Sneglehuse til Eremitter

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Sneglehuse til Eremitter

Indlæg af Han$en »

Hey

Jeg er på jagt efter nye boliger til mine Eremitter, inden de begynder at rydde for meget ud i snegle bestanden. Jeg tjekkede så lige den engelske Ebay, men der er kun pakker med en masse forskellige husem og mange af dem har virkelig nogle former og pigge, der ikke egner sig i et koral-akvarie. De ender bare med at sidde fast for ofte, som ofte resultere i en Eremit der trækker til, og vælter alt den kan komme til.

Jeg leder bare efter nogle ganske alm. og "glatte" huse. Gerne sådan en 10-15stk med blandede åbnings størrelser, så der er et der passer de små fyre.
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
aamann
Foxface
Foxface
Reactions:
15
Postnummer: 3600 Frederikssund
Saltvand siden?: 2010

Re: Sneglehuse til Eremitter

Indlæg af aamann »

mener at have set en kasse med huse til en billig penge i planteimporten
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

aamann skrev:mener at have set en kasse med huse til en billig penge i planteimporten
Undersøger jeg da lige mandag. Ville jo være perfekt så!
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
aamann
Foxface
Foxface
Reactions:
15
Postnummer: 3600 Frederikssund

Indlæg af aamann »

hvis jeg husker rigtig står de ved kassen
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

Det tjekker jeg lige op på mandag i hvert fald :GO
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V

Indlæg af Bingocaller »

Enig- planteimporten har altid dem stående i en kurv på disken. Når du alligevel skal derned så giv lige en melding om hvordan deres nye sending ser ud :)
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

Bingocaller skrev:Enig- planteimporten har altid dem stående i en kurv på disken. Når du alligevel skal derned så giv lige en melding om hvordan deres nye sending ser ud :)
Skal ske! Skal se om jeg når det mandag :W

Men hey Mark - Du bor sgu da lige i området :hehe:
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 1999

Indlæg af Knut-Arne Berg »

Har dere butiken "Nille" der nede i Danmark?
Har selv tidligere kjøpt fine sneglehus til eremitter der,og de står normalt i "dekor afdelingen jeres.
Mener en eske med på rundt en halv liter med flotte hus koster rundt 20 Nkr. her i Norge. :wink:
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

Knut-Arne Berg skrev:Har dere butiken "Nille" der nede i Danmark?
Har selv tidligere kjøpt fine sneglehus til eremitter der,og de står normalt i "dekor afdelingen jeres.
Mener en eske med på rundt en halv liter med flotte hus koster rundt 20 Nkr. her i Norge. :wink:
Har aldrig hørt om en butik med det navn i hvert fald. Har de en hjemmeside evt, og sender de mon til DK i så fald? 20Nkr er jo ingen penge! :happy:
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17

Han$en skrev:
Knut-Arne Berg skrev:Har dere butiken "Nille" der nede i Danmark?
Har aldrig hørt om en butik med det navn i hvert fald. Har de en hjemmeside evt, og sender de mon til DK i så fald? 20Nkr er jo ingen penge! :happy:
Hvet ikke om de haver noen hjemmesider,men det er en landsomfattendes kjede,også i Sverige,og er en tybisk slig "skrodbutik" :wink: ,som selger alt muligt fra billigt verktøy,kunsnermateriell,vaskemiddler,billig hermetikk osv.. til en billig pris.
Jig skal ned til København i slutten av Mars mnd,men det er sikkert for sent for dig Hansen,ellers kunde jig gjærne taget med noen liter med i bilen ned til København da. :wink:
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

Knut-Arne Berg skrev:Hvet ikke om de haver noen hjemmesider,men det er en landsomfattendes kjede,også i Sverige,og er en tybisk slig "skrodbutik" :wink: ,som selger alt muligt fra billigt verktøy,kunsnermateriell,vaskemiddler,billig hermetikk osv.. til en billig pris.
Jig skal ned til København i slutten av Mars mnd,men det er sikkert for sent for dig Hansen,ellers kunde jig gjærne taget med noen liter med i bilen ned til København da. :wink:
Ja, der er mine snegle nok blevet massakreret.. Men det kan være jeg tager dig på ordet alligevel, det er jo aldrig dumt at have ekstra liggende!

Men det lyder som en butikskæde der minder om "Søstrene Grene". Kunne være jeg skulle sende kæresten ind i sådan en :GO
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17

Han$en skrev:
Knut-Arne Berg skrev:Hvet ikke om de haver noen hjemmesider,men det er en landsomfattendes kjede,også i Sverige,og er en tybisk slig "skrodbutik" :wink: ,som selger alt muligt fra billigt verktøy,kunsnermateriell,vaskemiddler,billig hermetikk osv.. til en billig pris.
Ja, der er mine snegle nok blevet massakreret.. Men det kan være jeg tager dig på ordet alligevel, det er jo aldrig dumt at have ekstra liggende!

