LED lys på vej fra Ecotech Marine

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Brugeravatar
Hr. Jørgensen
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
13
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Esbjerg

Re: LED lys på vej fra Ecotech Marine

Indlæg af Hr. Jørgensen »

Sys nu også hans argumenter er elendige.

Ja der findes lamper derude med nyeste model LED og højere PAR værdier.

Men hvor filmen knækker er hvor der bliver brokket over features. Måske man ikke synes det er smart at kunne indstille i hoved og r... Men hvis man er tilfreds med 2 timere på T5 rør så fred være med det. Men os andre klare os nu fint med en ældre model cree LED, for den gør det fint. Herudover skal man også huske hvad der sker på LED markedet fra Ecotech begynder at designe en lampe, til den er produceret og i butikkerne. Klart at dem der sidder og lave små portioner af lamper i hånden kan samle noget med nyere model LED hurtigere end dem som så sender det i masseproduktion.

I en helhed er Radion nok den bedste lampe på markedet lige nu. Selvom der dog er andre som ligge ualmindeligt tæt på, så burde man kigge på helheden og ikke flueknepperi som ''Christine'' der gør...

Min spisebords lampe lyser lige så godt med med den gamle pære der sidder i, som hvis jeg gik ned og købte en ny pære med flere watt... Ville få mere lys, men hvorfor det... Er jo nok i det jeg har...

Og hvad angår en ''revolutionerende lampe'', så er det jo ikke noget nyt. PS og mange andre har lavet samme princip før, men ingen af dem så godt som Ecotech, tror at Du StarF skulle prøve en ;)
[center]viewtopic.php?f=93&t=46618

Akvastabil Mark II 360l:
  • 2 Ecotech Radion XR30W - 2 Ecotech MP40WES

112l sump:
  • MS Red Devil RDC-1600 skummer - Hydor Seltz L30 Returpumpe
    APS UV-C 36W + MS Red Devil D3000 pumpe - Eheim Jaeger 3615
[/center]
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

Hr. Jørgensen skrev:Sys nu også hans argumenter er elendige.

Ja der findes lamper derude med nyeste model LED og højere PAR værdier.

Men hvor filmen knækker er hvor der bliver brokket over features. Måske man ikke synes det er smart at kunne indstille i hoved og r... Men hvis man er tilfreds med 2 timere på T5 rør så fred være med det. Men os andre klare os nu fint med en ældre model cree LED, for den gør det fint. Herudover skal man også huske hvad der sker på LED markedet fra Ecotech begynder at designe en lampe, til den er produceret og i butikkerne. Klart at dem der sidder og lave små portioner af lamper i hånden kan samle noget med nyere model LED hurtigere end dem som så sender det i masseproduktion.

I en helhed er Radion nok den bedste lampe på markedet lige nu. Selvom der dog er andre som ligge ualmindeligt tæt på, så burde man kigge på helheden og ikke flueknepperi som ''Christine'' der gør...

Min spisebords lampe lyser lige så godt med med den gamle pære der sidder i, som hvis jeg gik ned og købte en ny pære med flere watt... Ville få mere lys, men hvorfor det... Er jo nok i det jeg har...

Og hvad angår en ''revolutionerende lampe'', så er det jo ikke noget nyt. PS og mange andre har lavet samme princip før, men ingen af dem så godt som Ecotech, tror at Du StarF skulle prøve en ;)
Du er velkommen til at sende mig en.. Så skal jeg nok anmelde den ;)

Jeg er godt tilfreds med min PS lampe, men jeg har da aldrig udelukket at Radion var en fin lampe, min kritik gik på, at folk overdrev alt i ren begejstring, men det hænger måske sammen med man er nordjyde, at man er lidt mere nede på jorden ;) Vertex laver gode produkter, og deres pumper er nogle af de bedste på marked når der kommer til flow efter min mening.

Der ud over, er der dukket drivere op til DIY, der kan drive 60 stk led af gangen, så nu er det også blevet endnu lettere at lave diy lamper.

Vi så samme hysteri fra folk der lige havde købt BK skummere... BK skummere er da fine, men når man har ejet dem, er det tydeligt at se hvor let visse folk bliver overbegejstret over for et produkt.
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

Tror måske også mere det er den "IPhone-dramatik" det har grebet om hobbyen med sin klamme hånd, der irriterer mig. Første tegn jeg så var zeo-heads, siden har det været alt fra pellets til led-vidunderlamper. Den ubegrundede tilbedelse af et nyt produkt, som lige er kommet i handlen der bliver lovprist som det nye essentielle for et hvert akvarium. Radion er bestemt en fin lampe, det er PS lamperne også..

