Som overskriften så fint fortæller har jeg spurgt til brakvand herinde før, gør det da jeg mener jeres viden dækker
feltet bedre end ferskvandsakvaristers. Hvis det er alt for malplaceret har jeg fuld forståelse for at indlægget bliver slettet eller at jeg ikke modtager svar.
Sidst spurgte jeg til et 60 liters hvilket jeg havde kørende i små 60 måneder her lå sg på 1.010.
Er nu igang igen da jeg gerne vil skifte malawierne ud med skyttefisk (Toxotes jaculatrix). Denne gang drejer det sig om et
250 l. akvarie. Men denne gang har jeg læst en del på diverse amerikanske fora og har derfor besluttet
at lave et brakvandsakvarie med meget højt saltindhold 1.018.
Hertil kommer mine spørgsmål så.
Jeg har læst at det stadig skal behandles som et ferskvandsakvarie, på trods af det høje indhold af salt.
Altså at en skummer ikke vil gøre nogen gavn her eller diverse bio-filtrering(LS) som i et salvandsakvarie.
Er det rigtigt?
Jeg har også læst at man vil kunne holde marine-fisk ved 1.018sg, A. ocellaris, pseudochromis, etc.
Kan det være rigtigt? Vil disse fisk kunne afklimatiseres til dette saltindhold? Og ville de kunne trives?
Skal også lige høre om der er nogen der kan fortælle mig hvordan man omregner 1.018 til gram pr. liter?

Håber der er nogen der kan og vil hjælpe med dette.
Ellers beklager jeg at have spildt tid og plads herinde.