Neosynchiropus ocellatus og Pterosynchiropus splendidus
- stokholm
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2600 Glostrup
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Glostrup [KBH]
Neosynchiropus ocellatus og Pterosynchiropus splendidus
Hej Alle,
Kan jeg godt havde Neosynchiropus ocellatus og Pterosynchiropus splendidus sammen i samme akavarium eller vil de slå hinanden ihjel ?
Kan jeg godt havde Neosynchiropus ocellatus og Pterosynchiropus splendidus sammen i samme akavarium eller vil de slå hinanden ihjel ?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Geografisk sted: Fredericia
Re: Neosynchiropus ocellatus og Pterosynchiropus splendidus
Hejsa,stokholm skrev:Hej Alle,
Det tror jeg nu ikke. Men du skal mere se på, om der er nok fodre (Pods) til dem begge

[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
-
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
Jeg aner det ikke, men ring du til Decocean. Alt andet er jo amatørvejledning! Latterlig påstand iøvrigt.
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Tykki skrev:Jeg aner det ikke, men ring du til Decocean. Alt andet er jo amatørvejledning! Latterlig påstand iøvrigt.

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
-
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Nå ja, han er en skide flink og dygtig fyr, ingen tvivl om det, men hvorfor nedgøre andre lige så skide flinke og dygtige mennesker? Og hvorfor overhoved spørge om noget her inde når man har et levende leksikon man bare kan ringe til og få svar promte? Mod arrogante udtalelser og andet pis kæmper selv guderne forgæves! Mvh Dan.
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Årets QuoteTykki skrev:Nå ja, han er en skide flink og dygtig fyr, ingen tvivl om det, men hvorfor nedgøre andre lige så skide flinke og dygtige mennesker? Og hvorfor overhoved spørge om noget her inde når man har et levende leksikon man bare kan ringe til og få svar promte? Mod arrogante udtalelser og andet pis kæmper selv guderne forgæves! Mvh Dan.

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Jeg syntes du skal hæfte dig ved det Marco R skriver, begge fisk lever hovedsalig af pods fra dit akvarie så hvis dette er godt og grundig indkørt med masser af liv vil du have en relativ ok chance for at de vil overleve. Det er muligt du vil kunne få dem til at tage andet fodre dette vil klart hæve overlevelses muligheden. Noget andet er så hvordan de vil have det med hinanden, her kommer det til din fordel at dit akvarie har en ganske god størrelse så hvis der kommer gnidninger imellem dem vil der være plads til at stikke af.
Men det er et lille sats at sætte dem i samme akvarie, men bestemt ikke umuligt
Men det er et lille sats at sætte dem i samme akvarie, men bestemt ikke umuligt

- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Jeg har lært et nyt ord i dag fra radioen, tror nok det staves "troller" eller sådan noget ligende...
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Er det din enorme erfaring ud i hobbyen der får der til at komme med den påstand??Tykki skrev:Jeg aner det ikke, men ring du til Decocean. Alt andet er jo amatørvejledning! Latterlig påstand iøvrigt.
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Nu ved jeg at du har slået folks signatur fra, Carsten, men trådstarters signatur ser således ud:Carsten skrev:Er det din enorme erfaring ud i hobbyen der får der til at komme med den påstand??
720 L med 100 sump 3*150 HQI og Decocean SUPER Skummer.
Hvis du vil havde god kvalitet og god rådgivning med saltvand så det i Decocean du handle..!!!!!
PS. alt andet er amatør metoder...!!!
Så der er da lidt om snakken

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Den slags mennesker er lige så hjernevaskede, som de mest fanatiske der vender hovedet mod en stenklods 5 gange daglig
- stokholm
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 15
.
Senest rettet af stokholm tirs 21. jun 2011 11:43, rettet i alt 1 gang.
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Carsten - Brugeren på dette forum, og ikke manden fra DecOcean er en af et par stykker her på siden der har mindst lige så mange års erfaring - Det gør dog vel stadig ikke at denne Carsten så ved alt? Der skal ingen tvivl herske om at Carsten (DecOcean) er en klog mand, men at gøre ham til guru som flere her inde har gjort er virkelig skævt - Så forstår jeg slet ikke at man vil spørge andre mennesker til råds når bare det er amatør agtigtstokholm skrev:jeg høre og Carsten da han har 35 års kendskab til saltvand men det er altid sundt at høre andres mening. tilsynladene ikke din tykki..