Heldigvis er vi ikke så slemme til det herhjemme, men tag fx USA med deres nærmest perverterede navngivning af "zoa's" og generelt alle koraller. Eks. "Flames From Hell Leptastrea" og "Space Invaders Pectinia".. Synes det er en rigtig ærgerlig rute "min" elskede hobby er på vej ud på.

Beklager mavesyren!

:beer:
Brugeravatar
Bruno
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
19
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af Bruno »

StarF skrev:
Bruno skrev: At en "review", der sabler et produkt så voldsomt ned, slutter af med en henvisning til et andet konkureende produkt, og oven i købet lovpriser dette konkurerende produkt fortæller mig at denne mand ikke er særlig objektiv i sin anmeldelser :Peace:
Nu har jeg lige læst den hurtigt, samt artiklen om Kessil led, syntes da ikke det er specielt overdrevet? Ej mere end hvad visse personer overdrev deres lys valg her i tråden med. Vi kan godt blive enige om det lugter lidt biased, men i det mindste er der bedre argumenter end hvad man ser visse folk i denne tråd bruge om den revolutionerende radion...
Stilles de to anmelderser over for hinanden vil jeg mene at manden er langt fra objektiv.

Står artiklen om Kessil alene vil man måske ikke være på vagt, men læser man dem begge kan man da ikke andet end fatte mistanke. Prøv at stille indholdet i hver anmeldelse over for hinanden... så kan man da ikke tage manden seriøst. Manden har da tydeligvis ret i flere af de ting han siger og ved noget om emnet, men det gør ikke han anmeldelser mere neutrale.

Og så lige for god ordens skyld så er jeg hverken specielt fan af PS, Radion eller DIY (eller Apple for den sag skyld), men det betyder dog heller ikke at jeg er imod dem. Jeg har selv haft LED DIY i lang tid (og er meget glad for den), men det betyder ikke jeg går i skyttegraven for den ved, at nedgøre andre produkter så voldsomt eller fremhæve den så liderligt, at den fremstår bedre end alle andre lamper og at den ligefrem virker fejlfri.
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Moente »

AndersGS skrev:Heldigvis er vi ikke så slemme til det herhjemme, men tag fx USA med deres nærmest perverterede navngivning af "zoa's" og generelt alle koraller. Eks. "Flames From Hell Leptastrea" og "Space Invaders Pectinia"..
Jeg er lidt ambivalent omkring deres populærnavne af koraller i USA. Set i lyset af, at de derovre har mange, mange flere farvekombinationer og mutationer og jeg ved ikke hvad, synes jeg faktisk det er i orden at de giver hver morph sit eget populærnavn, da men så kan bruge det i stedet for at forklare, det er en Zoanthus med grønne arme, blå omkrans, lyserød midte og rød mund. Så der synes jeg de forskellige populærnavne er fine at bruge - meeeeeen.

Når det griber så meget om sig, at man slet ikke aner det latinske navn på korallen og kun kender korallen som en Pearlberry eller Strawberry Shortcake f.eks., så synes jeg det er for latterligt. Bare populærnavnene ikke bruges i flæng og man stadig ved hvilken koral der egentlig er tale om, så gerne for min skyld.
Mvh Tobias
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af StarF »

Bruno skrev:
StarF skrev:
Bruno skrev: At en "review", der sabler et produkt så voldsomt ned, slutter af med en henvisning til et andet konkureende produkt, og oven i købet lovpriser dette konkurerende produkt fortæller mig at denne mand ikke er særlig objektiv i sin anmeldelser :Peace:
Nu har jeg lige læst den hurtigt, samt artiklen om Kessil led, syntes da ikke det er specielt overdrevet? Ej mere end hvad visse personer overdrev deres lys valg her i tråden med. Vi kan godt blive enige om det lugter lidt biased, men i det mindste er der bedre argumenter end hvad man ser visse folk i denne tråd bruge om den revolutionerende radion...
Stilles de to anmelderser over for hinanden vil jeg mene at manden er langt fra objektiv.

