Når du siger tør, hvad tænker du der, er det prisen eller?AndersGS skrev:Vil gerne have 5 anthias i, men kan ikke beslutte mig om jeg skal "nøjes" med P. squamipinnis eller om jeg tør tage chancen men en lille flok P. dispar.. Bum bum..

Når du siger tør, hvad tænker du der, er det prisen eller?AndersGS skrev:Vil gerne have 5 anthias i, men kan ikke beslutte mig om jeg skal "nøjes" med P. squamipinnis eller om jeg tør tage chancen men en lille flok P. dispar.. Bum bum..
Nej, skidt med prisen - der er ikke ret stor forskel.Marco R skrev:Når du siger tør, hvad tænker du der, er det prisen eller?AndersGS skrev:Vil gerne have 5 anthias i, men kan ikke beslutte mig om jeg skal "nøjes" med P. squamipinnis eller om jeg tør tage chancen men en lille flok P. dispar.. Bum bum..
Ja okay der har jeg ikke den store erfaring med Dispar. Jeg tror nu ikke, at der er så meget forskel på dem, det er vel mere det, at man skal sørge for, at de har nok foder i starten, da de skal vendes til at spise mindre, eller som man normalt gjorde før, man anskaffede sig Anthias.AndersGS skrev:Nej, skidt med prisen - der er ikke ret stor forskel.Marco R skrev:Når du siger tør, hvad tænker du der, er det prisen eller?AndersGS skrev:Vil gerne have 5 anthias i, men kan ikke beslutte mig om jeg skal "nøjes" med P. squamipinnis eller om jeg tør tage chancen men en lille flok P. dispar.. Bum bum..
Så vidt jeg erindre er dispar noget sværere end squamipinnis.. Men de er jo også noget flottere
Tak for tippet med Sarco'en Niels!nielsk skrev:Fede kvalitets fotos og sikke dine koraller strutter! Polypperne står jo bedre end hos mig! Den grønne sacro skal nok have lidt mere lys hvis den skal blive rigtigt tæt grøn i tentaklerne.
Jeg regnede nu også med at holde mig til 5 stk. Hvordan fodrede du? Morgen, sen eftermiddag og aften?peder skrev:Har haft 12 dispar de gik egentlig meget godt men de kræver MEGET mam!! min gl. balje (450L) var simpelthen for lille til at kunne bære at fodre dem nok til at "holde maver" på dem, de er ikke det jeg vil kalde svære.
Ja og de første 14 dage x2!!AndersGS skrev:Jeg regnede nu også med at holde mig til 5 stk. Hvordan fodrede du? Morgen, sen eftermiddag og aften?peder skrev:Har haft 12 dispar de gik egentlig meget godt men de kræver MEGET mam!! min gl. balje (450L) var simpelthen for lille til at kunne bære at fodre dem nok til at "holde maver" på dem, de er ikke det jeg vil kalde svære.
Hehe, ja det skal ha' lov at bade i detpeder skrev:Ja og de første 14 dage x2!!AndersGS skrev:Jeg regnede nu også med at holde mig til 5 stk. Hvordan fodrede du? Morgen, sen eftermiddag og aften?peder skrev:Har haft 12 dispar de gik egentlig meget godt men de kræver MEGET mam!! min gl. balje (450L) var simpelthen for lille til at kunne bære at fodre dem nok til at "holde maver" på dem, de er ikke det jeg vil kalde svære.
Det må være billederne der snyder - der er faktisk utroligt mange luftbobler i vandet, det er egentlig lidt tåget. Mangler en O-ring eller to til en 32 mm PVC hane.. Ved bare ikke lige hvor stor jeg skal købe? Synes heller ikke lige jeg kan google mig til det.andersboerglum skrev:Dit vand ser utroligt klart ud.- Er det ozonen der gør det?
Det må jeg også sige, hvis der er noget jeg er glad for så er det godt nok den lampe.. For pokker den er lækker - forstår slet ikke at Stine ikke ville lade den hænge uden lampekassen? Kvinder!ole. skrev:jeg savner min gamle giesemann 400w naar jeg ser paa dine billeder laekkert ser det ud
Hehe, ja der må jeg lige have luret på hvordan de gør det? Måske Nesnej Kan være behjælpeligspdiving skrev:Rigtig gode billeder du har fået taget samt video.
