Sneglehuse til Eremitter
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Sneglehuse til Eremitter
Hey
Jeg er på jagt efter nye boliger til mine Eremitter, inden de begynder at rydde for meget ud i snegle bestanden. Jeg tjekkede så lige den engelske Ebay, men der er kun pakker med en masse forskellige husem og mange af dem har virkelig nogle former og pigge, der ikke egner sig i et koral-akvarie. De ender bare med at sidde fast for ofte, som ofte resultere i en Eremit der trækker til, og vælter alt den kan komme til.
Jeg leder bare efter nogle ganske alm. og "glatte" huse. Gerne sådan en 10-15stk med blandede åbnings størrelser, så der er et der passer de små fyre.
Jeg er på jagt efter nye boliger til mine Eremitter, inden de begynder at rydde for meget ud i snegle bestanden. Jeg tjekkede så lige den engelske Ebay, men der er kun pakker med en masse forskellige husem og mange af dem har virkelig nogle former og pigge, der ikke egner sig i et koral-akvarie. De ender bare med at sidde fast for ofte, som ofte resultere i en Eremit der trækker til, og vælter alt den kan komme til.
Jeg leder bare efter nogle ganske alm. og "glatte" huse. Gerne sådan en 10-15stk med blandede åbnings størrelser, så der er et der passer de små fyre.
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- aamann
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 3600 Frederikssund
- Saltvand siden?: 2010
Re: Sneglehuse til Eremitter
mener at have set en kasse med huse til en billig penge i planteimporten
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Undersøger jeg da lige mandag. Ville jo være perfekt så!aamann skrev:mener at have set en kasse med huse til en billig penge i planteimporten
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- aamann
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 3600 Frederikssund
hvis jeg husker rigtig står de ved kassen
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Det tjekker jeg lige op på mandag i hvert fald 

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
Enig- planteimporten har altid dem stående i en kurv på disken. Når du alligevel skal derned så giv lige en melding om hvordan deres nye sending ser ud 

Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Skal ske! Skal se om jeg når det mandagBingocaller skrev:Enig- planteimporten har altid dem stående i en kurv på disken. Når du alligevel skal derned så giv lige en melding om hvordan deres nye sending ser ud

Men hey Mark - Du bor sgu da lige i området

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 1999
Har dere butiken "Nille" der nede i Danmark?
Har selv tidligere kjøpt fine sneglehus til eremitter der,og de står normalt i "dekor afdelingen jeres.
Mener en eske med på rundt en halv liter med flotte hus koster rundt 20 Nkr. her i Norge.
Har selv tidligere kjøpt fine sneglehus til eremitter der,og de står normalt i "dekor afdelingen jeres.
Mener en eske med på rundt en halv liter med flotte hus koster rundt 20 Nkr. her i Norge.

- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Har aldrig hørt om en butik med det navn i hvert fald. Har de en hjemmeside evt, og sender de mon til DK i så fald? 20Nkr er jo ingen penge!Knut-Arne Berg skrev:Har dere butiken "Nille" der nede i Danmark?

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
Hvet ikke om de haver noen hjemmesider,men det er en landsomfattendes kjede,også i Sverige,og er en tybisk slig "skrodbutik"Han$en skrev:Har aldrig hørt om en butik med det navn i hvert fald. Har de en hjemmeside evt, og sender de mon til DK i så fald? 20Nkr er jo ingen penge!Knut-Arne Berg skrev:Har dere butiken "Nille" der nede i Danmark?

Jig skal ned til København i slutten av Mars mnd,men det er sikkert for sent for dig Hansen,ellers kunde jig gjærne taget med noen liter med i bilen ned til København da.

- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Ja, der er mine snegle nok blevet massakreret.. Men det kan være jeg tager dig på ordet alligevel, det er jo aldrig dumt at have ekstra liggende!Knut-Arne Berg skrev:Hvet ikke om de haver noen hjemmesider,men det er en landsomfattendes kjede,også i Sverige,og er en tybisk slig "skrodbutik",som selger alt muligt fra billigt verktøy,kunsnermateriell,vaskemiddler,billig hermetikk osv.. til en billig pris.
Jig skal ned til København i slutten av Mars mnd,men det er sikkert for sent for dig Hansen,ellers kunde jig gjærne taget med noen liter med i bilen ned til København da.
Men det lyder som en butikskæde der minder om "Søstrene Grene". Kunne være jeg skulle sende kæresten ind i sådan en

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
Som ett lite "Tipps" kansje du kan tage en liten tur indom en slig "hobby butik" også?Han$en skrev:Ja, der er mine snegle nok blevet massakreret.. Men det kan være jeg tager dig på ordet alligevel, det er jo aldrig dumt at have ekstra liggende!Knut-Arne Berg skrev:Hvet ikke om de haver noen hjemmesider,men det er en landsomfattendes kjede,også i Sverige,og er en tybisk slig "skrodbutik",som selger alt muligt fra billigt verktøy,kunsnermateriell,vaskemiddler,billig hermetikk osv.. til en billig pris.
Men det lyder som en butikskæde der minder om "Søstrene Grene". Kunne være jeg skulle sende kæresten ind i sådan en
en slig butikk som selger alt fra modelfly til håndarbeid,om du skønner hvor jig vil hen

Mange av disse butikene selger skjell,sneglehus etc. som mange bruger til å lave dekorasjoner,bilder og sligt med..