Står artiklen om Kessil alene vil man måske ikke være på vagt, men læser man dem begge kan man da ikke andet end fatte mistanke. Prøv at stille indholdet i hver anmeldelse over for hinanden... så kan man da ikke tage manden seriøst. Manden har da tydeligvis ret i flere af de ting han siger og ved noget om emnet, men det gør ikke han anmeldelser mere neutrale.

Og så lige for god ordens skyld så er jeg hverken specielt fan af PS, Radion eller DIY (eller Apple for den sag skyld), men det betyder dog heller ikke at jeg er imod dem. Jeg har selv haft LED DIY i lang tid (og er meget glad for den), men det betyder ikke jeg går i skyttegraven for den ved, at nedgøre andre produkter så voldsomt eller fremhæve den så liderligt, at den fremstår bedre end alle andre lamper og at den ligefrem virker fejlfri.
Jeg vil give dig ret, som sagt artiklen blev bare skimtet hurtigt, før et møde :)

AndersGS skrev:Tror måske også mere det er den "IPhone-dramatik" det har grebet om hobbyen med sin klamme hånd, der irriterer mig. Første tegn jeg så var zeo-heads, siden har det været alt fra pellets til led-vidunderlamper. Den ubegrundede tilbedelse af et nyt produkt, som lige er kommet i handlen der bliver lovprist som det nye essentielle for et hvert akvarium. Radion er bestemt en fin lampe, det er PS lamperne også..

Heldigvis er vi ikke så slemme til det herhjemme, men tag fx USA med deres nærmest perverterede navngivning af "zoa's" og generelt alle koraller. Eks. "Flames From Hell Leptastrea" og "Space Invaders Pectinia".. Synes det er en rigtig ærgerlig rute "min" elskede hobby er på vej ud på.

Beklager mavesyren!

:beer:
er præcist sådan jeg har det.
Brugeravatar
Hr. Jørgensen
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
13
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Hr. Jørgensen »

Men alt det har nu intet med lampen at gøre... For er en lækker og gennemtænkt lampe og det kan bare ikke diskuteres :)
[center]viewtopic.php?f=93&t=46618

Akvastabil Mark II 360l:
  • 2 Ecotech Radion XR30W - 2 Ecotech MP40WES

112l sump:
  • MS Red Devil RDC-1600 skummer - Hydor Seltz L30 Returpumpe
    APS UV-C 36W + MS Red Devil D3000 pumpe - Eheim Jaeger 3615
[/center]
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

Hr. Jørgensen skrev:Men alt det har nu intet med lampen at gøre... For er en lækker og gennemtænkt lampe og det kan bare ikke diskuteres :)
Absolut en fin lampe! Med det vidunder den bliver gjort til kan næppe retfærdiggøres.
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Indlæg af pederrevnørd »

Undgå dog "hypet" omkring denne lampe, hvis det er så irriterende. Det er jo let.
Der er mange andre tråde.

Reefbuilder har stemt, og mindst 2 nordjyder er imod - beklager drenge.
Dog en ting er jeg enig med jer i, det er ikke Jesus - blot en lampe.

God aften :y

Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

pederrevnørd skrev:Undgå dog "hypet" omkring denne lampe, hvis det er så irriterende. Det er jo let.
Der er mange andre tråde.

Reefbuilder har stemt, og mindst 2 nordjyder er imod - beklager drenge.
Dog en ting er jeg enig med jer i, det er ikke Jesus - blot en lampe.

God aften :y

Peder
Haha, der fik du mig til at grine..
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Indlæg af peder »

Jeg elsker mine PS lamper, min navnebror elsker hans Radion, mine koraller vokser,hans koraller vokser, alle er glade!! ;-)
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af pederrevnørd »

peder skrev:Jeg elsker mine PS lamper, min navnebror elsker hans Radion, mine koraller vokser,hans koraller vokser, alle er glade!! ;-)
Netop :GO
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af pederrevnørd »

AndersGS skrev:Sanjai Joshi Ph.D. approves :GO

http://us2.campaign-archive2.com/?u=582 ... 4f12ca6a89
Meget mere respekteret kan det vel så ikke blive......han er jo ikke hr hvem som helst i vores branche :K

Tak for info Anders - pas nu på "hypen" :y

Mvh
Peder
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5000 Odense C
Geografisk sted: Odense

Indlæg af leifkrarup »

