ATI Purple Plus vs KZ Fiji Purple

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Saltvandrasser.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
15
Postnummer: 4390 Vipperød
Saltvand siden?: 2010

ATI Purple Plus vs KZ Fiji Purple

Indlæg af Saltvandrasser.dk »

Jeg står og ikke rigtig ved hvad jeg skal vælge så hvis der er nogen der kan komme med lidt plus og minus ved de her 2 pære, hvad ville du vælge? kom med bud/ erfaringer :beer:

mvh Rasmus :f2:
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: ATI Purple Plus vs KZ Fiji Purple

Indlæg af Mikas »

Så vidt jeg har læst mig frem til så er folk rigtig godt tilfredse med ati rørene.. Har dog ikk selv prøvet dem ..

Jeg køre selv med et lilla fra giesemann det virker voldsomt på farverne
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
Stefan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Indlæg af Stefan »

Jeg har pt. et KZ-rør i min lampe, som jeg er godt tilfreds med. Jeg har dog hørt fra andre, at KZ FP hurtigt bliver svagt og mister PAR-værdi. Om ATI er bedre på det punkt, ved jeg ikke. Jeg prøver ATI-røret næste gang.
Saltvandrasser.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
15

Okay jeg tror nok det bliver ATI, men folk er meget velkommen til at smide flere indput ind i tården :)
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V

Indlæg af Bingocaller »

Jeg er med på en lytter her - skal selv have nye rør i mit
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

Jeg kører med et purple ATI rør, Jeg vil sige at man skal vende sig til lyset fra den, da farver bliver lidt anderledes, og så skal røret monteres efter det midterste rør ind mod bagvægen, det giver mest alm lys. Lige da jeg fik røret monterede jeg den i det hold t5 som laver min solopgang sammen med de blå t5 :W sikken mærkelig lys det gav :hehe:
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2980 Kokkedal

Indlæg af minedykker »

hejsa kan se at du jesper skriver at du har erfaret at det lilla rør skal side bagerst, nu har jeg så ikke den luksus at kunne sætte det bag ud da jeg har et hjørne akvarie så mit vil komme til at side ud mod fronten, så hvordan siger du at det så ud da du hade det siden på den måde?
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

minedykker skrev:hejsa kan se at du jesper skriver at du har erfaret at det lilla rør skal side bagerst, nu har jeg så ikke den luksus at kunne sætte det bag ud da jeg har et hjørne akvarie så mit vil komme til at side ud mod fronten, så hvordan siger du at det så ud da du hade det siden på den måde?
Jeg syntes lyset blev for unaturligt da det sad fremme, men det er jo en smags sag, prøv det, ved jo ikke hvordan det er i et hjørneakvarie, men den purple bliver mere duminerene jo længere den er fremme syntes jeg.
Saltvandrasser.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
15

Jesper ØH skrev:Jeg kører med et purple ATI rør, Jeg vil sige at man skal vende sig til lyset fra den, da farver bliver lidt anderledes, og så skal røret monteres efter det midterste rør ind mod bagvægen, det giver mest alm lys. Lige da jeg fik røret monterede jeg den i det hold t5 som laver min solopgang sammen med de blå t5 :W sikken mærkelig lys det gav :hehe:

Jeg har 4x39 W ATI lampe og har tænkt mig at køre med 2 blå plus, 1 ATI Aquablue Special, 1 ATI purple , og det er så der jeg er usikker på om jeg skal vælge ATI purple eller KZ.

kunne også bare køre 2 ATI blå plus, 2 ATI Aquablu special, ved ikke om jeg overhovdet behøver den der purple! syntes bare at den er lidt fed, men om det kan betale sig ved jeg ikke i forhold til korallerne, de foretrækker vil lidt mere hvidt lys :)
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Indlæg af amddurin »

Purple er jo med til at trække de røde farver frem, så hvis du har koraller i røde eller lyserøde farver, vil du jo have brug for det, ellers ikke... :beer:
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Brugeravatar
spax
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9900 Frederikshavn
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Frederikshavn

Indlæg af spax »

Jeg står og skal til at skifte rør i min lampe nu. Det er en Ati 6 x 24w. hvad er forskellen på den actinic og purple?? Og er det nødvendigt med en aquablue speciel? Og hvad bruger i andre af rør? Hvad vil i anbefale af rør?
Mvh kim

160L akvarie med 54L sump. Tunze overløb. Tunze 6045. Tunze 6015 x 2 . Tunze 9005 skummer. ATI sunpower 6x24w
viewtopic.php?f=92&t=48533
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

spax skrev:Jeg står og skal til at skifte rør i min lampe nu. Det er en Ati 6 x 24w. hvad er forskellen på den actinic og purple?? Og er det nødvendigt med en aquablue speciel? Og hvad bruger i andre af rør? Hvad vil i anbefale af rør?
Jeg ville købe ATI Aquablue Special og ATI Blue Plus.halv af hver i lampen.
Brugeravatar
spax
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9900 Frederikshavn
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Frederikshavn

Indlæg af spax »

Så er jeg næsten bange for, at det bliver for hvidt. Men hvad med sådan en purple, Fremhæver den ikke kun det røde i korallerne?
Mvh kim

160L akvarie med 54L sump. Tunze overløb. Tunze 6045. Tunze 6015 x 2 . Tunze 9005 skummer. ATI sunpower 6x24w
viewtopic.php?f=92&t=48533
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"