Slet ikke rettet mod dig Peter, det var nu det Anders skrev jeg reagerede påPeters1 skrev:Ikke et ondt ord herfra(ikke alvorligt i hvert fald), man bestemmer dog trods alt selv hvilke billeder man vil uploade. Har altid været rigtig glad for at kigge på netop dine billeder, da koraller, opbygning og fisk passede godt til min smag og derfor "efterlyste" jeg et fulltank shot
Ok Anders, det er bare helt fint. Jeg opfattede det bare nagativt da der normalt ellers ville sættes smileys eller ligende efter en sådan en skrift, hvis den er ment i positive vendningerAnders månsson skrev:Det var nu ment som en plat/sjov bemærkning, men jeg vil hurtigt trække den tilbage!
Det er netop fordi dine forrige akvarier har været så flotte og gennemførte både med interiør og udstyr...
Jeg har skam al respekt for din holdning, det troede jeg også du vidste... men det er jo sådan, med det skrevne ord tit kan misforstås... Det var absolut ikke for at svine dig til!!!
Goldflake er skam også begyndt at spise flagefoder, og har haft en snak med Moby omkring speciel-foder til kejserfisk. Så det næste indkøb står på denne fodertype.Birkefeldt skrev:Og tillykke med din nye Loriculus. Godt at høre den er blevet buddy med din goldflakeHvordan går det ellers med din goldflake mht. at lære at acceptere forskelligt foder?
Hva er det for noget fodder du har kig på[/quote]Thue skrev:[quote="
Goldflake er skam også begyndt at spise flagefoder, og har haft en snak med Moby omkring speciel-foder til kejserfisk. Så det næste indkøb står på denne fodertype.
Dette foder skulle netop indholde svampe bla. ifølge MobyThue skrev:okay bare i orden, bruger det selv, det er okay. Havde håbet på at moby måske havde fundet noget flage fodder som var godt til kejsere, og som indeholdt alle de rigtige ting som svampe, tunicats osv
Ja den er jeg med på men syntes det er lidt svært og fodre med kunne godt tænke mig noget tør fodder sammen med ogsåLord Mike skrev:Dette foder skulle netop indholde svampe bla. ifølge MobyThue skrev:okay bare i orden, bruger det selv, det er okay. Havde håbet på at moby måske havde fundet noget flage fodder som var godt til kejsere, og som indeholdt alle de rigtige ting som svampe, tunicats osv
Jeg synes også det er lidt svært at fodre med. Først holdt jeg det i en stor pincet. Siden prøvede jeg to forskellige foderklemmer. Den ene maste foderet og den anden som skulle være beregnet til frostfoder vha. et lille plastiknet virkede heller ikke efter hensigten. Så nu plumber jeg det ned et sted hvor det ikke umiddelbart bliver hvirvlet ind under stenene. Men på trods af det er lidt besværligt så er min Imperator og Diacanthus vilde med det (ligesom de egentlig også er med alt andet), og da det indeholder svampe og andre gode sager, så vil jeg stadig anbefale det.Thue skrev:Ja den er jeg med på men syntes det er lidt svært og fodre med kunne godt tænke mig noget tør fodder sammen med ogsåLord Mike skrev:Dette foder skulle netop indholde svampe bla. ifølge MobyThue skrev:okay bare i orden, bruger det selv, det er okay. Havde håbet på at moby måske havde fundet noget flage fodder som var godt til kejsere, og som indeholdt alle de rigtige ting som svampe, tunicats osv
Tror det er det der er brugt fra fabrikantens side. Det er en terning af fast masse som indeholder forskellige gode sager og aminosyrer til kejsere. Når de spiser af det kan man se forskellige klumper i det.Carsten skrev:Har I forsøgt at indlejre foderet i gelatine??
