GENSTRIDIG MANTIS, fangstmetoder?

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
Pedersen8970
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
14
Postnummer: 8970 Havndal
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Havndal -DK

GENSTRIDIG MANTIS, fangstmetoder?

Indlæg af Pedersen8970 »

Hejsa alle,
igår kom jeg hjem med en flamme goby, 3 pseudoanthis og lidt koraller, ca. 2timer efter lights out, hørte jeg en lyd jeg på ingen måde ønskede at hører, 7 klik der lød som en pistol, straks frem med en lommelygte og så gik jagten jo rundt om baljen for at se om jeg kunne finde årsagen til lydene, under en af de nederste sten i dyngen så jeg det mindede om en mantis der jagtede rund efter en lille krabbe.. Men jeg havde intet og fange kræet med, og orkede ikke at skille hele stensætningen ad.
Nu er jeg bange for det var en meget dum beslutning, for fruen slog alarm til eftermiddag, hvor var den ene pseudoanthis og flamme gobyen?? De var ikke uden for akvariet.. jeg frygter jo at de er blevet ofre for det kræ jeg så krybe rundt under stenene. Jeg har tidligere haft en fangstfælde fremme da der var mistanke om rovkræ i baljen, eftersom 2 sandfeedere forsvandt uden synderlig god forklaring, dengang fangede jeg en grimmer fyr af en krabbe der blev aflivet på stedet, og der forsvandt ikke flere fisk, efterfølgende.

Men hvordan F****** fanger jeg denne snu satan? den er jo undsluppet før da den ikke kan have været ind med de nye koraler da de var var på små sten uden huler..

Nogen ideer til en fælde? :be:

Eller skal jeg splitte stensætningen ad og fjerne korallerne over i en anden balje? og så sten for sten dyppe dem i ferskvand? :W :BA

Alle ideer og forslag er velkomne, vil bare have hvad det så end er fanget inden det koster flere fisk. Så hende den langhåret ikke får en undskyldning for at lave det tilbage til ferskvand. :dizzy:
Vedhæftede filer
et billede af baljen
et billede af baljen
2011-02-17 22 20 11.png (76.09 KiB) Vist 811 gange
Bedste hilsner,
Sergej
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 3760 Gudhjem
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Bornholm

Re: GENSTRIDIG MANTIS, fangstmetoder?

Indlæg af Johnny »

prøv med en flaske fælde skær toppen af en halv liders sodavands flaske og sæt tuden omvent i igen og så i med noget madding mantisen ikke kan modstå lille krabe hvis du kan skaffe sådan en eller lin når den er fanget så giv den væk i stedet for :wc: jeg vil selv gerne modtage den med kyshånd hvis du gider sende den i flamengo med head bags jeg skal nok betale omkostninger :y
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
Brugeravatar
Pedersen8970
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
14

Indlæg af Pedersen8970 »

Tak for det tip, det var sådan jeg fangede den fandens krabbe sidste gang og tro mig den ville jeg ikke engang prøve og pakke den i en pose på str. med bunden af et kaffekrus med torne overalt og noget så hidsig. Men jeg prøver sådan en fælde for natten og se om det kan gøre tricket, hvis det sker har du pb. med det samme. :beer: hvilket jeg håber :biggrin:
Bedste hilsner,
Sergej
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Johnny »

det er lige sådan en mantis laban jeg søger :smartass:
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V

Indlæg af Bingocaller »

Har du kigget lidt omkring hvad art det kunne være du havde vundet?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Pedersen8970
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
14

Indlæg af Pedersen8970 »

Bingo Caller, Nej det har jeg ikke sådan rigtigt det gik noget stærkt, det jeg så, lignede at den var brun/mørk, og fandens hurtig til at tage flugten, desværre.. :G :BA

den gode fangst idee med sodavandsflasken, ser ikke ud til at virke desværre.... :crybaby: :angry:

Gode ideer til alternativ fangst metoder? :Peace:
Bedste hilsner,
Sergej
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Johnny »

giv metoden noget tid
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
Brugeravatar
Flemming
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
20
Postnummer: 4320 Lejre
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: Lejre/ Sjælland

Indlæg af Flemming »

Den eneste metode jeg kender til (og har prøvet rigtig mange uden held) er at finde stenen den bor i eller under. Tag den sten op og pil den ud eller ferskvands dyp. Den kan dog være rigtig længe om at slippe taget i ferskvand. Det er en sejlivet satan. Jeg troede jeg kunne tage livet af den ved at stille den i et glas alm ferskvand, men nej,nej....et halvt døgn senere var den stadig i live. Jeg kender kun den metode der virker.
Hilsen
Flemming
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"