Nogle personer må dælme være brune om næsen efterhånden

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Saltvand siden?: 2010
Ellers kunne du gå efter en af de mere fredelige gylter istedet for. Men hvis du virkeligt vil have en dragenot til at fjerne dine planarier ud over den du har så siges det at LSDen er bedre en Mandarinen.
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Alt afhængig af hvor stort et problem du har med planaria så skal du ikke nødvendigvis regne med at fiskene kan bekæmpe da formeringen på disse fladorme er enorm og derved være svært at spise dem hurtigere end formeringen sker. Jeg har selv haft rigtig gos erfaring med det produkt som hedder "flat worm exit"stokholm skrev:jeg høre og Carsten da han har 35 års kendskab til saltvand men det er altid sundt at høre andres mening. tilsynladene ikke din tykki..Tykki skrev:Jeg aner det ikke, men ring du til Decocean. Alt andet er jo amatørvejledning! Latterlig påstand iøvrigt.
din udtale tykki kunne jeg godt undvære den kan jeg stikke op hvor solen ikke skiner...
tak for svaret Lord mike. det er fordi jeg har et problem med planira og jeg har en Neosynchiropus ocellatus gående og den er tyk og fed men ved ikke om jeg skal satse med en Pterosynchiropus splendidus også.

- stokholm
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 15
Tak for det hurtigte svareLord Mike skrev:Alt afhængig af hvor stort et problem du har med planaria så skal du ikke nødvendigvis regne med at fiskene kan bekæmpe da formeringen på disse fladorme er enorm og derved være svært at spise dem hurtigere end formeringen sker. Jeg har selv haft rigtig gos erfaring med det produkt som hedder "flat worm exit"stokholm skrev:jeg høre og Carsten da han har 35 års kendskab til saltvand men det er altid sundt at høre andres mening. tilsynladene ikke din tykki..Tykki skrev:Jeg aner det ikke, men ring du til Decocean. Alt andet er jo amatørvejledning! Latterlig påstand iøvrigt.
din udtale tykki kunne jeg godt undvære den kan jeg stikke op hvor solen ikke skiner...
tak for svaret Lord mike. det er fordi jeg har et problem med planira og jeg har en Neosynchiropus ocellatus gående og den er tyk og fed men ved ikke om jeg skal satse med en Pterosynchiropus splendidus også.Alternativ kunne også være en 6 stribet gylte...
hvad indeholder det flat worm exit ?
kan en 6 stribe ikke være en buller basse i ens tank ? jeg har også en gul gylte til at gå og spise dem..
- stokholm
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 15
er den mere effektiv end mandarinen ?Bingocaller skrev:Ellers kunne du gå efter en af de mere fredelige gylter istedet for. Men hvis du virkeligt vil have en dragenot til at fjerne dine planarier ud over den du har så siges det at LSDen er bedre en Mandarinen.
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
De gange jeg har været angrebet har mine fisk what so ever ikke taget planariaerne, det endda med en bestand af både gylter og madariner... Så der er ingen garentier, derimod vil jeg garentere at flatworm exit virker. Hvad dette middel indholder kan jeg ikke huske, men det er vigtig at man følger de råd som står på pakken med bla. at filtrere med AK efterfølgende da planaria afgiver gift når de dør.
- stokholm
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 15
.
Senest rettet af stokholm tirs 21. jun 2011 11:44, rettet i alt 1 gang.
- stokholm
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 15
okay jeg undersøger det tak Lord MikeLord Mike skrev:De gange jeg har været angrebet har mine fisk what so ever ikke taget planariaerne, det endda med en bestand af både gylter og madariner... Så der er ingen garentier, derimod vil jeg garentere at flatworm exit virker. Hvad dette middel indholder kan jeg ikke huske, men det er vigtig at man følger de råd som står på pakken med bla. at filtrere med AK efterfølgende da planaria afgiver gift når de dør.
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Truffet? Slet ikke - Jeg føler bare at det er spild at hjælpe folk som dig på et forum, når du selv påpeger i din signatur at du åbenbart kun vil høre på én mand. Så forstår jeg bare ikke hvad man skal spørge andre til råds for.. Men dig/jer om detstokholm skrev:jeg har en jeg følger og det Carsten og jeg lytter til andre. Carsten arbejder med saltvand hverdag og oplever utroligt mange hendelser af dyr og koraler ets.
Det kan godt være du mere brund på næsen jeg mere sund fornuft.
Hansen du må føle dig meget truffede da du har behøv for at ødelægge min tråd med dit menings løse snak.