Jeg kan især godt lide din dolly kanon fundet på....![]()
Hvad mon det næste bliver steadicam...![]()
Steen
Hej AndersAndersGS skrev:Vil gerne have 5 anthias i, men kan ikke beslutte mig om jeg skal "nøjes" med P. squamipinnis eller om jeg tør tage chancen men en lille flok P. dispar.. Bum bum..
Hehe, ja det må man sige.. Tror det bliver P. squamipinnis.. Det er nu også superflotte.Nicki Henriksen skrev:Hej AndersAndersGS skrev:Vil gerne have 5 anthias i, men kan ikke beslutte mig om jeg skal "nøjes" med P. squamipinnis eller om jeg tør tage chancen men en lille flok P. dispar.. Bum bum..
Jeg har 2 slags Anthias i mit, hypselosoma & Dispar, købte 4 af hver og idag har jeg 3 hypselosoma & 1 Dispar.. det siger lidt om forskellen
dog er det ikke fordi de kræver så meget mad når de først er godt indkørte.
Hypselosoma er i mine øjne lettere end squamipinnis
Dog vil jeg selv kun have bartlettorum & dispar i mit kommende akvarie da de er flottest
Okay, ja så er det nok billederne som snyder, da det ser utroligt klart udAndersGS skrev:Det må være billederne der snyder - der er faktisk utroligt mange luftbobler i vandet, det er egentlig lidt tåget. Mangler en O-ring eller to til en 32 mm PVC hane.. Ved bare ikke lige hvor stor jeg skal købe? Synes heller ikke lige jeg kan google mig til det.andersboerglum skrev:Dit vand ser utroligt klart ud.- Er det ozonen der gør det?
Ozonen er koblet af igen, det var kun med BM 200 jeg kørte med det - den nye ATB hiver så meget ud af vandet i forvejen, så synes ikke det er nødvendigt. + ozon er jo ikke det sundeste i verden.
Ja, absolut en overset lille fisk. Blev faktisk også overrasket over hvor flot den egentlig er - næsten rødlig under HQI'en..Moente skrev:Den strigosus er satme smuk!
Ja skal ud og lede i morgen, har fået nok af de luftbobler - det er helt galt i dag..andersboerglum skrev:Okay, ja så er det nok billederne som snyder, da det ser utroligt klart udAndersGS skrev:Det må være billederne der snyder - der er faktisk utroligt mange luftbobler i vandet, det er egentlig lidt tåget. Mangler en O-ring eller to til en 32 mm PVC hane.. Ved bare ikke lige hvor stor jeg skal købe? Synes heller ikke lige jeg kan google mig til det.andersboerglum skrev:Dit vand ser utroligt klart ud.- Er det ozonen der gør det?
Ozonen er koblet af igen, det var kun med BM 200 jeg kørte med det - den nye ATB hiver så meget ud af vandet i forvejen, så synes ikke det er nødvendigt. + ozon er jo ikke det sundeste i verden.- Kan du ikke bruge dem fra en anden kuglehane? - Ellers prøv på et værksted.
Almas, måske?andersboerglum skrev:Ved at traktor og maskinværksteder har et hav af ass. gummiringe
Tak er også godt tilfredsNicki Henriksen skrev:Flotte fisk du har fået dig der
Ville gerne finde et lille bitte eksemplar af den og smide den i baljen i et par måneder!AndersGS skrev:Ja, absolut en overset lille fisk. Blev faktisk også overrasket over hvor flot den egentlig er - næsten rødlig under HQI'en..Moente skrev:Den strigosus er satme smuk!
Ja, det er jo heller ikke verdens største kirurg.. op til 14 cm..Moente skrev: Ville gerne finde et lille bitte eksemplar af den og smide den i baljen i et par måneder!
Nej det er jo det! Men den er bestemt undervurderet. Det er Ctenochaetus generelt, synes jeg.AndersGS skrev:Ja, det er jo heller ikke verdens største kirurg.. op til 14 cm..Moente skrev: Ville gerne finde et lille bitte eksemplar af den og smide den i baljen i et par måneder!
C. hawaiiensisMoente skrev:Nej det er jo det! Men den er bestemt undervurderet. Det er Ctenochaetus generelt, synes jeg.AndersGS skrev:Ja, det er jo heller ikke verdens største kirurg.. op til 14 cm..Moente skrev: Ville gerne finde et lille bitte eksemplar af den og smide den i baljen i et par måneder!