Spørgsmål til de kloge! Del 2.

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Spørgsmål til de kloge! Del 2.

Indlæg af Gino »

Hougaard

Kører du med lidt vand i sikkerhedsrøret?

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Ja,

Billede
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

Hougaard skrev:Ja,

Billede
Ok, ellers kører din vandstand også op og ned? når du kører med vand i sikkerhedsrøret kan det så godt tage alt vandet hvis hovedrøret stopper? det har ikk noget at sige at man kører med lidt vand i sikkerhedsrøret eller mht det?

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Gino skrev:Ok, ellers kører din vandstand også op og ned? når du kører med vand i sikkerhedsrøret kan det så godt tage alt vandet hvis hovedrøret stopper? det har ikk noget at sige at man kører med lidt vand i sikkerhedsrøret eller mht det?
Nææ, min vandstand er rimelig konstant. Men da der er kuglehane på hovedrøret, er det jo reelt et mål mindre end sikkerhedsrøret, så selvom der skulle løbe et par dråber kan alt vandet fint være i sikkerhedsrøret.
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

Hougaard skrev:
Gino skrev:Ok, ellers kører din vandstand også op og ned? når du kører med vand i sikkerhedsrøret kan det så godt tage alt vandet hvis hovedrøret stopper? det har ikk noget at sige at man kører med lidt vand i sikkerhedsrøret eller mht det?
Nææ, min vandstand er rimelig konstant. Men da der er kuglehane på hovedrøret, er det jo reelt et mål mindre end sikkerhedsrøret, så selvom der skulle løbe et par dråber kan alt vandet fint være i sikkerhedsrøret.
ok, det er bare i orden:-) men dvs at det er lige meget hvor meget vand i teorien der løber gennem sikkerhedsrøret? hvis hovedrøret skulle stoppe? også i min sitiuation hvor jeg har kuglehane på?

Hvis din vandstand er konstant hvorfor lader du så vand løbe ned af sikkerhdesrøret?

MVH
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Gino skrev:Hvis din vandstand er konstant hvorfor lader du så vand løbe ned af sikkerhdesrøret?
Omvendt, min vandstand er konstant FORDI jeg lader lidt vand sive ned i sikkerhedsrøret.
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

Hougaard skrev:
Gino skrev:Hvis din vandstand er konstant hvorfor lader du så vand løbe ned af sikkerhdesrøret?
Omvendt, min vandstand er konstant FORDI jeg lader lidt vand sive ned i sikkerhedsrøret.
ok, så misforstod jeg dig før:-) Dvs at hvis du ikk bruger dit sikkerhedsrør så stiger din vandstand også op og ned pga pumpen?

MVH
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"