Ctenochaetus tominiensis

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Ctenochaetus tominiensis

Indlæg af Han$en »

Mikas skrev:Det ikk mig der er efter nogle her inde..
Men at man ikke kan dele tanker og billeder og evt Info uden man skal hakkes ned og alle rotter sig sammen.. Nu gider jeg ikk sku finde tråde eller nævne navne men ku finde masser af de gamle brugere der er mere aktive som har fyldte akvarier med alt muligt.. Men jeg som spørg om Info på en flot fisk så er man dyre plager osv.. Forstår godt folk holder sig væk og dropper denne side nu når i alle "de gamle" skal være sådan.. Man mister sku lysten..

Hvis jeg kommer med dumme spørgsmål er der jo ingen der tvinger nogle af jer til at svare..
Der er ikke et eneste individ der har gjort noget som helst andet end at fortælle dig at 6 kirurger er for meget til dit system - Din vandbuffer og teknik kan ikke klare det på sigt. Der er meget stor forskel på ~400L vand, og så systemer med 1000+ L
Det ikk mig der er efter nogle her inde..
Hvad kalder du så dit personlige angreb rettet mod min kæreste og søn? Hvis du vil fyre "sjove" jokes af til mig, så ret dem mod mig personligt.. Min familie holder du langt væk, det ender bare ud i grim ballade ;)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

Mikas skrev:Det ikk mig der er efter nogle her inde..
Men at man ikke kan dele tanker og billeder og evt Info uden man skal hakkes ned og alle rotter sig sammen.. Nu gider jeg ikk sku finde tråde eller nævne navne men ku finde masser af de gamle brugere der er mere aktive som har fyldte akvarier med alt muligt.. Men jeg som spørg om Info på en flot fisk så er man dyre plager osv.. Forstår godt folk holder sig væk og dropper denne side nu når i alle "de gamle" skal være sådan.. Man mister sku lysten..

Hvis jeg kommer med dumme spørgsmål er der jo ingen der tvinger nogle af jer til at svare..
ÅEnlig havde jeg ikke tænkt mig at hjælpe dig mere, men nu prøver jeg lige en sidste gang.

Der var mig bekendt ingen der kaldte dig dyreplager, jeg og andre skrev dit akvarie var overfyldt og du leger med ilden, det er dit akv, fint men det er stadig synd for det virker ikke til du har sat dig ind i kravene! der er flere kiruger i dit 300l end i mit 600l at andre gør det, gør det ikke "ok". I starten går det måske ok, men pludselig begynder værdierne så småt at skride, og pludelig kan korthuset vælte hurtigere end du regner med. Hvis man vil have mange fisk, så køb mindre fisk, der er MANGE flotte fisk i denne verden, der ikke sviner så meget og ikke bliver så store, så man lettere kan have en bunke af dem.
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Mikas »

Jeg har 10 fisk i alt.. Hvor den største er mellem
7-8 og de mindste er 3 cm.. Jeg tror nu nok der er langt værre tilfælde plus jeg endda hiver den ene op i løbet af i morgen..

Det fint nok i gerne vil hjælpe men som
Jeg siger flere gange så ved jeg godt jeg har for mange men i køre den jo selv ud hvor det blir fuldstændig latterligt..

Jeg siger jo på sigt som
Nicki også skrev .. Skal jeg ha nyt akvarie igen så lad nu vær.. Det var nævnt inden du kom
Med dine udtalelser..

