sikker på hvor sjældne koraller forhandlerne kan få hjem. Men hvis folk i DK ikke vil give 600-800kr for en stor koral, og den står til den bliver brun, pga udgifter ved forhandler. Så jeg tror ikke marked er til fancy navne, og fede farver og ikke mindst priserne lige pt i DK
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Synes nok at man ser specielle koraller til salg hos div. forhandlere under deres profiler her på siden. Men de burde kunne skaffe det samme som privatpersoner, det bliver bare en tand dyrere, og så kommer nærigrøvene op i folk incl mig selv.. Tror heller ikke en proff forhandler lader en koral blive brun pga dårlig vandklalitet.

Men anyways så synes jeg at i skal prøve, det kan da kun komme os private til gode, og blive endnu en torn i øjnene på forhandlerne :h
Mvh:
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"