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- stokholm
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 15
.
Senest rettet af stokholm tirs 21. jun 2011 11:46, rettet i alt 1 gang.
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Du sidder og skriver nøjagtig det samme som jeg, blot med andre ord - Hvorfor så skrive i din signatur at du er en komplet ensporet mand, hvis du alligevel ikke er det? Din signatur giver direkte oplæg til at du vil skide højt og flot på alle andre mennesker i denne verden, fordi Carsten simpelthen bare er verdens klogeste på området - Men det er jo så åbenbart ikke tilfældet alligevel.stokholm skrev:Jeg følger Castens råd og vejledning... men derfor kan man godt lytte til andres men ikke nødvendigvis følge dem.
Efter jeg har fuldt Carstens råd har jeg fået et 1000 gang flotter akvaruim og han har givet mig glæden tilbage med saltvand.
Som skrevet - Manden er klog, uden tvivl.. Men han tager godt nok også fejl med mange ting - Sådan er vi ALLE!
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Saltvand siden?: 2010
LSDen siges at være bedre end mandarinen (hvorfor ved jeg ikke)
En seksstribet vil nakke din Scooter når der bliver kamp om føden.
Ikke alle Dragonets eller Gylter tager planarier - men man har lov at være heldig
Hvis dit problem med planarier er så stort så lugter det lidt af FWE - men følg nu vejliedningen - og selvom du gør det er der ingen garanti for at der ikke ryger noget med på den regning.
Og som jeg kan forstå det som det er nu vil din scooter og gylte sikkert meget hellere snuppe dine pods end planarier? Det er måske derfor de ikke gider æde dem?
Just a thought
En seksstribet vil nakke din Scooter når der bliver kamp om føden.
Ikke alle Dragonets eller Gylter tager planarier - men man har lov at være heldig
Hvis dit problem med planarier er så stort så lugter det lidt af FWE - men følg nu vejliedningen - og selvom du gør det er der ingen garanti for at der ikke ryger noget med på den regning.
Og som jeg kan forstå det som det er nu vil din scooter og gylte sikkert meget hellere snuppe dine pods end planarier? Det er måske derfor de ikke gider æde dem?
Just a thought
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- stokholm
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 15
.
Senest rettet af stokholm tirs 21. jun 2011 11:45, rettet i alt 1 gang.
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Godt, vi bliver ikke klogere i denne dialog - Carsten er gud, alle andre er amatører.. Enjoy 

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
-
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Blev helt forpustet af alt det stads her. Håber du finder ud af det, og nej jeg har absolutut ingen erfaring at dele ud af. Ej heller vise råd og andet godt. Der imod får/køber jeg alt min hjælp, både her inde, og hos min lokale fiskedealer (nul reklame). Det der pisser mig af er sådan en signatur som Herren har. Er det at trolle rundt, så ok, jeg er nok en nærtagende nar, men jeg udelukker sgu ikke andres erfaringer med total arrogante udtalelser. Mine egne udtalelser vil jeg så stikke op der hvor solen ikke skinner. Et råd jeg følger af trådstarter, da det måske kan dæmpe mit nærtagende sind. Tak for det Stokholm, og god dag. Mvh Dan.
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Som du dog kan skrive det Dan, nu kender vi jo hinanden og nej jeg vil gerne skrive under på du IKKE er en nar (som du selv udtrykker det
)

-
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1987
- Geografisk sted: Auning / Djursland
hverken min madaribn eller den 6stribet har taget ret mange af min plenari'er ... desværre
nu vil jeg prøve, efter råd, Ecsenius evt. Ecsenius bicolor også, og så ved vandskifte hvor jeg vil prøve at suge så mange op som muligt.
men jeg har da også købt flatworm exit, men er ikke meget for at bruge det

nu vil jeg prøve, efter råd, Ecsenius evt. Ecsenius bicolor også, og så ved vandskifte hvor jeg vil prøve at suge så mange op som muligt.
men jeg har da også købt flatworm exit, men er ikke meget for at bruge det

Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
-
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1987
- Geografisk sted: Auning / Djursland
forresten, så undre det mig lidt at de for det meste er nede ved bunden og ikke ret meget oppe på LS og eller korallerne.
kan de ikke li' lys, jer der har stærkt hqi har i dem også ?
kan de ikke li' lys, jer der har stærkt hqi har i dem også ?
Mvh. Lars Steen