Angel formular er frostfoder med friske svampe. Selvom du fik flagerfoder der indeholdt svampe(Jeg har ikke hørt om det endnu) så vil næringen og de gode egenskaber sandsynligvis reduceres. Det samme gælder noritang fra Føtex der er blevet ristet, i forhold til Algerplader fra Juliansprung eller OC der er tørret. Grunden er primært at under ristningen reducerer og ødelægger en man en stor del af vitaminerne samt mineraler.Birkefeldt skrev:Jeg synes også det er lidt svært at fodre med. Først holdt jeg det i en stor pincet. Siden prøvede jeg to forskellige foderklemmer. Den ene maste foderet og den anden som skulle være beregnet til frostfoder vha. et lille plastiknet virkede heller ikke efter hensigten. Så nu plumber jeg det ned et sted hvor det ikke umiddelbart bliver hvirvlet ind under stenene. Men på trods af det er lidt besværligt så er min Imperator og Diacanthus vilde med det (ligesom de egentlig også er med alt andet), og da det indeholder svampe og andre gode sager, så vil jeg stadig anbefale det.Thue skrev:Ja den er jeg med på men syntes det er lidt svært og fodre med kunne godt tænke mig noget tør fodder sammen med ogsåLord Mike skrev:Dette foder skulle netop indholde svampe bla. ifølge MobyThue skrev:okay bare i orden, bruger det selv, det er okay. Havde håbet på at moby måske havde fundet noget flage fodder som var godt til kejsere, og som indeholdt alle de rigtige ting som svampe, tunicats osv
Hvis Moby har en god ide til en bedre måde at fodre med dette på, så lad os endelig høre
Jeg bruger ikke noget gelatine foder. Men har lavet en masse gennem tiden til mine cichlider, og senere til en butikBirkefeldt skrev:Tror det er det der er brugt fra fabrikantens side. Det er en terning af fast masse som indeholder forskellige gode sager og aminosyrer til kejsere. Når de spiser af det kan man se forskellige klumper i det.Carsten skrev:Har I forsøgt at indlejre foderet i gelatine??
Men hvordan fodrer du med gelatine baseret foder? Kan være du har nogle tricks...
Hej Moby. Jeg tør foderet op inden jeg kommer det i akvariet og på den måde synker det fint nok synes jeg. Problemet er bare at fiskene kaster lidt rundt med det og det af og til havner mellem stenene. Så tror ikke fodercylinderen vil hjælpe på dette. Men hvad er diameteren på denne fodercylinder? Kunne være smart til flager og pelletsDeep Ocean skrev:Angel formular er frostfoder med friske svampe. Selvom du fik flagerfoder der indeholdt svampe(Jeg har ikke hørt om det endnu) så vil næringen og de gode egenskaber sandsynligvis reduceres. Det samme gælder noritang fra Føtex der er blevet ristet, i forhold til Algerplader fra Juliansprung eller OC der er tørret. Grunden er primært at under ristningen reducerer og ødelægger en man en stor del af vitaminerne samt mineraler.
Angel formular er nok den mest perfekte foder til kejsere til dags dato. Mange af de svære kejsere som Diachantus eller cilliaris mm er nogle svære kejsere. Har man haft held med at få disse kejsere til at spise er der en MEGET stor sandsynlighed for at de dør af leverskade inden for et år grundet fejlernæring pga af mangel på svampe. Spiser nyindkøbte fisk ikke og man hælder foderet i vil de komme frem af deres skjulehul og kunne dufte sig til foderet og straks bevæge sig hen mod det. Andre fiske arter er ikke specielt vilde med det, men for kejsere er svampene uimodståelige.
Det eneste problem med Angelformular, er at det er lidt irreterende at fodre med, som jeg giver jer ret i. <Foderet har svært ved at synke til bunden i mange tilfælde. Mit trick er følgende.
Optø foderet
Hak foderet i en størrelse som dine kejsere kan tage til sig.
Benyt en fodercylinder som sættes på kanten af akvariekanten eller noget andet hjem&fix http://www.deepoceanshop.dk/foder/foder ... inder.html
Brug fodercylinderet som fast sted til at fodre med så vil dine kejsere efterhånden selv vide at der er serveret, og altid tage mad fra foder cylinderet.
Håber det hjalp
mvh Moby