første prototype
prototype af lcd og menu
Jeg sidder og nørder med prototypen af et doserings anlæg til fattigrøve

Dets funktioner bliver følgende:
Dosering af 0 - 5 ml med en nøjagtighed på +-0.1 ml
X antal enheder efter ønske
Bliver muligt at tilføje enheder som et legoagtigt system
hver kanal er programerbar med op til 6 gentagelser i døgnet, dvs op til 30 ml pr pumpe i døgnet (mulighed for større anlæg med 0-10 ml pr enhed.
Kan også blive MEGET mindre hvis man f.eks bruger 0-2 ml enheder, så tror jeg 4 kanaler kan komme ned på 10 X 10 X 5 cm eller under, og stadig leverer op til 12 ml i døgnet pr kanal.
Billig i forhold til de kendte mærker. under ca 3-400 for den første kanal og omkring 200 for de efterfølgende dvs 4 kanaler for maks 1000 kr incl det hele. det er målet.
Den kan opbygges efter ønske, dvs at ønsker man f.eks en styre boks uden for sumpen, kan det gøres uden uden at prisen bliver væsentlig højere
Mulighed for at udbygge med microprosessor der styrer lys, lavvolts pumper og andre ting man ønsker tidsstyrret, det er bare et spørgsmål om at programerer chippen.
nuværende prototype bliver styrret af 5 attiny chips, men kan sagtens opgraderes til en større
Hvis en enhed er blevet slidt eller går i stykker kan man selv fikse det meste for under 100 kr
Nem af betjene og kalibrerer.
Mulighed for at tilslutte den til pc via usb og styrre det hele der fra, samt logge aktiviteter.
komponenterne kommer til at overholde lov krav.
Det er alle de ting jeg selv kunne tænke mig af et doserings system
På sigt vil det også blive muligt at tilslutte prober og stadig holde det lang nede i pris i forhold til en mærke computer, men lige nu er det doseringen det kommer an på
Når prototypen er klar kunne jeg godt bruge 2-3 testere. de kan købe den for indkøbsprisen og får den byttet med det færdige produkt når det er færdigt eller pengene tilbage hvis det ikke kan bruges.
Lige nu er designet ret groft men sender det lige op her.
Hvis i syntes om ideen og tror det er noget kunne bruge uden at skulle betale en formue så må i godt give lyd fra jer.
Også hvis i har nogle ideer.
Prototypen er desuden også lavet med lidt større enheder så det færdige produkt bliver en del mindre.
Jeg er ikke forhandler, men bare en privat nørd.
Den nuværende prototype har målene 22.5 X 24 X 7 cm. ved godt den ser større ud på bilderne.
Og den er absolut heller ikke køn endnu, men det er jo også kun en grov prototype.
Jeg begynder at bygge den mandag