SALTVAND
Det hele startede i 2004, hvor jeg fik kontakt til Jens Jørgen Andersen og købte et af de små nano akvarie med en klovn fisk, eremitkrebs, reje og lidt levende sten ,dette var en meget spændene verden at komme ind i, jeg har haft ferskvandsakvarium siden jeg var 7 år og har drømt om saltvand i mange år så jeg var meget stolt af mit lille nano akvarium da det kom i gang, dette akvarium køre stadig.

Mit akvarium er et 250L woha med porsa bord og et overløb i den ene side af akvariet over løbet er fyldt med biobolde og lyset er en effektline men 4 stk 39w T-5 2 stk 10000 K og 2stk 14000 K og blå dioder til månelys det første lys tænder kl 10 og det slukker kl 22,30 og så er der dioder på frem til kl 24,00.

Til cirkulartion er der en tunze Tubelle electronic 7400/2 med en singlecrontroller 7091 og en fotocelle. Der er en tempratur crontroller der styre 2 stk 50w varmelægmer som sidder i sumpen, jeg tilsætter sporre element fra sallifert manuelt ligsom magnesium, calsium og kh hæver er noget jeg tilsætter i pulver form manuelt.

Akvariet har nu kørt i 12 måneder og jeg er faktisk godt tilfreds med resultatet nu skal alle mine fragmenter bare blive meget større

Lars
Ris og ros modtages naturligvis som altid gerne i denne tråd