Ctenochaetus tominiensis
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2860 Søborg
- Saltvand siden?: 2009
Ctenochaetus tominiensis
Er der nogle der har erfaringer med denne? 

Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2200 København N
- Geografisk sted: nørrebro
Re: Ctenochaetus tominiensis
Hva vil du vide?
210 liter 70Bx60Dx50H, Skimz Monzter SM121, Maxspect Razor 120, Tunze 6015/6025mod
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Er det en svær kirug? Er den meget aggresiv over for andre kirurger? Måske ud over det sædvanlige?
Har ikk set så mange have den?
Har ikk set så mange have den?
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
Jeg har haft min i 14 dage og den tager alt fodder. Dog kæmper jeg lidt med fejlfarvning på kroppen. Den havde også fået en lille transportskade over snuden. Den har udviklet sig lidt. men fodre løs med kelp og oc samt frost.
Så lidt opstarts problemer....
Nu må vu se.
Læste vist et sted at det ikke er den nemmeste i den slægt
Den var absolut ikke aggressiv, tværtimod.
Så lidt opstarts problemer....

Læste vist et sted at det ikke er den nemmeste i den slægt
Den var absolut ikke aggressiv, tværtimod.
210 liter 70Bx60Dx50H, Skimz Monzter SM121, Maxspect Razor 120, Tunze 6015/6025mod
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Hvor har du købt din henne?
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
Købte den hos decocean.
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
14 dage? Han havde da en i lørdags da jeg var der ude?
Havde sku ikk set der var to? Den var den jeg havde tænkt på faktisk
Havde sku ikk set der var to? Den var den jeg havde tænkt på faktisk

- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Tror ikke du skal proppe flere kirurger i det akvarie.. 324L er altså ikke meget til i forvejen 3x Zebrasoma og 2x Paletter.
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Zebra sku jo ikk svømme så meget som de andre jeg har prøvet osv der for der er blevet byttet lidt rundt?
Men har så også fået mig en lille bitte sohal men den er kun 5-6 cm tror jeg..
Ved godt der ikk burde være flere af dem men de ikk så store nu og mine klovne er også kun 3cm .. Damslen blir snart fanget så mener jeg selv jeg har plads til en fisk mere og vil helst ha kirurger da jeg ikk synes der er så mange andre reefsafe fisk
Men har så også fået mig en lille bitte sohal men den er kun 5-6 cm tror jeg..
Ved godt der ikk burde være flere af dem men de ikk så store nu og mine klovne er også kun 3cm .. Damslen blir snart fanget så mener jeg selv jeg har plads til en fisk mere og vil helst ha kirurger da jeg ikk synes der er så mange andre reefsafe fisk
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
5 kirurger er efter min absolutte mening et maksimum uanset størrelse. De skal kigge på hinanden konstant, og de skal også alle have mulighed for hver deres gemmested. Det er efter min mening allerede lidt for kirurgfyldt 

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Det tror jeg nu også de har.. Paletterne kiler sig bare ind et sted og har flere huller osv til de andre.. Kigger jeg om natten er der ingen fisk at se andet end klovne i min hammer 
Men vil da ikk afvise din mening da jeg jo godt ved mange ikk dyrker så mange kiruger af gangen.. Men dem jeg har nu går rigtig godt sammen efter den 3. Gule døde.. Og synes bare ikk andre fisk er særlig spændende ..

Men vil da ikk afvise din mening da jeg jo godt ved mange ikk dyrker så mange kiruger af gangen.. Men dem jeg har nu går rigtig godt sammen efter den 3. Gule døde.. Og synes bare ikk andre fisk er særlig spændende ..
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Tror du skal beslutte dig for hvilke kirurger er vigtigst for dig at se på.. 6 stk er at klemme citronen. Du skulle jo ikke gerne ende med kampe og skadede fisk, men det sker nemt når de pludselig finder ud af hvor lidt plads de er klemt sammen på 

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Kan det godt komme senere eller hvad? Ellers må jeg jo bytte dem ud der er to af hvis jeg får probelmer? Tre af dem har gået sammen i 2 år nu snart .. De gik før i et rsm 130 l så ved det kan lade sig gøre .. Men ja du har sikkert ret men mange har jo overfyldte akvarier? Og er nok selv bare en i flokken 

- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Med tiden som de vokser, vil pladsen blive mindre i deres øjne, og kirurger slås voldsomt 

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Nå ja okay det self klart nok og til den tid vil de bli solgt videre.. Det er jo standart fisk jeg har så de jo afsættelige
- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2760 Måløv
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
du opgradere sku da alligevel snart 

Nicki
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Man kan aldrig vide hvornår det rette kommer 

- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
min erfaring med tominiensis, er at det er en meget sky fisk, hos mig var det ofte den sidste der kom til fadet, når der blev fodret
nu siger du at du har fået en Sohal, i et 324 liters, allerede der ville jeg droppe tanken om tomi'en og flere kirurger i det hele taget, det er en meget aggressiv fætter du har fået dig der
og det er slet ikke sikker du når at gribe ind før alvorlige skader er sket.
jeg havde en ikke ret stor A. nigricans, der flæskede en noget større hvidbrystet fuldstændigt i et 600 liters, så de kræver plads... meget plads ellers får du ikke andet end problemer
og de er ikke de letteste at fange heller
nu siger du at du har fået en Sohal, i et 324 liters, allerede der ville jeg droppe tanken om tomi'en og flere kirurger i det hele taget, det er en meget aggressiv fætter du har fået dig der
og det er slet ikke sikker du når at gribe ind før alvorlige skader er sket.
jeg havde en ikke ret stor A. nigricans, der flæskede en noget større hvidbrystet fuldstændigt i et 600 liters, så de kræver plads... meget plads ellers får du ikke andet end problemer
og de er ikke de letteste at fange heller
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Men det en meget lille sohal .. Og det den sidste jeg har tilføjet men har bestemt ikk haft de mindste problemer med den?
Men er ikk så meget til sky fisk og det var sådan Info jeg Ledte efter
tak
Men er ikk så meget til sky fisk og det var sådan Info jeg Ledte efter

- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Undskyld, men hvorfor opretter du egentlig en tråd med spørgsmål?
Du har 3x Zebrasoma, 2x Paletter og en A. sohal i 324L - Det er allerede mindst 3 kirurger for meget, og folk oplyser dig om det ene og andet. Dog lukker du af konstant med "Det går jo fint" "Jeg sælger når de bliver store" og bla bla - Dvs, du er opsat på at smide en 7. kirurg i akvariet uanset hvad der bliver skrevet.
Kan du i det tilfælde så ikke lige så godt undlade tråden så vi andre ikke skal have ondt af fiskene? Hverken din vandbuffer eller skummer kan holde til mængden af kirurger - Tro mig! Det viser sig måske ikke nu, eller om 6 uger.. Men dit akvarie vælter, det står soleklart. De er en tikkende bombe.
Og nu var det ikke ment som diskussion eller noget - Jeg kan bare ikke se hvorfor tråden skal køre, når svarene ikke hjælper.
Du har 3x Zebrasoma, 2x Paletter og en A. sohal i 324L - Det er allerede mindst 3 kirurger for meget, og folk oplyser dig om det ene og andet. Dog lukker du af konstant med "Det går jo fint" "Jeg sælger når de bliver store" og bla bla - Dvs, du er opsat på at smide en 7. kirurg i akvariet uanset hvad der bliver skrevet.
Kan du i det tilfælde så ikke lige så godt undlade tråden så vi andre ikke skal have ondt af fiskene? Hverken din vandbuffer eller skummer kan holde til mængden af kirurger - Tro mig! Det viser sig måske ikke nu, eller om 6 uger.. Men dit akvarie vælter, det står soleklart. De er en tikkende bombe.
Og nu var det ikke ment som diskussion eller noget - Jeg kan bare ikke se hvorfor tråden skal køre, når svarene ikke hjælper.
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
Han$en skrev:Undskyld, men hvorfor opretter du egentlig en tråd med spørgsmål?

Som hansen skriver så er de sgu nogle sataner (eller kan være det). Og så sviner de ad h til...incl mængden af fodder du skal byde dem. Jeg ville hive et zebrasomaer op og måske nyde sohalen så længe du syntes den er ok i størrelse.
Mine 5 cents
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Jeg kan ikk se problemet i at jeg spørger på en fisk som jeg ikk har set nogle have ? Om der er nogle der har haft den og oplysninger/ erfaringer med fisken? Jeg bad jo ikk på kommentare til hvad jeg havde i forvejen?
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
de gule kiruger kan måske gå, men at smide en sohal i et så lille akvarie, ja.. jeg mener faktisk det er for lille, lige meget hvor lille fisken er, det er en meget svømme glad fisk. Du har allerede 6 kiruger i et ALT for lille akvarie, og så vil du have flere? Jeg syntes det er forkert, meget forkert! Så enig med Hansen..Han$en skrev:Undskyld, men hvorfor opretter du egentlig en tråd med spørgsmål?

- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Tror du ikke folk kan regne ud at den fisk højst sansynligt også komme ned til de andre? DUm dum ide... ikke vidre smart. Man skulle ikke tro du havde sat dig ind i at drive et saltvands system, så over som du overstocker dit system. Virker ihvertifalde som om du har set for mange kineser akvarier på youtube!"Mikas skrev:Jeg kan ikk se problemet i at jeg spørger på en fisk som jeg ikk har set nogle have ? Om der er nogle der har haft den og oplysninger/ erfaringer med fisken? Jeg bad jo ikk på kommentare til hvad jeg havde i forvejen?
Senest rettet af StarF ons 1. jun 2011 18:05, rettet i alt 1 gang.
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Nej, men når man opretter en tråd som denne ved alle jo godt det er fordi du vil have den i akvariet.. Og så er det da på sin plads at kommentere at akvariet allerede er overfyldtMikas skrev:Jeg kan ikk se problemet i at jeg spørger på en fisk som jeg ikk har set nogle have ? Om der er nogle der har haft den og oplysninger/ erfaringer med fisken? Jeg bad jo ikk på kommentare til hvad jeg havde i forvejen?