Og du synes det synd for mine fisk
Siger jeg bare min mening :) er det ikke det i dyrker her inde? Har nævnt over for dig en gang før hvor irriterende jeg synes du er græd tiden og så troede jeg faktisk vi var enige om du bare ku lade
Mig være og ikk kommentere hvis du ikk synes om det så havde vo ikke denne diskussion
Nu
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

Mikas skrev:Siger jeg bare min mening :) er det ikke det i dyrker her inde? Har nævnt over for dig en gang før hvor irriterende jeg synes du er græd tiden og så troede jeg faktisk vi var enige om du bare ku lade
Mig være og ikk kommentere hvis du ikk synes om det så havde vo ikke denne diskussion
Nu
Jo, vi siger vores mening, vi angriber ikke hinandens familie.. Hvorfor ikke? Fordi vi har bare en smule mellem ørerne.. Men vi kan godt lave en aftale - Jeg holder mig fra dine tråde og indlæg 100%, hvis du så lige tager den til dig og indrømmer at dit lille angreb var lidt uden at tænke dig om. Du aner ikke hvem jeg er ;)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Mikas »

Synes det er noget fis i en hornlygte fordi de er netop små nu og går
Med planer om at sku a større men i har så pisse tralvt? At i så ikk kan se det er helt ude i hampen det angreb der kommer på
Mig fordi jeg spørger til en fisk som i "kan regne" ud jeg køber , kan jeg jo ikk rigtig forholde mig til anderledes end jeg gør.. Det er endda nævnt .. Også i min tråd som
Der nok var en der havde læst noget af siden han gættede på hvad jeg har af kirurger i forvejen
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Mikas »

Søde ven jeg angreb ikk din familie .. Jeg sagde jeg synes det var utroligt de kan holde dig ud hvis du er lige så irriterende der hjemme? Intet dårligt om din familie.. Og beder dig ikk holde dig væk men du kan jo bare læse med og hvis det så kun er lort du vil ha ud så lad vær for så ender det åbenbart sådan her
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

Mikas skrev:Søde ven jeg angreb ikk din familie .. Jeg sagde jeg synes det var utroligt de kan holde dig ud hvis du er lige så irriterende der hjemme? Intet dårligt om din familie.. Og beder dig ikk holde dig væk men du kan jo bare læse med og hvis det så kun er lort du vil ha ud så lad vær for så ender det åbenbart sådan her
Det siger bare endnu mere om din intelligens, hvis du mener det ;) Læg nu mærke til at du rent faktisk er den eneste på forumet der lige nu whiner over mig.. Hvis jeg var så irriterende, hvorfor modtager jeg så 10+ private beskeder dagligt med spørgsmål?
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

kiruger sviner mere end "andre" fisk og bliver lang størrer.. Skla du snart have nyt? fair nok, intet problem der. Men lad nu være med at lyv for at retfærdigøre dig selv (hvis det er det du gør) Folk har advaret dig, den eneste der ser spøgelser om angreb osv er vist dig.

du kan ikke bare sammenligne på fisk tværs over, nogle fisk sviner mere end andre og kirurgér sviner altså en del mere, end f.eks. Gylter. Så det med du kun har 10 fisk, holder ikke. Held og lykke.
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Mikas »

Han$en skrev:
Mikas skrev:Søde ven jeg angreb ikk din familie .. Jeg sagde jeg synes det var utroligt de kan holde dig ud hvis du er lige så irriterende der hjemme? Intet dårligt om din familie.. Og beder dig ikk holde dig væk men du kan jo bare læse med og hvis det så kun er lort du vil ha ud så lad vær for så ender det åbenbart sådan her
Det siger bare endnu mere om din intelligens, hvis du mener det ;) Læg nu mærke til at du rent faktisk er den eneste på forumet der lige nu whiner over mig.. Hvis jeg var så irriterende, hvorfor modtager jeg så 10+ private beskeder dagligt med spørgsmål?

Hmm måske fordi folk ikk gider sådan en diskussion som denne og så bare lader den ligge men storset alle der har været forbi mig eller jeg kender fra forum synes det irriterende du skal ha et indlæg med i alt om det så bare er dumt som det jeg fik i går.. Bare du får skrevet noget.. Det jo ikk lige frem fordi jeg får plus point på kontoen af sådan en omgang her så man blir hurtigt stemplet men sagde det i går om du ikk bare ku lade mig være?
Det da meget flot folk spørger dig om ting.. Er sikker på du er inde i tingene osv men du er også
Den mest aktive er her så der kan man se selv jeg skrev til dig i starten jo...

