Jeg købte en Blastomussa Welsii for ca 6 mdr. siden. Den var flot og jeg var meget glad for den

Jeg havde placeret den så den fik lidt blandet skygge og diffust lys nede på bunden. Den sad på en nævestor LS.
Efter ca. 1 måned lagde jeg mærke til at der var et par af individerne der var døde. De stod mest i skyggen, så jeg flyttede den ud i lyset.
Det gik fint i et par måneder, så begyndte det igen. Et af gangen døde de. Jeg flyttede den så hen et sted hvor den fik lidt mindre lys og mindre "blæst".
Samtidig kunne den tjene til understøtning af en flot koral af ukendt navn (rødbrun med grønne polypper og knudret vækst), som efterhånden er vokset sig så stor (ca 20 cm høj)i toppen at den mister balancen og vælter fra tid til anden.
Den støttede selvsagt på stenen og rørte ikke ved Blastoerne.
Blastoerne døde, hvilket jeg var lidt ked af - men det sker jo. Men dagen efter så det ud som om der havde været kamp mellem den levende sten og den koral den skulle understøtte

Et stykke på størelse med en femkrone af korallen var gået til. Jeg har selvfølgelig fjernet stenen og taget den op og holder øje med korallen for at se om det stopper med det.
Jeg håber meget på at den klarer sig

Jeg har aldrig set eller hørt om noget i den retning før. Carsten mener at det kan være en parasit på den levende sten, der både har slået Blastoerne ihjel og nu forsøger det samme med den anden koral

Har nogen på SF prøvet noget lignende?
Erik