igår kom jeg hjem med en flamme goby, 3 pseudoanthis og lidt koraller, ca. 2timer efter lights out, hørte jeg en lyd jeg på ingen måde ønskede at hører, 7 klik der lød som en pistol, straks frem med en lommelygte og så gik jagten jo rundt om baljen for at se om jeg kunne finde årsagen til lydene, under en af de nederste sten i dyngen så jeg det mindede om en mantis der jagtede rund efter en lille krabbe.. Men jeg havde intet og fange kræet med, og orkede ikke at skille hele stensætningen ad.
Nu er jeg bange for det var en meget dum beslutning, for fruen slog alarm til eftermiddag, hvor var den ene pseudoanthis og flamme gobyen?? De var ikke uden for akvariet.. jeg frygter jo at de er blevet ofre for det kræ jeg så krybe rundt under stenene. Jeg har tidligere haft en fangstfælde fremme da der var mistanke om rovkræ i baljen, eftersom 2 sandfeedere forsvandt uden synderlig god forklaring, dengang fangede jeg en grimmer fyr af en krabbe der blev aflivet på stedet, og der forsvandt ikke flere fisk, efterfølgende.
Men hvordan F****** fanger jeg denne snu satan? den er jo undsluppet før da den ikke kan have været ind med de nye koraler da de var var på små sten uden huler..
Nogen ideer til en fælde?

Eller skal jeg splitte stensætningen ad og fjerne korallerne over i en anden balje? og så sten for sten dyppe dem i ferskvand?

Alle ideer og forslag er velkomne, vil bare have hvad det så end er fanget inden det koster flere fisk. Så hende den langhåret ikke får en undskyldning for at lave det tilbage til ferskvand.