Kan ikk se hvad jeg lyver om? Jeg har snakket med min bror næsten dagligt om mit næste akvarie der for han skriver sådan .. Og lige nu laver jeg ugenligt vandskift for at holde evt dårlige ting væk til jeg får et større men det var slet ikk det snakken gik på .. Det var en skide fisk jeg havde set jeg synes var flot !
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

Mikas skrev:Hmm måske fordi folk ikk gider sådan en diskussion som denne og så bare lader den ligge men storset alle der har været forbi mig eller jeg kender fra forum synes det irriterende du skal ha et indlæg med i alt om det så bare er dumt som det jeg fik i går.. Bare du får skrevet noget.. Det jo ikk lige frem fordi jeg får plus point på kontoen af sådan en omgang her så man blir hurtigt stemplet men sagde det i går om du ikk bare ku lade mig være?
Det da meget flot folk spørger dig om ting.. Er sikker på du er inde i tingene osv men du er også
Den mest aktive er her så der kan man se selv jeg skrev til dig i starten jo...
Rart at være populær, selv ude i stuerne.. Det er du sgu også selv :K

Men husk nu at diskussionerne startes af dig selv både i går og i dag.. Jeg kommer med et svar, du vælger at tolke det som negativt og farer op i et højt gear.. Hvis min mission var at genere og provokere folk online, så tror jeg Arto var det sted jeg havde brugt min tid i stedet. Det er dig der i går og i dag har startet diskussioner med mig, fordi du åbenbart mener at det er det jeg vil.. Beklager, men jeg har 100.000 ting jeg synes der er sjovere og mere interessant end at lede efter ofre på et forum omhandlende en fælles hobby der kan generes.. Men det er tilsyneladende det syn du har på det, og det har jeg da ondt af dig for ;)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Mikas »

:beer:
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Brian C »

Skal vi ikke lige få tråden på sporet igen
den begynder at ligne bowle/slørhale trådene inde på akvariesiden
personangreb pynter ingen steder...

Mikas, du bad om erfaringer, det har du fået, erfaringer omfatter også omgangen med andre fisk i akvariet
at dine kiruger ikke er særlig store nu, det bliver de, og det sker ret hurtigt, de har en glubende appetit, og sviner meget
så lad dem vokse op istedet for at proppe akvariet

fint du vil have et større akvarie, men så vent med at anskaffe flere kirurger til du har fået det
jeg havde 5 kiruger i mit 600 liters, og der var ikke plads til flere, og den eneste der var fuldvoksen var min paletkirurg

Jeg beklager men jeg er desværre enig med Han$en, du lyder ikke som om du vil have hjælp, det er synd både for dig, dine fisk og din tegnebog
vi andre har været igennem hele den smøre, og der er ingen grund til at gentage de samme fejl igen og igen
Saltvand er ikke så simpelt som ferskvand, og Kirurger, især Achanthurus arterne, som Sohal, er nogle rigtige børster
og en god grundregel omkring fisks vækst, jo str de er som voksne, jo hurtigere vokser ungerne, og Sohal bliver en stor fisk

og lige en sidste ting
udbrud som "dyrenes beskyttelse" og lign, er ikke noget jeg vil anbefale dig at fare frem med, vi har set nogle stykker herinde efterhånden...
det eneste du opnår er at folk bliver sure, og ikke gider hjælpe dig

og ingen har kaldt dig dyremishandler, der er KUN blevet pointeret at din akvariebesætning er uheldig, og det blev gjort i en god mening for at hjælpe dig til en god oplevelse med hobbyen.
så du ikke ender som en del andre eks-saltvandsfolk, der har mistet interessen pga problemer

men kort og godt du kan tage mit råd eller lade være, det er op til dig
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Mikas »

Jeg gir dig ret i det meste .. Og jo self vil jeg gerne ha hjælp ellers ville jeg jo ikk spørge.. Men hvis jeg så bare ku få hjælp til det jeg spørger om i stedet for en løftet pegefinger om noget jeg godt ved at der nok er for mange kirurger og man ikke har det normalt ..

