For nogle måneder siden købte jeg mig en baby naso kirug til mit akvarie, den forsvandt pludseligt efter jeg slukkede lyset om aften, væk var den om morgen(aldrig set siden)
Jeg har i forvejen to klovnefisk til at gå og en squamipinnis(squamipinnisen er ca. 5-6 cm)..
Jeg køber mig så 7 chromis, fordi jeg gerne vil have lidt mere liv i akvariet. Det skal siges, at disse chromis ikke er særlig store(3 cm ca.).. Den ene af de 7 dør pga. den er svag. Den sjette af de 6 der så er tilbage forsvinder ligesom naso kirugen gjorde dengang. Den femte af de fem fosvinder også. Nu har jeg kun 4 chromis tilbage og jeg er MEGET forvirret..
Jeg vil ikke af med yderligere fisk og ringer derfor til den lokale dyrhandel. De siger, at det ikke kan være mine to eremitkrebs jeg har gående, men derimod en krabbe, der måske tager dem om natten, når de hviler inde bag mine sten(det skal siges, at jeg har et rimeligt stort hulrum, hvor både mine chromis og den enkelte squamipinnis hviler). Eremitkrebsene ser jeg DOG inde under stenene om natten sammen med fiskene, om det er dem ved jeg endnu ikke, men noget siger mig, at de efterhånden ved, at der er fisk inde i det hulrum?!
Jeg tænker, "okay, hvad gør jeg så?".. Hvilken fælde ligger man ud eller hvordan bærer man sig ad, hvis tilfældet skulle være, at det er en krabbe?
Min squamipinnis er endnu uberørt, men er den der har været i akvariet før chromis kom i og den hviler under stenene, måske den er for stor?
Jeg har brug for rigtig mange gode råd til, hvad jeg gør nu.
På forhånd tak