Neosynchiropus ocellatus og Pterosynchiropus splendidus

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Re: Neosynchiropus ocellatus og Pterosynchiropus splendidus

Indlæg af Lord Mike »

LarsSteen skrev:men jeg har da også købt flatworm exit, men er ikke meget for at bruge det :(
LarsSteen skrev:kan de ikke li' lys, jer der har stærkt hqi har i dem også ?
De 2 gange mens jeg har haft saltvand hvor jeg har været angrebet af planaria har jeg brugt flatworm exit, der har jeg hverken mistet koraller eller for den sags skyld fisk. Det vigtige er at følge anvisningerne på pakken, så er midlet faktisk effektivt.

De klarede den fint med 2x250w hqi + 5x54wT5 som jeg havde over på daværende tidspunkt.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Bingocaller »

Mine sidder også alle en cm over bunden
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Schwensen »

Jeg lider også under planaria for tiden. Jeh har købt en lsd fisk, som var tiltænkt skulle spise dem. Jeg har dog ikke set den store effekt endnu. Så i går da mine røde skiver var helt fyldt med de små sataner, og ikke ville folde sig ud tænkte jeg at der måtte gøres noget. Jeg tog derfor en stoftepose og min vandslange. Jeg sugede så mange som muligt op, filtrerede vandet gennem teposen og sendte vandet direkte ned i sumpen igen. Idag stod skiverne flot igen, men der var kommet flere sataner på igen. Jeg har lige suget op igen, og regner med at suge en gang om dagen den næste uge. Så håber jeg at jeg får taget de fleste, og at lsd fisken kan tage resten. Nu må vi se! Har desværre en del i sumpen. Har lidt tænkt mig at suge så mange som muligt, og så bruge flatworm exit for at få fjernet de sidste
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Indlæg af pederrevnørd »

Rune,

Jeg kan godt forstå at din signatur støder folk. Du kan rose hvem du har lyst til, men at kalde alle andres metoder for amatører er forkert. Blot min ydmyge mening.

Omkring planarier, så er det virkelig en pest, som kan vælte et akvarie.
Hvis det er den rustrøde i har, så er den decideret lyselskende, mener at have æst at den har zooxantheller i sin krop/hud.

Du kan sætter en lampe som lyser et bestemt sted om natten, dertil vil de blive tiltrukket, og det er lettere at suge dem op.

Den efter min mening bedste kur mod planarier er meget sparsom fodring, og at prøve sig frem med naturlige fjender.

Man kan desværre komme så langt ud som Lord Mike foreskriver hvor eneste udvej er medicin. Det virker, men ikke alle akvarier har samme overlevelsesrate. Prøvede det selv for ca 10 år siden, og det dræbte planarier og alt andet. Inddirekte, idet planarier kan udskille gift når de dør.
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
stokholm
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
15
Postnummer: 2600 Glostrup
Geografisk sted: Glostrup [KBH]

Indlæg af stokholm »

pederrevnørd skrev:Rune,

Jeg kan godt forstå at din signatur støder folk. Du kan rose hvem du har lyst til, men at kalde alle andres metoder for amatører er forkert. Blot min ydmyge mening.

Omkring planarier, så er det virkelig en pest, som kan vælte et akvarie.
Hvis det er den rustrøde i har, så er den decideret lyselskende, mener at have æst at den har zooxantheller i sin krop/hud.

Du kan sætter en lampe som lyser et bestemt sted om natten, dertil vil de blive tiltrukket, og det er lettere at suge dem op.

Den efter min mening bedste kur mod planarier er meget sparsom fodring, og at prøve sig frem med naturlige fjender.

Man kan desværre komme så langt ud som Lord Mike foreskriver hvor eneste udvej er medicin. Det virker, men ikke alle akvarier har samme overlevelsesrate. Prøvede det selv for ca 10 år siden, og det dræbte planarier og alt andet. Inddirekte, idet planarier kan udskille gift når de dør.
hej Peder tak for svaret

jeg har fjernet min sinagtur så ingen bliver sur og føler sig støt....
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Bingocaller »

Peder den var sgu smart den med lampen! Jeg tror jeg vil sætte en lille sten i hjørnet og så sætte en lampe på! Så burde man jo bare om morgneen kunne hive stenen op og smide den i noget kogende vand og så rengøre den bagefter
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 4293 Dianalund

Indlæg af Schwensen »

Men planaria er da ikke det hurtigste dyr i molen? Kan de godt nå at bevæge sig hen på stenen på en enkelt nat?
LarsSteen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1987
Geografisk sted: Auning / Djursland

Indlæg af LarsSteen »

Schwensen skrev:Men planaria er da ikke det hurtigste dyr i molen? Kan de godt nå at bevæge sig hen på stenen på en enkelt nat?
ja :(
Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"