Skal vi ikke lige få tråden på sporet igen
den begynder at ligne bowle/slørhale trådene inde på akvariesiden
personangreb pynter ingen steder...
Mikas, du bad om erfaringer, det har du fået, erfaringer omfatter også omgangen med andre
fisk i akvariet
at dine kiruger ikke er særlig store nu, det bliver de, og det sker ret hurtigt, de har en glubende appetit, og sviner meget
så lad dem vokse op istedet for at proppe akvariet
fint du vil have et større
akvarie, men så vent med at anskaffe flere kirurger til du har fået det
jeg havde 5 kiruger i mit 600 liters, og der var ikke plads til flere, og den eneste der var fuldvoksen var min paletkirurg
Jeg beklager men jeg er desværre enig med Han$en, du lyder ikke som om du vil have hjælp, det er synd både for dig, dine
fisk og din tegnebog
vi andre har været igennem hele den smøre, og der er ingen grund til at gentage de samme fejl igen og igen
Saltvand er ikke så simpelt som ferskvand, og Kirurger, især Achanthurus arterne, som Sohal, er nogle rigtige børster
og en god grundregel omkring fisks vækst, jo str de er som voksne, jo hurtigere vokser ungerne, og Sohal bliver en stor
fisk
og lige en sidste ting
udbrud som "dyrenes beskyttelse" og lign, er ikke noget jeg vil anbefale dig at fare frem med, vi har set nogle stykker herinde efterhånden...
det eneste du opnår er at folk bliver sure, og ikke gider hjælpe dig
og ingen har kaldt dig dyremishandler, der er KUN blevet pointeret at din akvariebesætning er uheldig, og det blev gjort i en god mening for at hjælpe dig til en god oplevelse med hobbyen.
så du ikke ender som en del andre eks-saltvandsfolk, der har mistet interessen pga problemer
men kort og godt du kan tage mit råd eller lade være, det er op til dig