Det er helt sikkert en fortrinlig lampe, men Sanjai siger altså bare at lampen har en meget jævn spredning af lyset.....det er der sikkert mange lyskilder der har ....måske også et stearinlys :wink: ....hvem ved?
"exhibited excellent light spread – the most even of any light close to its size"
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

pederrevnørd skrev:

Meget mere respekteret kan det vel så ikke blive......han er jo ikke hr hvem som helst i vores branche :K

Tak for info Anders - pas nu på "hypen" :y

Mvh
Peder
Haha :beer:

(Men ja Mr. Joshi er bestemt respekteret og meget dygtig, det er også min helt klare holdning)
Senest rettet af AndersGS ons 18. jan 2012 16:33, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

leifkrarup skrev:

Det er helt sikkert en fortrinlig lampe, men Sanjai siger altså bare at lampen har en meget jævn spredning af lyset.....det er der sikkert mange lyskilder der har ....måske også et stearinlys :wink: ....hvem ved?
"exhibited excellent light spread – the most even of any light close to its size"
Tro mig - det er bestemt skrevet med et smil på læben ;)
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af pederrevnørd »

AndersGS skrev:
leifkrarup skrev:

Haha - tænkte nok det fik nogle op af stolen, men hvor er det dejligt, når det er med godt humør :y
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

pederrevnørd skrev:
AndersGS skrev:
leifkrarup skrev:

Haha - tænkte nok det fik nogle op af stolen, men hvor er det dejligt, når det er med godt humør :y
Det er altid med godt humør! :grin:
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5000 Odense C
Geografisk sted: Odense

Indlæg af leifkrarup »

AndersGS skrev:
leifkrarup skrev:

Sæ´fø´li!.....det ser ud til at være en rigtig lækker lampe.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
ttkthomsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Indlæg af ttkthomsen »

Er der ikke en venlig sjæl der kan forklare mig depht indstillingen når man vælger Natural mode, og hvad i eventuelt har sat den til?
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af pederrevnørd »

Bruger den ikke selv - den er sikkert lidt mere naturlig, men jeg vil gerne se min balje nogle timer på 100% efter arbejde - synes den periode er for kort på Natural mode.

Kan du uddybe dit spørgsmål yderligere - jeg er ikke sikker jeg forstår det helt:-)

Mvh
Peder
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

Så er der et nyt ophæng på vej til lampen!

Ser lækkert ud :GO

http://us2.campaign-archive1.com/?u=582 ... 4f12ca6a89
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af pederrevnørd »

AndersGS skrev:Så er der et nyt ophæng på vej til lampen!

Ser lækkert ud :GO

http://us2.campaign-archive1.com/?u=582 ... 4f12ca6a89
Dejligt nyt - ER hermed bestilt :y :y :y

Tak for info Anders

Mvh
Peder
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2760 Måløv
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af Nicki Henriksen »

Nogen der ved om man kan se flere billeder og læse lidt om det akvarie der er på forsiden af http://ecotechmarine.com/ ? :)

Mvh
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af Birkefeldt »

Nicki Henriksen skrev:Nogen der ved om man kan se flere billeder og læse lidt om det akvarie der er på forsiden af http://ecotechmarine.com/ ? :)

Mvh
Det er d2mini's akvarie (reefcentral). Han har en lang tråd om setuppet fra længe før han fik Radion. Men Radion er fra side 35: http://www.reefcentral.com/forums/showt ... 36&page=35

Mega flot akvarie! :y

Mvh Kenneth
Michael S
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
19
Postnummer: 7500 Holstebro
Geografisk sted: Holstebro

Indlæg af Michael S »

Kan se udfra tråden at stemningen er meget pro ecotech. Jeg havde selv overvejet 2 stk PS 140 w black python til et 350 l setup.

Hvad er erfaringerne nu med ecotech/PS ??
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2760 Måløv
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af Nicki Henriksen »

Det er vist smag og behag :)
Hvad man lige er til osv.
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af Birkefeldt »

Ja jeg tror også du vil være godt kørende med både PS og Radion. Det er vist slået fast at begge lamper er kvalitet og kan vokse koraller. Så at sige hvilken som er bedst vil altid blive en subjektiv bedømmelse.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af StarF »

de har hver deres styrker og svagheder, og glem ikke ghl er på vej med en lampe, der ser ud til at være super fed også.. så jeg ville lige vente med at købe
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"