-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 8800 Viborg
Ved ikke om du kan bruge det, men der er nogen forskellige på de sider her: http://www.seashellcity.com/crabs/crabshells_1.html
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
Det bliver någen dyre hus til eremitene,inkl.frakt,men mange fine skjell der inde jalukeren skrev:Ved ikke om du kan bruge det, men der er nogen forskellige på de sider her: http://www.seashellcity.com/crabs/crabshells_1.html

-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 8800 Viborg
Ah, de sender ikke engang uden for USA, glem det 

- Johnny
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 3760 Gudhjem
- Geografisk sted: Bornholm
det skal du nok passe på med hun kommer sikkert hjem med poser fyldt med al muligt ubruligt nibs også såHan$en skrev:Ja, der er mine snegle nok blevet massakreret.. Men det kan være jeg tager dig på ordet alligevel, det er jo aldrig dumt at have ekstra liggende!Knut-Arne Berg skrev:Hvet ikke om de haver noen hjemmesider,men det er en landsomfattendes kjede,også i Sverige,og er en tybisk slig "skrodbutik",som selger alt muligt fra billigt verktøy,kunsnermateriell,vaskemiddler,billig hermetikk osv.. til en billig pris.

Hilsen Johnny
630l inbygget woha balje
630l inbygget woha balje
- Moente
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2500 Valby
- Saltvand siden?: 2009
Ja, at sende kæresten i Søstrene Grene har aldrig ført noget godt med sig. Min pige ender også altid med at købe en masse juks, som alligevel aldrig bliver brugt 

Mvh Tobias
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
OBS!.Når jig tenker efter,var det butikjeden "Europris" og ikke "Nille" jig købte slige fine hus i her i Norge,men er samme tybe butikkonsept,og ganske så lige i indhold
Hved ikke om det var det at det var sent i går jig skrev til dig Hansen,eller en begyndenes Alzheimer som gør sig geldenes bag min gammle pannebrask
,men ja,kan selfølgeligt om det ikke er for sent,tage med noen liter ned til DK i Mars måned til jere,om det ikke er å oppdrive der nede på fladlandet jeres
Minder mig om en tråd som gikk for ett par år siden,hvor någen her inde absolut ville jig skulle tage med någen kasser med sodavandet "Urge" ned til Jere,da slikt visnok ikke var å oppdrive lenger nede i DK.
Er vist ikke alt som er lige lett å få tag i inden EU samveldet heller,ser det ud for,og godt vi da haver Norge
Skal indom Moby efter någen bestilte lamper er planen,men bliver nok på øyen någen timer ja,og er nok å treffes

Hved ikke om det var det at det var sent i går jig skrev til dig Hansen,eller en begyndenes Alzheimer som gør sig geldenes bag min gammle pannebrask

Minder mig om en tråd som gikk for ett par år siden,hvor någen her inde absolut ville jig skulle tage med någen kasser med sodavandet "Urge" ned til Jere,da slikt visnok ikke var å oppdrive lenger nede i DK.
Er vist ikke alt som er lige lett å få tag i inden EU samveldet heller,ser det ud for,og godt vi da haver Norge

Skal indom Moby efter någen bestilte lamper er planen,men bliver nok på øyen någen timer ja,og er nok å treffes

-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Fredericia
Et andet forslag kunne da være, at du kunne sende dem til HansenKnut-Arne Berg skrev:OBS!.Når jig tenker efter,var det butikjeden "Europris" og ikke "Nille" jig købte slige fine hus i her i Norge,men er samme tybe butikkonsept,og ganske så lige i indhold![]()
Hved ikke om det var det at det var sent i går jig skrev til dig Hansen,eller en begyndenes Alzheimer som gør sig geldenes bag min gammle pannebrask![]()
,men ja,kan selfølgeligt om det ikke er for sent,tage med noen liter ned til DK i Mars måned til jere,om det ikke er å oppdrive der nede på fladlandet jeres
![]()
Er vist ikke alt som er lige lett å få tag i inden EU samveldet heller,ser det ud for,og godt vi da haver Norge![]()

[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
-
- Copepod
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4300 Holbæk
- Saltvand siden?: 2000
Har lige set de har fået en masse forskellige sneglehuse inde i Planteimporten!
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Jenner - Tak! Jeg har ikke lige haft tid endnu, men jeg vil da snarest lige gå der ind og bladre i deres udvalg!
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- joekill
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4600 Køge