Men det lyder som en butikskæde der minder om "Søstrene Grene". Kunne være jeg skulle sende kæresten ind i sådan en :GO
Som ett lite "Tipps" kansje du kan tage en liten tur indom en slig "hobby butik" også?
en slig butikk som selger alt fra modelfly til håndarbeid,om du skønner hvor jig vil hen :happy:
Mange av disse butikene selger skjell,sneglehus etc. som mange bruger til å lave dekorasjoner,bilder og sligt med.. :GO
lukeren
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14
Postnummer: 8800 Viborg

Indlæg af lukeren »

Ved ikke om du kan bruge det, men der er nogen forskellige på de sider her: http://www.seashellcity.com/crabs/crabshells_1.html
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17

lukeren skrev:Ved ikke om du kan bruge det, men der er nogen forskellige på de sider her: http://www.seashellcity.com/crabs/crabshells_1.html
Det bliver någen dyre hus til eremitene,inkl.frakt,men mange fine skjell der inde ja :y
lukeren
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14
Postnummer: 8800 Viborg

Indlæg af lukeren »

Ah, de sender ikke engang uden for USA, glem det ;)
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 3760 Gudhjem
Geografisk sted: Bornholm

Indlæg af Johnny »

Han$en skrev:

det skal du nok passe på med hun kommer sikkert hjem med poser fyldt med al muligt ubruligt nibs også så :biggrin: :beer:
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Moente »

Ja, at sende kæresten i Søstrene Grene har aldrig ført noget godt med sig. Min pige ender også altid med at købe en masse juks, som alligevel aldrig bliver brugt ;)
Mvh Tobias
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17

OBS!.Når jig tenker efter,var det butikjeden "Europris" og ikke "Nille" jig købte slige fine hus i her i Norge,men er samme tybe butikkonsept,og ganske så lige i indhold :wink:
Hved ikke om det var det at det var sent i går jig skrev til dig Hansen,eller en begyndenes Alzheimer som gør sig geldenes bag min gammle pannebrask :rolleyes: :sneaky2: ,men ja,kan selfølgeligt om det ikke er for sent,tage med noen liter ned til DK i Mars måned til jere,om det ikke er å oppdrive der nede på fladlandet jeres :)
Minder mig om en tråd som gikk for ett par år siden,hvor någen her inde absolut ville jig skulle tage med någen kasser med sodavandet "Urge" ned til Jere,da slikt visnok ikke var å oppdrive lenger nede i DK.
Er vist ikke alt som er lige lett å få tag i inden EU samveldet heller,ser det ud for,og godt vi da haver Norge :grin:

Skal indom Moby efter någen bestilte lamper er planen,men bliver nok på øyen någen timer ja,og er nok å treffes :happy:
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Marco R »

Knut-Arne Berg skrev:OBS!.Når jig tenker efter,var det butikjeden "Europris" og ikke "Nille" jig købte slige fine hus i her i Norge,men er samme tybe butikkonsept,og ganske så lige i indhold :wink:
Hved ikke om det var det at det var sent i går jig skrev til dig Hansen,eller en begyndenes Alzheimer som gør sig geldenes bag min gammle pannebrask :rolleyes: :sneaky2: ,men ja,kan selfølgeligt om det ikke er for sent,tage med noen liter ned til DK i Mars måned til jere,om det ikke er å oppdrive der nede på fladlandet jeres :)
Minder mig om en tråd som gikk for ett par år siden,hvor någen her inde absolut ville jig skulle tage med någen kasser med sodavandet "Urge" ned til Jere,da slikt visnok ikke var å oppdrive lenger nede i DK.
Er vist ikke alt som er lige lett å få tag i inden EU samveldet heller,ser det ud for,og godt vi da haver Norge :grin:

Skal indom Moby efter någen bestilte lamper er planen,men bliver nok på øyen någen timer ja,og er nok å treffes :happy:
Et andet forslag kunne da være, at du kunne sende dem til Hansen :y Ved selvfølgelig ikke, hvad det koster at sende fra Norge til Danmark :rolleyes:
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Jenner
Copepod
Copepod
Reactions:
15
Postnummer: 4300 Holbæk
Saltvand siden?: 2000

Indlæg af Jenner »

Har lige set de har fået en masse forskellige sneglehuse inde i Planteimporten!
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

Jenner - Tak! Jeg har ikke lige haft tid endnu, men jeg vil da snarest lige gå der ind og bladre i deres udvalg!
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
joekill
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4600 Køge