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Gud hvor har i travlt
jeg har som Nicki skriver allerede kig på et væsenligt større akvarie og man ku bytte dem ud der er to af som jeg også skrev men synes det super du kan regne så meget ud fra at man skriver hvordan erfaringer er..
Første gang jeg havde set den var hos decocean så hvis jeg ville ha den havde jeg nok bare købt den ..
Masser iberegnede deres akvarier med alle mulige fisk at jeg så kun har valgt kirurger er så en chance jeg har taget fordi jeg synes de er flotte.. At du synes det er synd for fiskene pga for lidt plads..
Ja jeg har det ærligt på samme måde med din kæreste og barn for hvis du er lige så skide irriterende der hjemme i din 1 værelses så er jeg også overrasket over det har holdt mere end 6 uger .. Hov ja der kan
Man se.. Mirakler sker
Men ja må hellere passe på hvad man spørger om her inde på denne fantastiske side..
Dyrenes beskyttelse !

Første gang jeg havde set den var hos decocean så hvis jeg ville ha den havde jeg nok bare købt den ..
Masser iberegnede deres akvarier med alle mulige fisk at jeg så kun har valgt kirurger er så en chance jeg har taget fordi jeg synes de er flotte.. At du synes det er synd for fiskene pga for lidt plads..
Ja jeg har det ærligt på samme måde med din kæreste og barn for hvis du er lige så skide irriterende der hjemme i din 1 værelses så er jeg også overrasket over det har holdt mere end 6 uger .. Hov ja der kan
Man se.. Mirakler sker

Men ja må hellere passe på hvad man spørger om her inde på denne fantastiske side..
Dyrenes beskyttelse !
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
jeg havde mine anelser ved din tråd omkring din lampe, tak fordi du bekræftede det.Mikas skrev:Gud hvor har i travltjeg har som Nicki skriver allerede kig på et væsenligt større akvarie og man ku bytte dem ud der er to af som jeg også skrev men synes det super du kan regne så meget ud fra at man skriver hvordan erfaringer er..
Man se.. Mirakler sker![]()
Dyrenes beskyttelse !
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Nævn min kæreste og mit barn en gang til i en sammenhæng som denne, og du skal se hvad der kan ske.. Det er vidst ikke mig der er den komplet evnesvage, retarderede og fuldstændig sanslamme idiot her - Spørg du folk om det..Mikas skrev:Ja jeg har det ærligt på samme måde med din kæreste og barn for hvis du er lige så skide irriterende der hjemme i din 1 værelses så er jeg også overrasket over det har holdt mere end 6 uger .. Hov ja der kan
Man se.. Mirakler sker![]()

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
ufedt at blande folks privatliv ind i dette...
Når det så er sagt så er det jo nok ment som en lille hjælp at folk skriver de gør. Der findes utallige tabeller osv der siger noget om fiskenes behov, så lidt research viser altså at du leger med ilden. At du så vælger at bruge fiskenes skønhed som en undskyldning for dit valg er sgu fesent...man må gerne ha en lille smule respekt for de væsner man holder sig...
Når det så er sagt så er det jo nok ment som en lille hjælp at folk skriver de gør. Der findes utallige tabeller osv der siger noget om fiskenes behov, så lidt research viser altså at du leger med ilden. At du så vælger at bruge fiskenes skønhed som en undskyldning for dit valg er sgu fesent...man må gerne ha en lille smule respekt for de væsner man holder sig...
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Det ikk mig der er efter nogle her inde..
Men at man ikke kan dele tanker og billeder og evt Info uden man skal hakkes ned og alle rotter sig sammen.. Nu gider jeg ikk sku finde tråde eller nævne navne men ku finde masser af de gamle brugere der er mere aktive som har fyldte akvarier med alt muligt.. Men jeg som spørg om Info på en flot fisk så er man dyre plager osv.. Forstår godt folk holder sig væk og dropper denne side nu når i alle "de gamle" skal være sådan.. Man mister sku lysten..
Hvis jeg kommer med dumme spørgsmål er der jo ingen der tvinger nogle af jer til at svare..
Men at man ikke kan dele tanker og billeder og evt Info uden man skal hakkes ned og alle rotter sig sammen.. Nu gider jeg ikk sku finde tråde eller nævne navne men ku finde masser af de gamle brugere der er mere aktive som har fyldte akvarier med alt muligt.. Men jeg som spørg om Info på en flot fisk så er man dyre plager osv.. Forstår godt folk holder sig væk og dropper denne side nu når i alle "de gamle" skal være sådan.. Man mister sku lysten..
Hvis jeg kommer med dumme spørgsmål er der jo ingen der tvinger nogle af jer til at svare..