Jeg får at vide at han ikk vil starte en diskussion men læs hvordan han starter ud.. han skriver han har ondt af fiskene .. Det er da tildels at sige at jeg plager dyrene og der for dyreplager men som de ser ud nu lider ingen overlast eller slås men har en helt normal adfær.. Da de jo er små og har stort set gået de sidste to måneder og planlagt det nye akvarie jeg skal ha så de skal ikk vokse op og blive store i dette ..
Der for jeg ser det helt unødigt at alt der her sku op og føler det som et angreb på mig når der er ingen der læser hvad der ellers også blir skrevet i tråden men antager en masse uden at kende til mine tanker..
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Indlæg af Valentin »

Skulle i ikke snart finde en anden tone..

Jeg tænker lidt på at købe en tomi om et par måneder til min frag tank på 250 liter, og ville egentlig gerne vide jeres meninger.. Der går lige nu kun to klovne i denne tank, som er tilsluttet 1500 liter mere, men der bliver ved med at være alger i den lille tank, og har haft en tmo engang.. Men selvom den er tilsluttet de ekstra liter vand, og min skummer sagtens kan klare 10-15 fisk mere har jeg ikke travlt..

Men ville det være synd at sætte en tomi i small eller frag str i et 250 liters, eller vil i mene at jeg skal finde en anden kirug....?

Det skal lige siges at den kirug jeg vælger ikke kommer videre i min store 1000 liters, da der allerede går to kiruger som ikke helt ka enes, dog har den ene sat den anden lidt på plads, men vil ikke købe en for stor art til min lille frag tank, men elsker den tomi..

Når den har spist algerne tænker jeg på at sælge den videre eller andet..

Og bare vær ærlige, men håber det hele ka køre i en ordentlig tone.. smiler..
Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Brian C »

Valentin skrev:Skulle i ikke snart finde en anden tone..

Jeg tænker lidt på at købe en tomi om et par måneder til min frag tank på 250 liter, og ville egentlig gerne vide jeres meninger.. Der går lige nu kun to klovne i denne tank, som er tilsluttet 1500 liter mere, men der bliver ved med at være alger i den lille tank, og har haft en tmo engang.. Men selvom den er tilsluttet de ekstra liter vand, og min skummer sagtens kan klare 10-15 fisk mere har jeg ikke travlt..

Men ville det være synd at sætte en tomi i small eller frag str i et 250 liters, eller vil i mene at jeg skal finde en anden kirug....?

Det skal lige siges at den kirug jeg vælger ikke kommer videre i min store 1000 liters, da der allerede går to kiruger som ikke helt ka enes, dog har den ene sat den anden lidt på plads, men vil ikke købe en for stor art til min lille frag tank, men elsker den tomi..

Når den har spist algerne tænker jeg på at sælge den videre eller andet..

Og bare vær ærlige, men håber det hele ka køre i en ordentlig tone.. smiler..
hvis du kun hr en enkelt str mindre, og du er klar på at den kommer videre, når den bliver for stor, så ser jeg ingen problemer

MIKA, det er ikke løftede pegefingre, men vi er nogle stykker der har haft tvivlsomme erfaringer med kirurger, og derfor vil hjælpe dig til at undgå de samme problemer
Mvh. Brian
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Valentin »

Hvis jeg kun har en enkelt str mindre..... Hva mener du Brian....?
Mvh Troels

Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Brian C »

et mindre eksemplar :)
Mvh. Brian
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Valentin »

Ahhhh så er jeg med..smiler.. Det var vist blevet sent for mig igår..griner..
Mvh Troels

trolle
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18
Postnummer: 2200 København N
Geografisk sted: nørrebro

Indlæg af trolle »

Hey valentin!

