Min oprindelige plan var inspireret af en tegning af en sump som jeg så i en tidligere tråd.
Har ikke kunnet finde den gamle tråd, så linker lige til billedet. Håber det er ok, ellers sig til...
Havde derfor egentlig planlagt een lang sump, men vil høre hvad I har af løsninger til at dele den op i to mindre akvarier.
Grunden er at jeg får problemer med plads i møblet.
Mit setup: indgangsvand i venstre ende, retur pumpe i den anden ende. Akvarierne kommer til at stå minimum 25mm fra hinanden.
Jeg kan ikke have en pumpe til at pumpe vand mellem akvarierne, da den ikke vil være i sync med returen. Derfor skal vandet selv kunne finde vej til akvarie #2 ved fx et overløb eller en tankgennemføring.
Som retur har jeg en 6500l/t red dragon pumpe, og løsningen skal derefor kunne håndtere denne mængde vand.
Hvis vi taler tankgennemføring mellem de to akvarier forestiller jeg mig at der skal 50mm PVC til, men jeg har ikke glasbor til dette, så andre forslag modtaget gerne. (kan selvfølgelig indkøbes)
Spørgsmålet er også hvor stor forskel i vandhøjde der vil blive mellem de to akvarier pga flowet gennem tankgennemføringen.