http://www.saltvandswiki.dk/wiki/Algae_Turf_Scrubbermicogmaj skrev:ser rigtigt god ud...jeg vil lige spørge om hvad ats er? og hvad gør det?

Det er det nye sort

http://www.saltvandswiki.dk/wiki/Algae_Turf_Scrubbermicogmaj skrev:ser rigtigt god ud...jeg vil lige spørge om hvad ats er? og hvad gør det?
Ja det var en fornøjelse! Håber du kan bruge tingene til nogetFat_Donnie skrev:Tak for sluddern i dag fellow MIB - Super Hyggeligt!=)
Jah det ser sku godt ud det hele lige fra hjemmelavet sten skulptur til sort bundlag (er sku lidt misundelig når du ikke engang gider at skifte vand eller måle værdier haha =p)!
Rigtige fede koraller du har fået anskaffet dig og super flot palet osse... thumbs up!!
Nej tænkte det nok med den musling - men godt med søstjernen! Det betyder jo at den stadigt er i live - selvom den kyssede med en 3000 liters returpumpe i natFat_Donnie skrev:Sandsøstjernen har lavet ninja i sandet og er pist væk, men muslingen holdte ikke turen hjem og ventetiden på motorvejen.... Håber søstjernen kan hjælpe lidt med at vende det fine hvide sand. =)
Og forresten kan du ikke kalde dig MIB endnuFat_Donnie skrev:Tak for sluddern i dag fellow MIB - Super Hyggeligt!=)
Jah det ser sku godt ud det hele lige fra hjemmelavet sten skulptur til sort bundlag (er sku lidt misundelig når du ikke engang gider at skifte vand eller måle værdier haha =p)!
Rigtige fede koraller du har fået anskaffet dig og super flot palet osse... thumbs up!!
Der var ikke lige tid til at pudseChrissy62 skrev:Hvordan ved, du, hvor meget du skal putte i baljen af mineraler og sporstoffer, når du ikke måler?
Og jeg tænker, når du ikke laver vandskifte, får dine koraller så alle de sporstoffer som er med i det salt man køber?
5-6 måneder tror jegChrissy62 skrev:Okay, hvor længe har det kørt?
Ja for søren - men nu er det jo så sort grus.henrikp skrev:ser sgu godt ud.. er du stadig tilfreds med det sorte sand ?
Den har aldrigt gjort andetChrissy62 skrev:Jamen så krydser jeg fingre for at din balje bliver ved med at køre godt derud, med et par skefulde hist og pist af CA, KH og Magnesium, og du klarer dig uden sporstoffer fra vandskiftet;)
Jeg håber du vil opdatere os løbende:)
Nicki Henriksen skrev:Jeg har heller aldrig brugt andet end hanevand..
Og har max målt fire gange siden nytår
Jeg tror da også at vi på et tidspunkt kan nøjes med at måle langt mindre end nu, men hvis man jævnligt tilfører akvariet nye koraller, så vil kravet for CA, KH osv. jo stige, og har man ikke taget jævnlige målinger, ved man det først når korallerne begynder at hænge med hovedet og da kan det være for sent:)Nicki Henriksen skrev:Jeg har heller aldrig brugt andet end hanevand..
Mon ikke det går? Nu har det trods alt været fremgangsmåden i snart 2.5 år uden problemerChrissy62 skrev:Men altså, jeg er spændt på at følge udviklingen her og se, hvornår Bingocaller bliver nødt til enten at foretage vandskifte, eller måle værdierne, fordi det hele pludselig vælter:)))
HAHAHABingocaller skrev:
Og nu Chrissy falder du sgu helt ned af stolen - for jeg tilføre eller måler heller ikke KH! UHA!
Nu har jeg lige fået nye reflektorer samt nyt kanvas på - så lige nu er den lysebrun. Har kørt en uge så skal snart til at gøre den ren og håber på at de grønne kommer sidst i næste uge.Anders månsson skrev:må man ydmygt spørger hvordan det gør med din ATS`?
Jeg kunne ikke være mere enig - det er mig også en gådeChrissy62 skrev:Nej, jeg falder skam ikke ned af stolen, men jeg undrer mig bare over, hvordan korallerne kan klare at "blive limet sammen" i deres skelet når der ikke tilføres KH..
Og idet du heller ikke laver vandskifte, så er det jo det samme vand du kører med hele tiden..det ferskvand du tilfører er jo ren fordampning og får derfor ingen indflydelse på dine fisk/koraller, når du ikke tager vand fra baljen:)
Så altså vi kan konstatere at du har kørt med det samme vand i 2.5 år, uden at tage noget fra overhovedet, og at du indimellem giver en skefuld CA og Magnesium, når du synes:)
Iøvrigt skrev du tidligere, at din balje havde kørt ca. 6 mdr.., så hvordan hænger det sammen med 2.5 år?
Det er jo spændende at det går så godt, og dine koraller ser ud til at trives helt fint..derfor er det godt at følge med i din tråd, for hvis det kan lade sig gøre for dig, kan det jo også for os andre, og sikke mange penge man kan spare på den konto.
Som jeg netop lige har skrev i din trådpederrevnørd skrev:Nicki,Nicki Henriksen skrev:Jeg har heller aldrig brugt andet end hanevand..
Du skriver i Gilleleje rev tråd at du har brunalger - og her ser jeg at du ikke bruger osmose.
Så mål lige silikatindhold - du har formentlig blot diatomer
God aften begge
Pede
Jeg har kørt carsten Balling ind og det er det.. Nu starter jeg nok på lidt monti så kan det være det bliver nødvendigt a måle lidt mereChrissy62 skrev:Jeg tror da også at vi på et tidspunkt kan nøjes med at måle langt mindre end nu, men hvis man jævnligt tilfører akvariet nye koraller, så vil kravet for CA, KH osv. jo stige, og har man ikke taget jævnlige målinger, ved man det først når korallerne begynder at hænge med hovedet og da kan det være for sent:)Nicki Henriksen skrev:Jeg har heller aldrig brugt andet end hanevand..