Det kan du godt gøre! Den er en super algespiser. Den jeg har søger konstant at "raspe" alger af stenene! Dog skal du sørge for at suplere dens kost! Jeg søgte en del på den inden jeg fik min og fandt frem til at den som udgangspunkt er en af de fisk i slægten der er lidt udsatte ift infektioner osv.
Så kig efter en der er fed, hele finner og uden skader omkring munden!!!

Mega flot fisk, go for it!!
210 liter 70Bx60Dx50H, Skimz Monzter SM121, Maxspect Razor 120, Tunze 6015/6025mod
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

Mht hvor mange fisk og størrelse man vil have i sit akvarie, syntes jeg det i høj grad drejer sig om fiskens trivsel og ikke bare overlevelse... Men det som for mit vedkommende i sidste ende siger stop for flere fisk eri bund og grund min samvittighed ifh til de gænse normer som nemt kan findes...
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Valentin »

Trolle.. Takker for god forklaring.. smiler.. Så vil jeg undersøge lidt mere om den kære tomi og finde ud af om den ka gå i min frag tank uden at det skader hverken den eller andet..

Lord Mike.. Vil du mene at en tomi i small er for stor til et 250 liters....? Jeg kan ikke helt selv finde ud af det, da min samvittighed egentlig siger mig at selve akvariet er for lille til en kirug af alle arter..
Mvh Troels

trolle
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18

Indlæg af trolle »

anbefalingen går flere steder på 70-75 gallons hvilket er 260-280 liter. Så det vil jeg mene du sagtens kan, især i small. Nu ved jeg jo ikke hvordan din fragtank er indrettet? men massere af sten med alger og et par gode huler!

Jeg har indtil videre ikke oplevet den som en fisk der svømmer vildt og voldsomt rundt (ret mig hvis jeg tager fejl) næmere lidt forsigtig. Den svømmer konstant roligt rundt i stensætning og æder hva den finder
210 liter 70Bx60Dx50H, Skimz Monzter SM121, Maxspect Razor 120, Tunze 6015/6025mod
trolle
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18

Indlæg af trolle »

Forresten en god side at finde oplysninger om fisk er http://www.wetwebmedia.com/marine/index.htm
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Valentin »

Trolle..

Jeg hopper sku ud i det..smiler.. Rigtig fedt med info og lækkert med linket til siden med info, den havde jeg aldrig set, men er nu gemt i mine favoritter, og skal helt sikkert nær læses en af dagene.. smiler..

Så er jeg fast besluttet på min tomi og så er det jo bare at jeg helst skal kunne få den imorgen eller faktisk helst igår.. griner..

Godt med vores tålmodighed i hobbyen.. Den må jeg så nu prøve at finde frem..gg..

God dag Trolle og tak for hjælpen
Mvh Troels

Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Brian C »

trolle, det er de samme erfaringer jeg har gjort med arten, en fisk der tøffer stille rundt :)
Mvh. Brian
trolle
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18

Indlæg af trolle »

Hehe...ja tålmodighed er en dyd :) Vent på det rigtige eksemplar. En ting jeg har erfaret er at det er et møgprojekt at fodre kirurger op der enten er tynde eller småsyge...
Ps. Hold især øje med hvordan munden ser ud!
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Valentin »

Brian.. Den jeg købte af dig i sin tid virkede nemlig rigtig dejlig og rolig, men de to andre kiruger kunne ikke lide den, så måtte desvære sælge den igen.. Men godt at høre både din erfaring og bestemt også din Trolle..

Godt med et par hjælpende mennesker her inde..smiler..

Takker mange gange..

Jeg må på jagt efter en lille tyk tomi, men en rigtig kysse mund..gg..
Mvh Troels

Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"