bhjensen skrev:MathiasWii skrev:Hej igen
Jeg må bare sige det er træls, at man får en fisk hjem fra forhandleren som ikke har været okay!
Fordi det kan da ikke passe at, når mine vandværdier og mit uv filter kører optimal at så den har pletter med det samme den kommer i også tager jeg den op.
Men der er det sådan set for sent.
Er meget skuffet over at der findes forhandler som sælger syge fisk, for så må man sige det kan jeg ikke sælge for den er syg lige nu. Også sætte den i karantæne.
For jeg er jo ikke den første som har købt fisk deroppe som var syge, det har en af mine venner også.
Derudover så jeg jo med min egne øjne at han havde en masse syge fisk.
Og jeg synes det er respektløst, men det er jo bare min mening!
Hilsen Mathias
Har ALDRIG oplevet dette hos Bonnie/Viborg/Gunnar.
Har så sent som idag været derinde - og der var bestemt ikke noget der så sygt ud - tvært imod.
Fik som altid en kvalificeret betjening.
Det må absolut være en "smutter" med din oplevelse.
Har du talt med ham om det?
Hvis du var derine igår, så synes jeg at du skal tage derop igen.
Også når du er deroppe skal du tage at kigge ind i hans såkaldte ''koralø'' for den sommerfuglefisk der går derinde er fyldt med hvide pletter.
Derudover er hans gule kirurger mega tynde og hopper og danser, men der jeg var deroppe lå der også 2 døde fisk i et akvarie.
Også synes jeg også at det er helt vil hvor mange fisk han har i de små akvarier.
Jeg må indrømme jeg har selv været ganske tilfreds med gunnar før i tiden, men de seneste 3-4 måneder er det gået helt galt med hans saltvandsfisk.
Tror måske han bare skal holde sig til hans ferskvand hvilket han er fantastisk til, for han saltvand er han ved at ødelægge for sig selv.
Den fisk jeg fik oppe fra gunnar var en klovnefisk, og jeg syntes ikke den havde hvide pletter da jeg stod og kiggede på den.
Men der er ikke grund til at blæse det mere op, for jeg tager bare op til ham også vil jeg have en snak om hvordan han behandler sine kunder?
For han fortæller dem åbenbart ikke alt.
For min ven som hedder Max.
Han tog op til gunnar for at købe sig en fisk til sit saltvandsakvarie, og han købte skam også en fisk og afklimatisrede den og det hele var fint.
Lige indtil at kom den op i baljen, for så kunne han jo godt se at den havde hvide pletter.
Så dagen efter ringer han til mig, for nu havde 2 af hans fisk plus den han havde købt hvide pletter.
Det første jeg spurgte om var jo hvilken fisk han egentlig havde købt?
Han sagde at han havde købte en fin sommerfuglefisk, så spurgte jeg ham om han godt vidste at den ville gå i hans koraller?
Så sagde han nej det vidste han absolut intet om, men han spurgte hvad han skulle gøre?
Jeg sagde han skulle tage den op med det samme og få den langt væk fra hans akvarie.
Det hele endte med at han mistede 3 af hans egne fisk plus den han købte og idag har han ikke saltvandsakvarie længere.
Selvfølgelig skulle min ven have læst noget om den inden han købte den, men gunnar skulle da også have fortalt at den ikke var reefsafe.
Det er en træls oplevelse, men jeg giver skam ikke op bare pga. en forhandler.
Jeg køber mine fisk andet steds i fremtiden.
Hilsen Mathias